Laillinen huumausaine alkomaholi

Noh, nythän mä sitten repäisin. Ja tänne kirjoitin. Olen pitänyt tätä paikkaa ihan hyvänä, joskus jopa lukenutkin. Tässä pitää varmaan historiaa puhua. Puhutaan. Aloitin alkoholin suhtkoht nuorella iällä 10 vuotiaana. Muutama vuosi siitä tuli lääkkeiden yhteuskäyttö (rauhoittavat ja särkylääkkeet). Selvänä olen ollut noin 3 vuotta, ilman viinaa periaatteessa kokonaan. 18 vuotiaana tuli hamput ja muut. Ne ovat saaneet jäädä ja nyt on tullut tilalle tuo laillinen huume jota vetäessä ei tarvitse poliiseja pelätä, eli alkomaholi.

Minulla on myös mielialalääkitys, kelläpä nyt ei olisi. Olemme sentään Suomi. EN ole vain aikaisemmin tajunnut vaikka, pakotinkin itseni olemaan tuossa jonkun 6-8kk olemaan juomatta, että tälleen olisi päässyt käymään. Minulla himon kohteeksi huumeitten loputtua on tullut alkoholi. Himot ovat verrattavissa huumausaineisiin. Aivan hirveät. Kun bisseä alkaa tekee mieli, sitä on saatava. Muuten tulee känkkäränkkä.

No mitäpä tässä muuta selittämään. Tänään kumminkin aion saada bisseä pöytään. Sen verran hyvin tunnen itseni. Uusi viikko, uusi känni, eikö se silleen mene. Noh, ei voi muuta ku toivoa. Että bisse olisi vaikka kaupasta loppu yms. yms.

Kiitoksia ja kuulemisiin. :arrow_right:

Jeps. Piti sitten olla juomatta. Alkanut miettimään jos vähentäis kerran kuukauteen. Kokonaan ilman en alkoholia aio olla. Se olisi liian kova rangaistus itselleni. Uskon että pystyn pitämään himoni ja haluni kurissa, vaikka joisinkin kerran kuukaudessa. Minulla ei sentäs ole talot eikä kaverit yms yms mennyt juomisteni takia. Lähinnä huumausaineitten. Mutta ne onkin jo historiaa.

Mutta tämän alafoorumin otsikkohan oli “Me vähentäjät”, että oikessa paikassa olen. Aika yksinhän täällä saa puhua, ei ole muut häiritsemässä. Toisaalta Suomessa tämän ymmärtää. Se on helpompi vain seurata taustalta mitä muut tekee ja kirjoittaa.

Noh, eipä ole nyt oikein muuta sanottavaa. Pitää sitten sanoa kun on.
:arrow_right:

On helppoa olla kanssasi samaa mieltä, koska et kysynyt mitään. Humalaisen yksinpuhelua. Et halua tukea juomisen lopettamiseen tai edes vähentämiseen, joten ilmeisesti sinulla on homma hanskassa.

–kh

No yksinpuhelun ideahan on se että ei paljoa kysellä. Humalassa en kyllä tuota kirjoittanut. Ja jos se että en pidä itseäni iha hukkaputkena ja uskon että pystyn tähän yksin. Kuten pystyin huumeitten lopettamiseen, ei tarkoita sitä että en tarttisi tukea.
Jokainen tarttee tukea.

Mutta hyvä että avasimme dialogin näin. Vaikkakin ehkä kannustavammassa mielessä, olisin sen halunnut lähtevän käyntiin. Mutta tästä näkyy hyvin projisoimasi kuva minusta; vahva ja itsenäinen. EIkä se ihan sysimettään mennyt ees. Mutta ollakseen vahva pitää osata olla heikko.

Jatketaan harjoituksia. :arrow_right:

Nyt tekee mieli kyllä bisseä niin paljon että pää hajoaa. Ei tää tällänen himo oo kyllä normaalia. Hyvä ettei hemmetti kädetki tärise. Viikko sit join viimeks.

Jeps. :arrow_right:

Humalassa kirjoitettua eli ei - ajatuksissa siintänee ajatus lopettamisesta joka tapauksessa.

Keskustelupalstan nimi on “Me vähentäjät”. Vähennetään porukalla. Ja josko joku vois heittää vinkkiä, miten tuota bissen/viini/gintonicin tai muun sopan akuuteinta himoa voisi vähentää. Liikunta on jo kuultu, kokeilkaa jotakin muuta…

Tsemppiä sulle vähentämiseen!

Ikävä tuottaa pettymys, mutta jos on päässyt syntymään henkinen, fyysinen, sosiaalinen tai mikä lie riippuvuus alkoholiin, sitä himoa ei voi vähentää, vaikka käyttöä voisikin. kerron entisen vähentäjän äänellä. Ideanahan on vähentää, jotta alkoholin saisi pidettyä vielä mukana kuvioissa. Juominen on ikään kuin palkinto siitä, että on saanut vähenettyä juomista, harrastettua liikuntaa, tehtyä koko viikko töitä ahkerasti ja niin edelleen. Absurdia! Viinanhimon saa katoamaan ainoastaan jos lopettaa. Tai jos oikeasti kykenee sellaiseen vähentämiseen, että ottaa muutaman hassun kerran vuodessa.

Tänään taas tosi vaikea päivä. Tehnyt mieli olutta/viinaa aamusta lähtien. Tein miehen teon, ja tilasin pitsan. Saa jotain muuta hyvää ku viinaa. HUlluahan tämä on. Miten oon voinu itteni antaa mennä tälläseen tilaan missä viinanhimot on näin kovia. Vähän säälittävää jopa. Kyllä pisteet laski itselläni , ja pahasti.

Kauan tässä oikein menee että tää helpottaa? Nyt oon kaks tai kolme viikkoa ollu juomatta. :question:

No nyt helpotti oikein korin verran. :cry:

On tää kiva tää elämä alkoholistina. Ei sitä voi ottaa tippaakaan. Kaks kertaa dokasin nyt, ja kummallakin kerralla tuli paha olo. Siis maha kipeeks, pää kipeeks jne. Eli ei ollut ees hyvä kännitila, sellanen nautittava. Ei voi edes kauppaa lähtee jos ei oo varma että pystyy olee ostamatta alkoholia. Ei voi edes ajatella että juonpas tosta nyt yhen pullon/korin. Mitenköhän tää on mahdollista että samalle jätkälle kaikki sattuu? EI hemmetti, ja siihen suruun ei voi edes alkoholia ottaa. Pitäisköhän alkaa sit partiolaiseks ja myymään keksejä ovelta ovelle. Tai kunnon kristityks ja palvoo jumalaa sunnuntaisin kirkkojuhlissa?

Ei satana. Noh, olin jo kaks viikkoo/ kolme viikkoa juomatta, tiedän että se on mahdollista. Uutta settiä putkeen vaan sanoi ruottalainen. :arrow_right:

päivitetty