Läheltä piti

Joo terve vaan kaikille!

Olen n. 30v mies ja viinaa mennyt 13v asti enemmän ja vähemmän. Nyt kuitenkin meinasi henki lähteä oman käden kautta kännissä, en viitsi yksityiskohtiin mennä mutta jokin suurempi voima pelasti minut tällä kertaa.

Ongelma on että aikaisemmin en pystynyt mihinkään sosiaaliseen kanssakäymiseen ilman viinaa ja nykyään viinakaan ei toimi enää, ainoat ystävät ovat satunnaisia juopottelu kavereita. Kuukauteen en ole sanonut ääneen muuta kuin moi ja kiitos kaupan kassalle.

Että näin tänään

Aika rankalta kuulostaa. Onke lopettaminen aikomuksena?

Kyllä tarkoitus on nyt lopettaa juominen.

Mietipä multitabs vielä ja tarkkaan. On tärkeä ero sillä, että “on tarkoitus lopettaa,” ja sillä, että “päättää lopettaa.”

Eläsie AA-ukko aena eppäile toesten raatistumista! Siehä sellaane pahailimalintu oot piruvie! :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Mites se muuten nyt etenee Pärinä-Pertun raittius. Uskonveljiin katosi luottamus, kun kävi selville, ettei avioliiton ulkopuoliset suhteet kuulu uskovaisten raittiuteen. AA:n ovia on paukuteltu, kuin henkseleitä. Alkaa tukijoukkojen reservit käydä vähiin. Ja vielä perjantai-ilta painaa päälle …

Tottahan tuo varmaan on. Tämä asia on siis jo pari viikkoa sitten tapahtunut ja en ole juonut enkä kokenut halua juoda tuon tapahtuneen jälkeen… satunnainen “nyt lähden alkoon” hetki tulee päivittäin kuin itsestään mutta tuo tapahtunut saa minut voittamaan, tosin pikkuhiljaa tuntuu että asia alkaa unohtumaan. No saa nähdä, tällaista oloa ei ennen ole ollut

Tärkeä olo, jos tarkoitus on lopettaa juominen.
Tee toisaankin kaikkesi, jotta raittius valtaa mielesi. Oman käden kautta se minäkin meinasin mennä, mutta jokin päätti toisin ja hyvä niin. Tuo mennyt hetki ei ole minulle mikään mörkö, vaan muistutus siitä missä jamassa olin, kun alkoholismi oli vallannut mieleni.

Tärkeä kysymys sinulle. Oletko sinä alkoholisti vai jotain muuta juovaa tyyppiä.