Lääkkeiden haku ja kela..

MoikkaMoi!!!
Olis vähä robleema. Pelkään, et kela alkaa (ellei ole jo alkanu)…seuraan mun pkv-lääkkeiden kulutusta.
Hain tänään apoteekista 2x30 zopinoxia ja 30tbl diapamia…tässä on vain piiiieeeenni määrä, mitä vuodes haen. Eli sanoin tänään apotekis, et "oho, jäi kelakortti miehen lompakkoon…No, sain vain paperit, joilla hakea kelakorvausta. Josta minä en sitä hae, näkeekö apteekki näitä ostoja ollenkaan? Reseptistäkin se toinen osa, mikä jää apteekille, josta se menee kelalle----SE JÄI MULLE :smiley:

Kertokaas siis please tietämättömälle…kiits

Siis ei KELA nää sun ostoja, jos et oo ottanut kelakorvausta apteekissa tai hae sitä jälkikäteen sillä paperilla, minkä sait apteekista.

pliiis,jos joku titää jotain…antakaa neuvoja,kiitos jo etukäteen :smiley:

Kiitti jo sulle nasaalisti !!!

juu oiskohan jonkun näkönen neuro kuuri paikallaan kun noin skitsoilet

huumoria riittää tiettyyn pisteeseen asti. mutta pitää toisenkin osapuolen tajuta kun mennään huonon maun puolelle

daijuatko :smiley:

ei oo tosiaan lääkitys sulla kohillaan :frowning:
en viitsi edes provosoitua tuosta koska tiedän että elät vaikeaa aikaa :laughing: jne :smiley:
kokeileppa “kipupotilas” laittaa nuppineula isonvarpaan kynnen alle ja potkase seinään nii tiedät mitä se kipu on :smiley:

haha :smiley: sääliks käy sua… ja varsinki9n sun lääkäreitäs :smiley: PISTE

Hyvä “dark magus” !

Mitä ihmettä paskaa sä rupesit jauhamaan, kun mä esitin ihan yksinkertasen kysymyksen ja toivoin saavani siihen vastauksia…kiitos, kun sainkin. Näyttää, että sulla ei nyt lääkitys taida olla läheskään sopivaa. Tai kenties olet ulkoavaruudesta kotoisin…tai sit tahallaan teet vittumaista kiusaa täällä ihmisille, jotka haluu OIKEASTI keskustella. Mähän en vielä oikein tätä forkkaa tunne, mutta…dark magus → tekisitkö sellaisen palveluksen, että mietit tarkkaan, mitä sä tänne rustaat. Nytkin tää mun aihe meni sun takias ihan ot:ksi. Tack vaan.

Mites ku meitsi kärähti kaikille käyttämilleni lääkäreille ennenkö panacod oli kelan korvauksen piirissä? Käytin vieläpä säännöllisesti eri apteekkeja kahdessa kaupungissa ja käry kävi silti. En siis koskaan näyttäny kelakorttia, koska pannarit ei ollu korvattava lääke mun käyttöaikana. Ja tämä onnistu sattuun vielä niin, et hain päällekäin kahesta, kun omalääkäri oli lomalla. En siis edes harrastanu tuota monilta hakua.

Älkääs siis liikaa tuudittautuko tohon “en käytä kelakorttia niin en jää kii”-systeemiin. Mä ansaitsin tolla tempulla pysyvän kiellon lääkkeisiin, jota ei peruta ellen tosissani ole kuoleman tuskissa.

Sarkasmi ja musta huumori on kielletty foorumin säännöissä (Pykälä numero 125, alaviite 3 A)…
Sarkasmi on mautonta ja musta huumori rasistista. Sääntöjen törkeästä rikkomisesta voi seurata syytteen nostaminen,
jonka seurauksena voidaan tuomita pysyvään kirjoitusoikeuden menetykseen (sormien katkaisu).

Kops sanoo kalikka…

Mä epäilen et sun tapauksessa apteekkarit on kuitenkin tunnistaneet sut ja ehkä tienneet myös lääkäristä jotain mitä asiakkaat, sä mukaan lukien et… Tai sit et oot hakenu liian pian edellisen annoksen jälkee vaik se oli lääkäri joka niitä kirjoitti… En mä tiedä mut aika usein niillä (apteekin henkilökunnal) epäilys herää ja voihan se olla et se on heränny niitä määriä kohtaan joten asia on päätetty tutkia… Sun tapaukses ne määrätki oli aivan liian kyseenalaisia ja monest farmaseutit tuntee toisiaan jollain lailla (entisiä työ-kavereita vaikka, tai meilläpäin sama omistaja useammal apteekil ja ite paikal aina välillä), joten mä epäilen et ku lekuri itse nostaa kokoajan annosta vaikka vanhoja pitäis olla jäljellä, se herättää epäilyksiä… Varmaan on jossain vaiheessa soittanu sun lekurille tarkistaakseen onko se tosissaan ja ehkä herän kysymys et paljon tuo tyttö noita oikeasti syö?? Tää nyt on ihan arvailua mut sun tapaus oli kyl niin erikoinen et sen on ollu pakko herättää huomiota ammatti-ihmisissä…

Kyllähän apteekkiin jää tieto joka kerta ku haet jotain; ei siis välttämättä muuta kuin kuitti mutta se voi riittää. Mä hain viimeks Halcionia ja klinikalla katsoi et “etkö saanu muka ulos näitä?”, sanoin et ku ei ollu Kela-korvattava respa ni jättää mulle vasta-kappaleen! Eli mulle jäi koko respa mut tietenkin kassaan jää osto-tapahtuma. Samoin kun pudotin santtuja ni Kelasta tuli kysely johon kelpasi vain lääkärin selvitys, koska mä olin hakenut kuulemma lähes 1½v:n päähän tarpeisiin (respan mukaan) Xanoreita. Tämä siis siksi, et lääkäri ennen lomaa unohti kirjoittaa pienemmän depotin aamuks. Mulla meni sekä ½ & 1mg:n Depotteja sekä 1mg:n nopeeta Xanoria ja kaikki kuulemma samaa ainetta vaik luulis tajuavan et pudottaessa on pakko saada vaihdettua kokoja…

Mä oon käsittäny et Kela on paikka joka hoitaa ekana liikaa haettuja lääkkeitä… Useimmiten ne käräyttää respojen kans ku korttia käytetty, mut jos tarkemmin pengottais ni varmasti sais hakemalla kaikista apteekeista tiedot mitä yks ihminen hakenu ainakin saman kaupungin apteekeista… Vaikket Kela-korvausta hakisikaan, ni kyllähän sun respan tiedot a) syötetään koneelle, että tiedetään koska seuraava paketti annetaan b) sun tiedot syötetään koneelle henkilötunnuksesta annokseen ja c) mikäli olet tunnettu asiakas ni kyllä lääkärin nimen vaihtuminen herättää epäilyksiä! Mä esimerkiks oon ehkä 10v ravan apteekeis tai enemmänkin reilu 8. Lähi-apteekissa ku viimeks kävin ni kysyivät just ku oli lyömäs jotain Bepantenia koneeseen et otanko vielä jotain muuta ku oli toinen laittaas lisää päivystys-pakkauksia ja yleensä oon siin lopus sanon et “ja viel yks…”; oli aika prkleen noloa ku en käy siellä ku 2-4krt/v ja en tahtois et mut muistetaan noin. Sama oli edellises kanta-apteekis, tyrkytti 0,5mg:n spigun päiväriä (mitä mä käytin ja toisti vielä et oonko varma ettei 0,5), vaikka hain oikeesti frendille ne joka käytti 0,45mg:siä. Sieltäkin olin ollut pois yli 2v, pari kertaa haken jotain resepti-vapaata mut en piikkei. Myös kanta-apteekis ei tarvi näyttää Kela-korttia tai henkkaria ku sanoo et “sun tiedothan tääl onkii?”; mulla siis soppari.

Kyllä varmasti soittais samantien Kelaan jos tulis uus respa benejä jonkun eri tohtorin nimellä ku tietää tasan tarkkaa kuka mun lekuri on ja minne lääkkeet vien. Kannattaa kuitenkin muistaa et niiden ammatti on katella sairaita ihmisiä ja ainakin pienemmän kaupungin käyttäjät jää varmaan aika helpost mieleen vaik ei kärähtäiskään… :unamused:

Mulle tuli KELAlta vuoden 2008 lopussa kirje jossa vaadittiin selvityspyyntö. Olin tyhmänä maksanu KELA-kortilla. Siellä oli jotain, että Rivatrinia on haettu 10kertanen määrä ja kolmea bentsoa oli mennyt samaan aikaan monikertainen määrä.

EN vastannut kelaan eikä sieltä tullut loppujen lopuksi mitään. Ei mitään yhteydenottoja lääkäreille tms…

Kiinnostaisi tietää, paljonko vuodessa haet lääkkeitä.

Mä en jaksanu lukea tätä topiccia, mutta jos et näytä kelakorttia (ja tietty maksat siitä lääkkeestä vähän enemmän) niin kela ei saa koskaan tietää siitä. Hallelujah, aivot käteen.