lääkkeet vs huumeet vs alkoholi

mikä noista on teijä mielestä parasta ja miks. lääkkeet vai huumeet(kannabis piri herska tms) vai alkoholi.

itse olen kokeillut kaikki maholliset päihteet ja lääkkeet jne ja kyllä ne lääkkeet voittaa. lyricaki käy piristä eikä laskut oo nii pahat (köyhän miehen piri :mrgreen: ) ja bentsot ah ja opiaattilääkkeet ah.nii ja kannabistakin joo käytetää lääkkeenä ja metistä jne mut ´kuitenki :slight_smile:

tää mu mielipide :wink:

Sekä lääkkeisiin että huumeisiin kuuluu niin erilaisia aineita, että tyhmä niitä on noin ryhminä lähteä vertaamaan keskenään. Lääkkeissä tietty se hyvä puoli, että tietää tarkalleen, mitä tuote sisältää. Tosin mieluummin sitä konia ottaisin, kuin mitään lääkeopioidia. Tosin tietysti mieleuiten sen diasetyylimorfiininkin puhtaana injektioliuoksena Iso-Britanniasta tai Sveitsistä, mutta sellaista tilannetta tuskin tulee koskaan vastaan (morfiinia on kerran tullut, tosin sekin oli lievä pettymys).

Lääkkeet, koska tietää mitä saa, toisin kuin kaiken maailman katupulvereiden kohdalla. Huumaavat lääkkeet ovat ainakin minulle se ykkösvalinta. Tietty huumeet kelpaa paremman puutteessa myös, mieluiten kuitenkin essoja, happoa tai sieniä. Kannabiksesta en pidä. Alkoholi nyt on kauheaa kuraa, mutta nousuhumalasta tykkäävät kaikki. Krapulat voi taas skipata bentsoilla.

No huumeitahan kaikki. Ainoa ero on siinä, että mitä saa laillisesti joko reseptillä tai ilman, so. mitä valtio kontrolloi tavalla tai toisella. Ja sekin vaihtelee aikojen saatossa, että milloin joku on ihan ok ja milloin laitonta. En siis näe suurtakaan pointtia tässä keskustelussa, koska vaikutuksiinhan se ei vaikuta mitenkään, että onko jonkun aineen status “lääke” vai “huume” tai vaikka sitten “liuotin”. Pönttö sekas, kivut veks, mieli iloseks, paremmin jaksa heps ja silleesti.

Ei vaikutuksiin, mutta käyttäjään ja tämän ympäristöön kyllä. Lääkeriippuvuudessa (reseptilääkkeet) mukana on yleensä lääkäri, ja jokin somaattinen tai psykkinen ongelma. Huumeriippuvuudessa mukana on diileri, ja käyttö on kenties alunperin lähtenyt ns. viihdekäytöstä lipumaan kohti riippuvutta. Pyöritään kenties pikkurikollisten kanssa ja ehkä rötöstellään itsekin, huumausainerikoksia vähintään. Alkoholi taas ei ehkä aja rikoksiin laillisuutensa vuoksi aivan yhtä helposti. Riippuvuuskuvio sen kohdalla on hyvinkin tuttu monelle, vaikka omakohtaista kokemusta ei olisikaan. Diilereitä ja bisnestä ei ole, mutta kännisekoiluja, väkivaltaa ja pahaa mieltä sitäkin enemmän.

^ Jep, kuten totesinkin, niin oleellinen ero näissä on laillinen vst. laiton.

Saanko nauraa? Nauran jo :laughing: . Mä ainakin olen tainnut kaikki pahimmat rikokseni tehdä juuri alkoholin vaikutuksen alaisena. Tokikaan itse alkoholin hankkimiseen harvemmin tarvitaan mitään rikollista toimintaa, kunhan vain on täysi-ikäinen ja rahaa on sen verran, ettei tarvitse juoksukaljoja tai -pulloa viedä mistään. Kylläpä se Kuningas Alkoholi vain taitaa kaikista päihteistä eniten aiheuttaa kuolintapauksia tässä maassa, tarkoitan nyt välillisiä sellaisia, juuri humalassa tehtyjen rikosten muodossa, esim. kännitapot ja rattijuoppojen alle jääneet. Muutenkaan en ymmärrä, miksi alkoholi lasketaan aina jotenkin erilleen muista huumeista :confused: . Hirvittävää myrkkyä, monella tavalla. No joo, se laillisuus, se laillisuus ja se, että sitä on vapaasti jokaisen täysi-ikäisen saatavissa, mutta eivät nuo seikat tosiasioita muiksi muuta. Alkoholilla taitaa tosin olla kaikista päihteistä vähiten mitään lääkinnällisiä hyötyjä, joten voi kai sen tuonkin vuoksi lukea ihan omaan kategoriaansa :laughing: .

Itse käytän huumeinani mieluiten niitä lääkefirmojen tuotteita juuri siksi, että tiedän ainakin melko varmasti mitä saan, mutta huumeiden käyttöähän se on, jos otan jotakin lääkettä huumatakseni itseäni, varsinkin, jos ko. lääke ei ole minulle määrätty.

Nyytyä komppaan.

Naura toki. Ei alkoholin hankkimisen ja myymisen ympärille liity rikollisuutta, onhan tuote laillinen. Päihtyneenä riski rikoksiin sortumiselle on toki suurempi.

Tuon logiikan mukaan kaikkien päihteiden pitäisi olla laillisia.

^Muumilaakson pointti taisi olla laillisuuskysymys itsessään.
muuten lässynlässyn huumeet lailliseksi ja verolle ja laadunvalvonta jaja lässynlässyn.
ei se viinakaan niitä rattijuoppoja käske kaahaamaan, eikä puukottelemaan. tässäkin, kuten hUUmeissa on kuiteski yksilön ihan oma valinta kyseessä.
editoin turhat lässytykset :angry:

No perkule, kun editoit. Mun olisi pitänyt vastata siihen aikaisempaan versioosi jotakin, mutta en nyt tietenkään enää muista mitä.

Joo, kuten ylempänä sanoin, niin eipä siihen alkoholin osto-myynti -tapahtumaan yleensä mitään suurempaa rikollisuutta liity, mutta avauduin tuossa, koska mua alkoi jälleen kerran kyrsiä asetelma alkoholi vs. NE huumeet. En suinkaan väitä, että muumilaakso olisi tähän millään muotoa syyllistynyt, mutta noin yleisesti se kuitenkin on “suotavampaa” päihtyä alkoholista, kuin muista huumausaineista, vaikka alkoholipäihtymys olisikin monessa tapauksessa monella tapaa tuhoisampaa.

Edit: Ja ei käske viina kaahaamaan ja puukottelemaan. Parempi olla juomatta, jos kontrolli pettää kännissä( :blush: ), mutta toki alkoholipäihtymyksen alaisena noita paskoja juttuja sattuu enemmän, kuin muiden päihteiden vaikutuksen alaisena, mm. siksi, että se on se kaikkein käytetyin päihde juuri hyväksytyn asemansa ja vapaan saatavuutensa vuoksi, ja onhan se muutenkin monille juuri sitä rähinäviinaa :frowning: .

Lääkkeet… Ei tarvitse säätää, pysyy terveenä, tasalaatuista ja kukaan ei niitä pois (toivottavasti) ota, ennenkuin itse pudotan annosta… Alko on kunnon tappohuumetta jos muisti menee ja on taipumusta kilahtaa, huumeet; ganjaa en laske huumeeksi… Harvemmin sitä ilman vitutusta saa, ei nappaa ostaa samalla piriä tai vahvoja oppareita; ennemmin olen ilman… Budin kohdalla muutoksia voi tapahtua nopeissakin sykleissä, mutta vielä en ole kilauttanut toiseen maahan saadakseni täältä budia… Vituttaa että niin harva myy/käyttää vain budia, aina on tarjota muutakin… Impulsiivisena ihmisenä välttelen tilanteita, joissa voin tehdä jotain todella typerää… :open_mouth: :confused: :astonished:

Virallisesti olen huumeet lopettanut… Tänään olen tätä mieltä, pitänee katsoa tunti tai pari pv… :angry: :unamused: :laughing: :astonished: Epävakaata etenemistä, mutta on parempi yrittää kuin jäädä ojaan makaamaan… :wink: Lisäksi huumeista suurin osa on käytettävä iv, siksi on parempi pysyä lääkkeissä syöden ne OIKEIN… Osa lääkkeistä on huumeita väärinkäytettynä… :neutral_face: :astonished:

Höpö höpö.

edit. Oho, olikin huumeista kyse, no piri menee melkein väkisin ränniin, voisihan sitä pommeinakin vetää, Lääkkeet syön, ei kiinnosta tunnin parin humaus.

Kyllä se Petri itsellä niin menee, ei tulisi mieleenkään vetää piriä, buprea vahvempia opioideja; herskasta puhumattakaan (ne ekat voi polttaa vahvuuden testaamiseksi) ilman vermejä. Kyllä ne on niin usein iiveesti vedetty… :astonished: :open_mouth: Tämäkin topic on IMO! Vai onko vain 1 oikea vastaus? :unamused: :astonished:

Kannattaa panostaa niiden viestien kirjoitusasuun, niin ei tule tuollaisia asiavirheitä. Minulle se on aivan sama, miten itse haluat huumeesi käyttää, se sen sijaan ei ole aivan sama, jos väität, että suurin osa huumeista on käytettävä suonensisäisesti.

Mene Petri muualle nipottamaan jos et osaa edes aloitusviestiä lukea oikein… Korjaa kirjoitustasi itse, koska aloittaja kysyy IMO-mielipiteitä! Itselleni piri on iv, samoin opparit joten… Eipä ole toimitus poistanut “suosittelujani” johtuen topicin aloitusviestistä!!

,

Kirjoitusasu on oikein, koska itse käyttäisin huumeet iv!

Eikä ole.

^Kylläpäs… Juupas-eipäs-juupas-eipäs…

Oletko Petri ikinä miettinyt tapaasi poimia yhden ainoan lauseen irrallisena aiheesta? Lietkö lehdistössä töissä??? Koko topic on IMHO, aloittajakin kysyi OMIA MIELIPITEITÄ! Tällöin jokainen kirjoittaa mielipiteensä, jos olisin tuon laittanut amfetamiini-topicciin se olisi ollut suosittelua… Jopa mode tietää tämän topicin perustuvan omiin kokemuksiin… Nussi pilkkua vapaasti, lue tietosi Wikistä ja päde vapaasti, mutta ota huomioon koko kirjoitus sekä topic! Lääkkeet vs. huumeet vs. alko, juuh aihetta käsitellään selkeästi mahdollisimman objektiivisesti perustuen kemiaan! Vai liekö koko topic nimenomaan mielipide-topic!!! Aloittajan viestistä voit päätellä asian…

Menisit tuonne “mikä vaikuttaa nyt?-topiciin” kertomaan, kuinka joku ihminen ei vain VOI olla päihtynyt tietystä kombosta/ aineiden on pakko toimia, koska se lukee Pharmaca Fenniassa! Tuossa esim. Irtokarkki laittoi heti perään oman mielipiteensä että piri menee ränniin… Kyse on kuitenkin yksilön historiasta, mutta kyllä sä osaat mielipiteistä tehdä “väärää faktaa”… :unamused: Mikäli et ole vielä IS:ssä töissä, suosittelen hakeutumaan! Juuri tasoisesi paikka viilata pilkkua…

En ole tilivelvollinen IMO-topicissa mistään virallisista mielipiteistä; vain omistani! Kehotinko samalla kaikkia syömään lääkkeensä OIKEIN? Jokainen lukija varmasti ymmärsi että kyse on mielipidekeskustelusta! Et ole tainnut kokea piikkikoukkua… Et tietenkään, missäköhän topicissa DM ikuisti SINUN virheesi; tulisi käyttöön kun yrität olla foorumin poliisi… :unamused: Harmi että se Apolandia ei ole enää voimissaan… Sieltähän olet oppisi oppinut, epäiletkö tod etten olisi muita foorumeita seurannut aiemmin?? Sinun kommentteja on lainattu kyllä kirjoitusvirheiden tähden… Se on yksityinen foorumi, tämä sen sijaan A-klinikkasäätiön foorumi…

Epäilen että melko harva ihminen joka on aiemmin vetänyt tietyt aineet iv, vastaisi että jos vuosien jälkeen kokeilisi ainetta; ottaisi nasaalisesti/oraalisesti… Mikäli retkahtaa, eiköhän vermet oteta samalla käyttöön… Tämä keskustelu on osaltani tässä, tiedän kyllä että sä jatkat tuota Juupas-eipäs väittelyä loputtomiin, vain saadaksesi viimeisen sanan… :open_mouth: :astonished: :mrgreen: :mrgreen: :laughing:

oottepas työ ärtsyjä :imp: tarkoitin vaa omaa mielipidettä yleisesti.oon tyhmä mitä tarkottaa IMO :mrgreen: