Lääkitys & Perhe

En tällaista aiheeseen suoranaisesti löytänyt, enkä oikeastaan epäsuorastikaan liittyvää.
Eli itte koin eilen järkytyksenä & yllätyksenä :exclamation: :question: :exclamation: Että kun tramalista + pitkästä lääkearsenaalista siirryttäessä seuraavaan asteeseen eli tapauksenani Oxycontit JOUTUU perhe seurantaan sossutantoille ja säännöllisiin käynteihin ja itse käymään jossain seuloissa. Tähänkö tosiaan ollaan menty, vai onko tämä mukamas vanhempikin käytäntö?? Itse pidän tuota haittana, ja vaimo suorastaan inhoaa ja nousee varpailleen heti jos edes kuulee sanan sossu koska ei halua tapauksen asian tai toisen takia perhettä tutkittavaksi vaikka ei siinä mitään peiteltävää ole, ettei sen puoleen. Tosi kiva juttu kun muutenkin tässä saa kärsiä jo pelkästään katsomisesta ja siitä kun ei pysty auttamaan ja tekemään miehen töitä, tai edes mitään pientäkään työtä, saati edes pitämään kumpaakaan lapsia sylissä kun selkä alkaa heti huutamaan jumalatonta särkyään.

Eli kiinteytettynä yksineläjä pääsee pienellä mutta lapsiperheellisenä saa vain enemmän paskaa niskaan??

Missäpäin tällainen sääntö on?

Nimittäin itse asun pk-seudulla ja kukaan ei ole ikinä tuollaisesta puhunut, tosin olen lapseton. Sen sijaan tiedän paljon perheenäitejä, pari isääkin, joilla on kontit käytössä, joillain jopa fentanyylilaastari, eikä mitään kontakteja sossuun ole tarvinnut ottaa. Ihan samalla tavalla lääkkeet saa kuin muutkin ihmiset.

Tässä täytyy olla takana väärinkäyttöepäillys. Ei normaalia ihmistä lyödä valvontaan. Oonhan mäkin jälleen valvonnassa vaikka en ees käytä mitään, enkä oo käyttäny kolmeen vuoteen. Näin se vaan menee, et sossut iskee heti kiinni, kun ne saa tilaisuuden. Teidän onneksi ne ei voi tehä mitään. Ne vaan tunkee sitä vitun apuaan, mut sen vastaanottoa kantsii sit rajottaa. Luvataan kotiapua, joka onkin siis lisä kyttäystä ja ollaan tosi ystävällisiä, mut rapsoissa lukee paljon paskaa. Eli älkää luottako niihin liikaa ni teillä ei oo mitään hätää. Ja onhan joillain kai positiivisiakin kokemuksia lastensuojelusta, et mun kokemus vaan sattuu oleen se pahin mahdollinen ja siks vihaan sossuja. (No kuvittele, et sä oisit joutunu jo panacodista sossujen vahdinnan alaseks ni ymmärrät varmaan tän syvän vihan). Koittakaa olla stressaamatta asiasta, koska aikanaan sossut oli hajottaa mun perheen. Se stressi, minkä ne mulle aiheutti, johti mun suureneviin xanttuannoksiin ja miehen voimien loppumiseen ja niin mies lähti lapsemme kanssa ja jätti mut yksin. Älkää antako sossujen siis stressata teitä, ettei teidän perhe hajoo. Me saatin perhe takas kasaan muutamassa kuukaudessa, mut kaikilta sekään ei onnistu, joten panokset on kovat. Ottakaa rennosti ja kattokaa, et niil ei oo mitään huomauttamisen aihetta ja niin te pääsette niistä jonain päivänä eroon. Meillä täälä lastensuojelun työ kestää yleensä poikkeuksetta vähintään kolme vuotta, et vaikka kaikki oli jo todettu olevan hyvin ni silti sitä pitkitettiin vielä 1.5 vuotta, jotta saatiin se kolme vuotta täyteen. Saa nähä koska me päästään näistä uusista sossuista eroon, ku tää kyttäyskierros alko tos heti vuoden vaihteessa ja syynä siis on se, et entinen lääkeriippuvainen saa nyt toisen lapsen.

Ehdota että käyt niissä seuloissa itse, mutta jättävät perheesi rauhaan. Ja väärinkäyttöä tuossa epäillään, ei mitään muuta. Jo aiemminkin kohtaamasi välttely on kuulostanut sille että epäilevät ettet tarvitse käyttämiäsi lääkkeitä oikeasti.

Ei olla koskaan epäilty lääkkeiden väärinkäytöstä eikä mistään muustakaan, ja mitään taustoja ei ole eli siis olen nyt vasta puolivuotta syönyt koko elämäni aikana buranaa vahvempia. Sossut siis ei käy tai mitenkään ole koskaan valvonut meitä, Vaan lääkäri vain sanoi että tälläinen käytäntö olisi pakko ottaa jos siirryn contteihin koska en voisi olla silloin kahden lapseni kanssa olla vaan tarvitsisi olla aina joku mukana esim vaimoni tjsp. (“koska on niin vahva huume”) Sossut siis kävisivät / vähintään soittelisivat, että miten on mennyt.
Näin siis sanottiin porissa keskussairaalassa. Asiasta olen kyllä vieläkin ihmeissäni koska tiedän kyllä muitakin kenellä contit on käytössä ja on perheellisiä eikä ole mitään edellämainituista o.O;; Lienekkö sitten paskaa tuuriani tai lääkärin turhaa pelottelua lääkkeen voimakkuudesta koska ehdotti myös jossain vaiheessa kaikkien lääkkeiden alasajoa mikä on mahdotonta edes ajatella tässä vaiheessa. No odotan ortopedin lausuntoa yksityiseltä, se pitäisi tulla tiistaina kun on kattonut magneettikuvat selästä ja päättää tulevaisuudesta (ilmeisesti myös lääkityksen tarpeesta).

Kyllä se epäilee väärinkäyttöä, usko pois. Ne siis soittaa sairaalasta sossuun vain pähde epäillys tapauksissa ja tollasta käytäntöö ei vaan ole muussa lääkekäytössä. Olkaa siis varovaisia. Mulekin tarjottiin vaan vähän tukee sillon aikoinaan ja kappas, kun kuukauden päästä siitä, kun suostuin tähän järjestelyyn, meillä alko käydä 2 sossua 3 kertaa viikossa 30min-2h kerrallaan. Eli pahimmillaan meillä oli sossut 6h viikossa kylässä (kolmen vuoden ajan) ja sit ne vielä kehtas väittää, et ei ne siis kyttää tai mitään, et ne vaan haluu tukee. Että ennenkö te edes huomaatte ni teidän kotiinne on tunkeutunu sossut ja kun siihen pyöritykseen joutuu mukaan ni vastaan ei voi enää sanoo, koska sit ootte huonoja vanhempia jos kieltäydytte jostain. Koittakaa siis jotenkin keplotella ittenne pois lastensuojelun piiristä, ennenkö ne alottaa edes tosissaan.

Mun äiti on sosiaaliviranomainen ja se tekee just noit koti käyntejä :unamused:
en tiennytkään et noit ihmisiä vihataan noin paljo…
mun mutsi on ainaki kiva :smiley: … ja se kertoo joskus jotain tarinoit just lasten suojelu ilmoituksista
ja on yleensä ollu ihan aiheellisia…

Aivan kuten Tipi sanoi… sossutantoille ei kannata antaa pikkusormea, muuten ne vievät koko käden. Koko sossukoneisto on itse itseään ruokkiva kafkamainen hirviö, joka näkee omia hallusinaatioitaan kaikkialla. Siellä verorahaa palaa kun byrokraatit pääsevät vauhtiin - mikään ei riitä.

Noin ne tarinat leviää. :laughing:

mut eipä mun tarvi koskaan niit kellekkään kertoo ja ei se ole koskaan nimiä sanonu…
sanoo vaan et yhdes perhees oli tälläst tänää…

Hmm, njoo voi olla, että epäilee väärinkäyttöä vaikka puhukin vaan että on suuret lääkitykset tällä hetkellä. Ei siis tehnyt mitään ilmoitusta koska siitä oltaisiin jo sata varmasti soitettu, mutta sanoi että tälläiseen täytyisi ryhtyä jos alkaa käyttämään kovempia särkylääkkeitä, mitä en itse sulattanut. Puhui myös jostain mannerheimin ja lastensuojelu jutuista jos haluaisi pyytää apua sieltä kun en pysty tekemään esim. puutöitä kun on puulämmitys meillä… Tosin sanoin siihen heti ettei ole niin tiukkaa rahan suhteen eikä avun suhteen. Eli siis hän ehdotti että menisi nyt kyselemään apua ettei tarvitsi rasittaa selkäänsä… Ja jos siirtyy vahvempaan tarvitsisi sitten sossun “tukea/seurantaa”. Kielteisesti olen aina vastannut näihin kyselyihin. Kerran on sossut käynyt, sekin tosin sitten taas MT sairauden takia kun olin laitoksessa hoidossa missä valmistuva psykiatri teki vähän los vituiksi olevan epikriisin sieltä päästyäni.

No mulle sanottiin sairaalassa 26.12.09 et ei mitään hätää, sossut ei tuu kimppuun, koska olen kuivilla ja tammikuun alkupuoliskolla tuli sit sairaalasta puhelu, et huomenna seuloihin ja seuloihin mentyäni kuulin, et sossuille on soitettu jo joulukuussa ja koneisto on jo pysäyttämättömästi käynnissä, vaikka annoin puhtaan seulan. Eli ne tekee sen kivasti seläntakana ja sossut soittaa sit pikkuviiveellä, kun ne on ensin pyöritelly kaikkee kivaa päässään. Mun kohdalla sossuun oli annettu tieto, et olen lääkkeitä väärinkäyttävä yh-äiti, jolla ei ole miestä ja yksihuoltajahan mä en oo ollu ikinä ja naimisiinkin menin pari viikkoa sitten. Eli sen lisäks, et mua kusetettiin sairaalas ni sairaala kusetti vielä sossujakin. Mulla on ollu sama mies jo viis vuotta, joten en käsitä, mistä tää yh-juttu ees tuli sairaalan väelle mieleen. Mut joo. Pidä toi linja, eli älä ota mitään apua vastaan, ellet sitä oikeesti tarvi tai ellei sua pakoteta ottaan jonkin uhalla. Säästetään ne apuun menevät määrärahat niille, jotka oikeesti tarvii sitä apua ja säästetään samalla itseämme/perhettämme siltä tuskalta, mitä sossujen vaino aiheuttaa.

Siis huhhuh mitä toimintaa, ei voi muuta sanoa. Onse hienoa kun riittää ainakin pohdittavaa heillä siellä! Jos vaan keskittyisi oikeasti apua tarvitseville ja käyttäisi resurssinsa heihin. Ei siinä mitään kyllä minäkin tunsi YHDEN mukavan sossutädin, no ikää hänellä ei tainnut olla edes kolmeekymmentä ja hänkin sai potkut vuodenvaihteessa. (Oli ilmeisesti vähän liian avokätinen) Maksoi monet kerrat lääkkeeni, aina kun soitin että nyt on rahat loppu ja olisiko mahdollista saada maksusitoumus apteekkiin niin aina räpsähti saman päivän aikana (jopa 15min varotusajalla). Enään ei sitten viitti edes soittaa, kun ei ole enään sitä omaa / ketä aina hoisi asiani jos tarvin apua.

EI jumalauta jos tohon mennään, itsellä Oxycontin seuraavana 2vko päästä kipupolin jälkeen lääkityksenä ja jos tuo totta niin gugguggug :unamused:

Sossulla tuntuu aina riittävän määrättömästi rahaa kaikenlaiseen kummalliseen. Esim Tipin tarina on loistava kuvaus byrokratian toiminnasta. Aina valitetaan ettei ole tarpeeksi voimavaroja, mutta kun iso mylly pistetään pyörimään, näkee, että kyllä sitä rahaa (eli verovaroja) siellä on ja paljon. Siellä on jumalattomat rakennelmat pystyssä - ja niitä on myös käytettävä, kun ne on pystytetty. Muuten niitä aletaan supistaa, jossei niitä käytetä. Mikäs sitten olisi mukavampi ja “helpompi” kohde kuin joku yh joka käyttää lääkkeitä tms. Olen nähnyt lapsia joiden äidit ovat baarissa aamusta iltaan, lapsia, joilla oikeasti on primitiivinen nälkä päivittäin. SIINÄ olisi oikea kohde lastensuojelulle. Epäilen vain ettei semmoiset kiinnosta ketään - tai kukaan ei huomaa mitään.

Mulla edessä aivan sama homma,ei kai ne nyt jokaista voi käydä vahtaamaan,etenkin kun tarkotus olis saada kivut pois kuntoutuksen ajaks,ja mahdollisen leikkauksen jälkeen menisin töihin.Vittu jos ne tekee tänki nii hankalaks taas,muutenki saa tapella hoidosta ja lääkeistä iän takia,30 v. on liian nuori,ei sillä voi olla kipuja…

En viitsi vaivautua provosoitumaan moisesta asiattomasta väitteestä.Luulin,että tiedät itsekin mitä on olla kipupotilas…Kun ei pääse viikkoon sängystä ylös ja avokki itkee vieressä turhautuneena kaikkeen tähän paskaan.En väärinkäytä lääkkeitäni,mitä nyt joskus kokeillut,mutta etköhän sinäkin suuri DM ole.Enkä ruinaa lääkkeitäni,kipuklinikalle päästyäni minulle edellisen kerran tungettiin se konttirespa käteen.Se on tk missä joutuu tappelemaan,omalääkäri määräsi samaan aikaan panadolia kun kipup. määrättiin kontteja.Ymmärrätkö pointin???

Lapsia on ihan mahdoton hoitaa tai seurustella edes niiden kans jos on karmeet kivut kokoajan. Perheen ilmapiiri ei voi olla hyvä jos yks on äreenä jatkuvien tai toistuvien kipujen takia. Luulis ny kaikkien tajuuvan ettei kaik kivut lähde buranalla. Mun mielestä pienempi paha jos joku vaik nauttis hetken pöllystä ja muu perhe jaksaa hyvässä ilmapiirissä.

Tietysti jos se pölly on mukavaa? Ettei se näy pahana asiana. Tiedän kokemuksesta. Jos ikävä riippuvuus lieveilmiöineen niin ei hyvä.

Jos on päihdetausta, niin on ihan ymmärrettävää, että sossu seuraa, kun tulee lisää lapsia. Kuitenkin päihdeongelmien uusiutuminen on niin yleistä ja todennäköistä, että on lasten kannalta seuranta on hyvä juttu, vaikka oliskin turhaa. Päihdeongelmaiset on niin hyviä kusettamaan, että on vaikea tietää, kuka puhuu totta ja kuka ei. Kenenkään elämä ei mene pilalle sossujen seurannasta, eikä kenestäkään tule väärinkäyttäjää sen takia. Jos muuta väittää, niin silloin ei myönnä omaa osuuttaan asioihin. Monet päihdeongelmaiset syyttävät riippuvuuksistaan muita, mutta vaikka aloitussyy olisikin esim. ihan tavallinen lääkehoito, niin jos sitä ei voi lopettaa ongelmien ilmetessä, niin silloin on syytä katsoa peiliin.

Ärsyttää tällainen sossujen dissaus, kun kuitenkin ne hyvää duunia tekevät. Ehkä yksittäisiä virheitä tekevät, niin jokainen joskus tekee, mutta on hyvin vaikea uskoa, että kenellekään pahaa tahtoisivat tai päästään asioita keksisivät. Täytyy muistaa, että suurimmalla osalla ihmisistä on taipumus syyttää muita ongelmistaan/virheistään, ja tehdä itsestään sankari.

Sepä siinä jännää onkin, kun ei ole koskaan ollut mitään päihdetaustaa eikä alkoholismia. Hyvä kun viime vuonna kerkesi edes juomaan 6 kertaa, en ainakaan sitä näe pahana, varsinkaan kun lapset ei koskaan näe vanhempia humalassa tai edes hiprakassa. 6kk sitten en ollut syönyt buranaa vahvempaa särkylääkettä ikinä. En siis näe mitään järkeä tuossa miksi edes otti tuollaisen asiayhteyden, että jos alottaa vahvemman lääkityksen niin sosiaalitanttojen seurantaa :question: No tämäpä ei koske enään onneksi minua, vaan olen saanut kahdella lääkkeellä nykyään paremman vaikutuksen kuin ennen kuudella. Ei rasita enään niin paljon kroppaakaan kun pystyi lopettamaan “turhat” lääkkeet ja monen mutkan ja kombon kautta löydettyä se oikea setti.