lääkettä unettomuuteen

mikä lääke tipauttaa varmasti ?? bentsot ei auta

Oikeesti? Ei ees joku Dormicum? Kokeile neuroleptejä. Ainakin mun eka Seroquel-annos tiputti mut 36h unettomuuden jälkeen totaalisesti. Tuli nukuttuakin semmonen 12h sitten. Ja siitä seuraavat 12h zombiena. Järkyttäviä lääkkeitä nuo neuroleptit. Vielä järkyttävämpää on miten lääkärit määrää niitä bentsojen korvikkeena, eikä tajua kuin vahvoja lääkkeitä ne on. Vittu söisivät itse joskus yhden tabletin Zyprexaa ja miettisivät sitten, onko se oikea lääke masennusta ja unettomuutta valittavalle potilaalle.

Suljetulla osastolla (alle 18-vuotiaiden) syötettiin sellasille mielenterveysongelmattomille, muuten vaan “asiat vitullaan”-nuorille noita neurolepteja ihan huvikseen. Siellä oli muutamia sellasia “potilaita”, jotka oli sinne joutuneet esim. karattuaan kotoa. Millään tavalla psyykkisesti sairaita ne kaverit ei olleet, eikä es mitään narkkareita. Lekuri oli kuulemma yhdellekin sanonut käyttösyyksi, että tän lääkkeen (olikohan Risperdal tai Zyprexa) pitäs estää sun karkaamishaluja täältä osastolta.

En osaa varmaksi sanoa, mutta tuntuis et nää perusbentsotkin tiputtaa kyllä kun ottaa tarpeeksi. Jos tilapäisesti tarvitsee katkaista unettomuuskierre, niin jos vaan vetäsee semmosen 3-4x perusdosen niin eikö siinä uni jo ala tulla silmään? Toki riippuu jos on pitkäaikainen bentsojen käyttö taustalla, tolet huipussaan ja päivittäin menee tyyliin 8mg alpratsolaamia, 200 mg oksatsepaamia ja kourallinen tenoxeja iltapalaksi, niin sit en tiedä.

Onko ketjun aloittaja ihan lääkärin kautta hoitanut unettomuuttaan vai mikä tilanne on tarkemmin?

offtopicina: huivittavaa, että tässä sitä kukutaan itsekin aamuneljältä ylhäällä vaikka kahdeksan 5mg medipamia oon ottanut muutaman tunnin sisään ja hyvin vaan jaksaa touhuilla letkeässä fiiliksessä. Ei tää diatsepaami taida ainakaan mikään kunnollinen unilääke tosiaan ollakaan. Tehokas boostihan se ois kun ottas pari annosta viinaa, mutta siitä kyllä seuraa melko varmasti vaan kaikkea huonoa. Mitähän sitä ens lääkärikäynnillä pitäisi pyytää, että nimenomaan unensaantiin ois joku lääke…

Itellä ei ainakaan ole millään benjo pohjaisella unilääkkeellä tai nukahdus tai mihin vaan käyttötarkoitukseen tarkoitetulla nukuttavaa vaikutusta, ja isoilla annoksilla toimivat juurikin päin vastaisesti, eli piristävät. siis tyyliin vaikka nyt halcion / insomnin vaikka se 5 kertaisena niin kylä lähtee uni ja virkistyy… Viina ei ainakaan vaikuta itellä mitenkään bentsojen kanssa eikä kyllä tramadolinkaan kanssa, tai ylipäätänsä minkään muun kanssa… Itse siis käytän 4mg rivatrilia päivässä enkä mitään kourakaupalla, sitäkin lihasrelaxanttina.
Neuroleptit on asia erikseen esim yleisin ketiapiini (kauppanimeltään mm ketipinor) jota tyyliin jaetaan herranjumala vauvasta vaariin ja puheviasta ripuliin asti ja kaikkea siltä väliltä. vaikka skitsofreniaanhan tuo on tarkoitettu. mutta tiputtaa kyllä, annokset vaan kasvaa päivässä järkyttävästi! sen kanssa alko onkin mulla asia erikseen, se tiputtaa, muuten ei oikeastaan sekään.

Koitin vähän tiivistää lainausta: eli levaritkaan ei välttämättä oo varmaa eno-veneestä kamaa, esim mulla ei toiminu kuten ei prazinekaan (levareiden lähisukulainen), mut ihmiset on yksilöitä ja kaikkee kannattaa ainakin kokeilla. Nii ja alkoo ei yhtään tosiaan kummankaan noista kanssa, ihan itsarikamaa eikä mitään tyyliin bentsot ja alko.

Niin ja insomin on toiminut hyvin tarpeeseen, muistan kun oikeen yllätyin ekalla kerralla :stuck_out_tongue:

dormicumia en oo kokeillu, tenoxit tuntuu vaan piristävän, levolzian oon joskus syöny ja se kyllä tipautti huolellisesti, mut aamul puhe on pelkkää puuroa ja siin kunnos töissä trukilla ajo vois tuottaa vaikeuksia :smiley:

^Jos Levozin laittaa aamul sössöttää ni kannattaa suhtautua erittäin varauksella lääkärin antaessa jotain masennus-lääkettä koska monet niistä jotka unettavat; aiheuttavat lähes samanlaisen aamu-heräämisen… :unamused:

Mul väsyttää sirkat ja hetken aikaa jopa Atarax :open_mouth:

Ataraxit (antihistamiini) tiputtaa aika kivasti.

Joo, sirkat auttaa :imp: . On vaihdettu Tizanidinii ni 8mg otin ja sit lopult korvatulpil sai lähemmäs viittä unta :smiling_imp: … Ja ennen ysiä ylös et jo oli mukavat unet, mut välil näin… :unamused: Mun mielest sirkat on aivan eri asia ku tuo rinnakkaislääke; pakko pyytää varmaa vaihtokieltoa…

ooh, sirdaludilla olet saanut jotain aikaseksi ja jopa unen? GRATZ! :slight_smile: itellä tuo oli ehkä yksi heikoimmiten vaikuttavista bentsoista risolidin jälkeen…

^^ Ei oo joo todellakaan mikään bentso (lihasrelaksantti) ja mulla menee nukahtamislääkkeen lisänä unettomuuteen… E-pilsut nelinkertaistaa vaikutuksen et kyl alkuperäset nukuttaa mut nuo rinnakkaisvalmisteet eivät! Jopa toimii hyvin unettomuuteen ku saa valvoa viiteen aamulla :laughing:

Itselleni on unen tuonut parhaimmillaan jo pelkkä Sirdalud, joka siis on auttanut rentoutumaan ennen varsinaista nukahtamista. Nyt univaikeuksien pahennuttua lääkäri pisti respan Stilnocteille, jotka toimivat huomattavsti paremmalla menestyksellä (ja ilman aamuisia sivumakuja suussa). Vaikka aiempaa bentsokokemusta on vain vähän, yritän pitää tolet alhaalla syömällä vain pari-kolme kertaa viikossa ja niiden välissä yleensä kärsin kiltisti valvomisesta. Unihäiriöiden perimmäistä syytä olisi ilmeisesti lääkärin mielestä ihan liian vaivalloista lähteä selvittämään. :unamused: Paras tyrmäyscocktail tähän asti on ollut Sirdalud + Stilnoct + Opamox, mutta tiedä häntä kannattaako tuollaisia komboja rouskia, ellei sitten ole ihan pakko saada kupoli pimeäksi. Olinpa kerran niin sankari, että olin pikku maistissa huitonut huiviini em. lääkkeet ja lopputulos ei ihan vastannut odotuksia.

mites noi dormicumit, luin et niit ei lekurit niin helopolla määrää, mut torstaina on työterveys lekurille. anto 1mg xanoria ja tenoxia,viime kerralla mist on jo kuukaus aikaa, mut nyt koitan pyytää pelkkää dormicumii 15 mg, ku xanorille ei oikeen oo tarvetta oikeestaan , mut unettomuus vaivaa viel… hope so :confused:

Whups, nyt oli menneet kirjoitukset ihan sekaisin, tarkoitin, että vähiten toimiva relaxantti on ollut tuo sirdalud, tällä hetkellä rivatril liharalaxanttina mikä taas on benjo ja toimii paremmin. :astonished:

jep näin kävi et dormicumii en saanu, sano et on kielletty määräämästä niitä, lisää tenoxia anto vaan :frowning:
eikä neuroleptejä…