Lääketieteen ihme kysyy: 3 c-hepakantaa yhdessä maksassa

Muuntuuks ne yhdeks superceeksi, vai mitä hittoa. :stuck_out_tongue: :cry:

Jollain 80% armuudella tiedän, et on enemmän kuin 1 kanta, joten onko sillä minkä laatuisia eroja siihen, että tyyppi kantaa vain yhtä c-kantaa?

Pahimmassa tapauksessa niitä on 3 kantaa, mut onks sil oikeesti väliä? Onko kaikki kannat samalla viivalla joskus tulevaisuudessa interferoni-hoidossa? (Tod.näk jos uskon maalaisjärkeäni).

C-kantojahan oli jotain 20, ellen väärin muista. En voi uskoa, että on täysin sama kantaa yhtä, kuin kolmea kantaa.

Antakaa tollolle jotain selontekoa tähän…

Maksa-arvot testeissä pysyneet vain vähän kohollaan. Kun oli varmasti vain 1 kanta, arvot pyyhki (en muista mikä niistä alateistä vai mitä ne nyt oli, oli 986). Nyt ei oltu lähelläkään tuollaisia lukuja. Eli täh. Hyvä tietty näin, mut onks joku saanut jostain luotettavaa tietoa, et miten tää menee, vai olenko ymmärtänyt lääketieteestä ja sisäelintaudeista jotain huomattavasti väärin?

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/hepatiitit/hepatiitti_c/

Tätä en juuri tajua, että ihmiset ajattelevat että “tuollakin on cee”… Tiettyjen kantojen jälkeen voi saada sellaisia hepatiitteja, joita muut eivät saa. “Kerää koko sarja” on ollut oma suosikkini… Tietoa on löytynyt, en usko että olet lääketieteellinen ihme. Olen tuntenut ihmisiä kenellä b+c parilla kannalla yms. Aan myös sairastaneet useat, pirissä ollut muutaman kerran… :open_mouth: :astonished: Hivin saaneet ovat muuttaneet. Käypä hoito tietää erittäin paljon.

Kysyt kannat ja luet mikä niille on ominaista. Paljon tod. näk. tulet saamaan ongelmia. Hiukan kuin 3 virusta päällekkäin, kyseessä tosin maksa. Helpompi elimistön 1 tauti käsitellä kuin 3…

Rakastin aina näitä “wannabee” kunnon narkkeja (en tarkoita aloittajaa)! Piikitetty 2vkoa ja uskottavuuden tähden vedetään samalla kun ceen omistavat… Päästy ineen iskemällä mies, ketä kukaan aiemmin ei ole halunnut… Tosin asiasta on turha sanoa toiseenkaan suuntaan mitään… Kuitenkin vaikea kunnioittaa niitä ihmisiä, ketkä ottavat käyttäjän kuin käyttäjän kunhan vain saavat huumeita helpommin… Sekä taudit; katu-uskottavuus… :smiling_imp: :imp: :smiling_imp:

malibu, lähinnä tuo “lääketieteen ihme” -läppä oli ironiaa, viittasin siinä tietämättömyyteeni tähän ko. aiheeseen. Olen haastattelut lääkäreitä jotka eivät tunnu tietävän mitään, ja jotkut muut “ceeläiset” väittävät silmin kirkkain, että se on ihan sama onko 1 vai 3 kantaa, vaan ei mun maalaisjärki kyllä tuota usko. :unamused:

Mielenkiintoista on vain se, että kun mulla oli vain se 1 kanta, maksa-armot pyyhki vajaa tuhatta. Nyt, kun niitä tod.näk. vuosien varrella valitettavasti ja vituttavasti, on enemmän kuin 1, niin armot melkein normaalit. Tietenkin tuohon aikaisempaan 986-alat -arvoon on liittynyt sen hetkinen elämäntyyli, alkoholi ja paracetamolit ja mitähän siinä nyt on voinut olla pahentamassa ko arvoja. Mainittavaa kyllä on, että tämän 2-3 kannan kanssa olen uhmannut kohtaloa ja käytin alkoholia testiä edellisenä päivänä. Silti arvot olivat lähestulkoon ok.

Tästä lähin alkoholi pannaan, kuten olis pitänyt jo aikoja sitten, mut mennyttä ei saa tekemättömäksi. C-hepa on maksasairaus jonka kanssa katu-uskottavuudella ei ole mitään tekemistä, ja tässä haluan lähinnä haukkua nämä “joo, tietty mul on C” -wnb-i.v.käyttäjät, joiden mielestä C on jokaisella uskottavalla i.v.käyttäjällä. Voi pyhä jysäys ja perse vielä päälle, vittu. Huhhuh. Että on ihmiset tyhmiä.

Vieläkin on epäselvää, miten interferoni hoito eroaa 1 kannan hoidossa vrt. 3 kannan hoidossa. Pitänee kuulustella jotakuta päihdepsykiatrisen lekuria sitten.

Kiitos vastauksesta. Ongelmia tulee varmasti, ja nyt toivon et tää mun esimerkki valaisee teistä lukijoista pientä osaa, jotka eivät ymmärrä C:n oikeaa vakavuutta, oli se sitten “LIEVEMPÄÄ” tai “stydimpää” versioo. Pölijät. Tiedän et tääl suurin osa jengist on asiantuntevaa sakkia. Jos joku wnb-kyttänarkkirottapenska lukee tän niin c:ssä ei ole mitään muuta kuin vakavaa keskusteltavaa, ei kehuskeltavaa… :smiling_imp: