Lääkeriippuvaisia?

Sama täällä, mut häpeää enkä katkeruutta niinkään tunne. Syyllisyyttä tunnen koska vanhempani voivat pahoin kun luulevat minun tappavan itseni tällä menolla tms… Epätoivo iskee kun kaikki lääkkeet on loppu (oon bentso & opioidiriippuvainen), mut eipä juuri muuten, oon hyväksyny sen asian et joudun vetelee noita lääkkeitä luultavasti lopun ikääni, tosin ihme ja kumma, viimeaikoina on tuntunut siltä et lähes 10v bentsokoukku alkais hellittää otettaan; viikon pystyn olemaan ilman ja sen jälkeen on pakko lähteä hoitamaan niitä jostain (annos päivässä on nykyään jotain samaa kuin sulla, n.5mg).

Mites ne sun kaverit on sut “pelkkien” lääkkeiden takia hylänny? Ootko sekoillu xanttujen kanssa niin pahasti? No, jos ne niin helposti hylkää niin ei ne mitään oikeita kavereita edes ollu. Aikoinaan kun rupesin lääkkeitä vetelee ja kamaa piikittelee en tosiaankaan pitänyt sitä salassa, vaan “juoksin ympäri kyliä” kertomassa mitä kamalaa nykyään teen, vain sen takia et näkisin ketkä niitä tosiystäviä on. Ja paljonhan siinä tippui porukkaa pois, mun onni oli se et ystäväpiirini oli ihan helvetin laaja, joten oikeitakin ihmisiä mahtui joukkoon.

Aikas erakko minäkin olen, toki tapaan kavereitani mut viihdyn liiankin hyvin yksikseni.
Niin se ratkaisu. Hmm… Henkinen kasvu (minkä ikäinen olet?), eti avaramielisempiä kavereita, en osaa sanoa mistä.
Pahojen ongelmien (lue päihdeongelmaiset) kanssa painivat ihmiset ovat yleensä niitä anteeksiantavaisimpia, mut en sinänsä suosittele etsimään seuraa “pahempien” narkkien seasta, helposti saat jonkun uuden riesan sieltä.

Mä kanssa riippuvainen xanoreista, kodeiinista ja lievästi subusta. Saan lääkkeet kerran viikossa tk:sta, ne loppuu 2-3 päivässä ja loppuviikko sitten oksennellaan ja kärsitään kamalista refloista. nyt pyysin vain puolet xantuista ja koitan olla ilman, panacodia menee 42kpl/vko, viekkarit on kestämättömiä, siksi sorrun joskus subuun…Helvettiä tää tosiaan on! Mulle on suositeltu osastohoitoa,kaliumit ym.laskeneet niin paljon oksentelusta. Pitäs vaan saada koira hoitoon…

No onhan meitä… Tein lystikseni plinkin riippuvuustestin, ilman tarvetta saada keneltäkään tai miltään muulta taholta tietoa oman riippuvuuteni asteesta, on tuo tutuksi tullut… “Vaikealaatuinen” oh la laa! Mut päättäväisyys ja motivaatio on kaikkien kamaluuksien jälkeen hyvä. Pm. täl hetkel max 100mg risolidia/d. Ja siitä keväämmäl pienememmäks, kun tulee siniset illat ja mustarastas laulaa ja mieles kohisee kevät… Olen mä käynyt läpi jos jonkin sortin tilat ja usko on horjunut ja minä kaatunut, klopsista vaan. Mut sentään mä seppona seison taas, ja taivaan kansia taon ja lyön, oi onnea tähtisen yön, heh. Tai jotai sinne päin… :wink:

Mä en oikeesti kestä enää.Mies piilotti mun lääkkeet, onko sekään oikein? Kodeiinipaskaa tekee helvetisti mieli, mitä mä teen? En pysty nukkuu ilman neuroleptejä, ei se anna niitäkään. Eli valvotaan ja oksennetaan…ihanaa elämää, haluan pois :frowning: mullan alle.

No nyt se anto yhden lyrican kun luki sun viestin.300mg, kai mä sillä sitten kieriskelen sängyssä.Tai hyppään sillallta alas… olen ihan paskana. Oon ottanut 9 lyricaa, toleranssi on kova mutta vahän keinuttaa.

hereillä vieläkin. Ihme juttu, söin äsken ja ei tee mieli xanoreita eikä panacodeja.dark margus, kiitos viestistä :slight_smile:

Mä oon ollu riippuvainen santuist, jotka tiputin yli 7 vuoden käytön jälkee 3mg:st nollaan. Oon edellee riippuvainen 5mg:st Diapamia, tosin sitäkin pudotan nyt neljäsosaa tuosta 5mg:n tabusta ja aiemmin joutu syömään 30mg/pv noiden santtujen lisäks. Sit oon riippuvainen subust, jonka onneks saan korvaushoidos. Monet väittää ettei masennuslääkkeisii jää koukkuu, mut mä en ainakaa pysty lopettaa Supriumia, koska tuun erittäin itsetuhoseks ja alan suunnittelee päivieni lopettamist mikäli pudotan annosta. Dexekin menee respalla, mut en koe et oon siitä riippuvainen ku pystyn olemaan ilman.

Paras tapa päästä riippuvuudesta mun mielestä on hidas, säännöllinen pudottaminen. Esimerkiks kahdeksasosa määrästä kerrallaan ja sillä annoksel ollaan sit se 2-4vkoa jolloin taas seuraava pudotus. Jatkuvia lieviä viekkareita on, mut ei sellasia helvetillisiä oloja ku et pudottais kaiken kerralla pois. Lisäks viäl psyyke ehtii sopeutumaan pudotuksiin ni lopputulos on pysyvämpää. Mut vittumaistahan se on olla riippuvainen mihinkään… :frowning:

Sori et tuun offaamaan mut mää tein ton saman yskänlääke litkujen kanssa. Hätähuutoja, joita
ei kuullu ku muutama kaveri. kivasti karsiintu kusipäät pois kuvioista, sen jälkeen suurinpiirtein
jos kaupungilla näkee ne kattoo mua nenänvartta pitkin halveksuvasti hyvä jos moikata kehtaa.

Pari oikeeta ystävää herätti mut todellisuuteen ja on tänäpänäki mun kans tekemisis.
Kiitos heille. Emmä tarvii sellasii ihmisii lähelleni ketkä hylkää jo ekan alaylämäen alkaessa. se ei
missään nimessä ole ystävyyttä.

Täällä Saunassa ainakin voi puhua. Niinhän se monesti on, että narkkia pystyy ymmärtämään vain toinen narkki, joten eiköhän täältä ainakin ymmärrystä löydy.

Ei mahdu minunkaan kuuppaan. Toki muistot hyvistä fiiliksistä voivat kummitella mielessä vuosikaupalla, mutta ei niitä refloiksi voi kutsua.

Itselläni Lyrica vaikutti käytön alkuaikoina juuri noin, eli ei tehnyt mieli enää mitään muuta. Euforia oli hyvin lievä, mutta silti se riitti :open_mouth:

mites noi lyricat sitten pitkässä juoksussa vaikuttaa?? itel on annos 2x150 päivään, mut aina ku saan ne ulos apteekist vedän kaikki pariin päivään ja ‘‘jeesailen’’ :sunglasses: ni oon miettinyt pitäskö noit alkaa säänöllisesti syömään, mitähän haittavaikutuksia lie jos alan?

joo sama vika, mul on 300mgx2/pvä.Kaikki menee parissa päivässä ja mul ainakin tulee reflat siitäkin ku se poistuu verestä. Sitähän ei saa lopettaa äkillisesti. Oon tosin syönyt sitä jo kauan. Alussa voi tulla väsymystä ja humalainen olo jos syö säännöllisesti, mul sanottiin että menee parissa viikossa ohi.

niin, kyl sen huomaa ku vetää pari lätkää päivässä parin päivän ajan ni sit on pari päivää kyl aika paska olo :slight_smile:

Kyl se varmaan on aika selvää tähän kirjottamattakin jos lukee mikä vaikuttaa nyt ketjua, että oon lääkeriippuvainen opioideihin/opiaatteihin ja bentsoihin. Buprenorfiiniin ja Klonatsepaamiin ja muihin bentsoihin koukussa aika pahasti. :neutral_face: