Lääkemääräykset

Hei… Hain unilääkettä työterveydestä ja terveysasemalta, sen verran etta pystyin melkein joka ilta ottamaan(ehkä pari iltaa vko olin ilman, vkoloppuisin) Nyt vein terveysasemalle reseptin uusittavaksi niin sieltä sanottiin että minulla on olemassa muita reseptejä ja lääkettä ei uusittu. Sitä en tiedä että oliko kyseessä se että minulla on melatoniini, mirtazapiini reseptit vai siitä että he ovat saaneet tiedon että minulla on myös toista nukahtamislääkettä… Jos annokset ei ole ylittyneet niin ei kai apteekki?kela? ole voinut ilmoittaa asiasta terveysasemalle?? Ensi viikolla menen käymään mutta pelottaa tietääkö työterveyskin…

Jos et ole annoksia ylittänyt, niin ei apteekki tai kela puutu eri lääkkeiden resepteihin! Veikkaisin kyseessä olevan se, että sulla on niitä muita lääkkeitä ja ehkä lääkäri ei halua enää jatkaa unilääkkeen määräämistä. Kandee varata aika sille lääkärille terveyskeskukseen ja kysyä, mikset enää saa sitä unilääkettä!

Ootko hakenut kaikki lääkkeet samasta apteekista ja käyttänyt kelakorttia? Ei kande välttämättä aina ottaa kelakorvausta noista halvoista lääkkeistä, etenkin jos on kaksi eri lääkettä samaan vaivaan. Sillä varotoimenpiteellä välttyy mahdollisilta ongelmilta. Kelakortin käyttö kun on täysin vapaaehtoista!

Tere Nasuliinini!

Eipä täällä kannattaisi antaa yhtään vinkkiä, jonka avulla voi välttää isovelin valvovan silmän. Antaa koneiston toimia niin miten se toimii, niin mahdollisimman harva joutuu ongelmiin lääkkeiden kanssa.

Jokeri

Niin. Arvaisin että kyse on siitä että nykyään alkaa olemaan joka paikassa sähköiset reseptit, eli ei enää onnistu se doktorilta toiselle ravaaminen ja päällekkäisten respojen käyttö. Sieltä näkevät kaikki doupit mitkä olet saanut ja hakenut, oli yksityinen tai mikä tahansa.

ps. Jokruliini, olet niin hellyytävän ihana mies kun nasuliinia näin interwebin kautta himoiskelet. Oletko ikinä fantasioinut että voisit tuikata 8 mg xonea( pohjina 19 lonkeroa), samaan aikaan kun nasuli nauttii nasaalisesti saman määrän. Sen jälkeen kuuntelette Scorpionssia ja vartalonne kietoutuvat toisiinsa kuin eksoottisen sademetsän köynnökset. Ilma tihkuu kosteutta ja sydämenne laukkaavat kuin villihevoset yli vuorten.

^En.

Ok, Jokke. Itse harrastan mielikuvitus-seikkailuja. Suosittelen myös sinulle. Mukavaa puuhaa. Tai sitten et kehtaa vaan myöntää? ei siinä ole mitään hävettävää että on rakastunut ja hieman ujo.
Itse ainakin toivon että suhteenne saa kehittyy!!

No joo, ei ollut fiksua mutta tuntui että se oli ainoa vaihtoehto että pystyi nukkumaan, olemaan töissä ja pysyi pää jollakin tavalla kunnossa. Kärsin seuraukset kiltisti ja myönnän että tein väärin, siksi kyselin että voin varautua pahimmassa tapauksessa esim. teloitukseen, vankilaan jne

Kiitoksia nauruista, Henry :laughing: .

Höpölöpö. Ei tuosta nyt sen pahempia seurauksia tule, kuin se, että lääkkeiden saaminen jatkossa voi vaikeutua. Vittumainen seuraus toki sekin, varsinkin jos niitä lääkkeitä oikeasti tarvitsisi.

Sähköiset respat kyllä tekevät nykyään, ja tulevaisuudessa vielä enemmän, sen, että eri lääkäreillä ravaaminen, apteekkien vaihtelu ja Kela-kortin käyttämättä jättäminen ovat melko hyödyttömiä toimenpiteitä, jos tarkoitus on hankkia ylimääräisiä lääkkeitä.

:laughing: :laughing: :laughing: Pelastit mun päivän heti alkuunsa!

En ottanut kyllä liikaa lääkkeitä, ainoa ongelma oli se että kumpikaan(työterveys, tk)lääkäri ei uskonut että joskus voi olla vaikeaa ja unettomuus ja ahdistus pahentaa sitä, siksi kävin molemmissa uniongelmien vuoksi, jos yhdeltä ei saa tarpeeksi niin en keksinyt muuta vaihtoehtoa, joskus tuntuu että lääkärit tahallaan pihtaa lääkkeitä. Kela korttia käytin mutta eri apteekit ja määräysten määrät ei ylittyneet.

^ Siis ymmärsinkö nyt oikein, että hait samaa unilääkettä kahdelta eri lääkäriltä, koska yksi ei kirjoittanut sitä sulle tarpeeksi? Kyllä tuosta nykyään voi tosiaan pienimuotoisiin ongelmiin joutua, vaikkei olisikaan ylittänyt reseptissä sanottuja määriä. Ovat todellakin pirun tarkkoja noiden PKV-lääkkeiden kanssa nykyään. Ja eiväthän ne lääkärit sitä voi tietää, oletko ottanut ylimääräisiä vai et, ellet sitten alvariinsa ravaa uusimassa respoja. Eivät ne kotiisi tule katsomaan, vaikka ottaisit kaikki lääkkeet kerralla tai jättäisit kokonaan ottamatta. Mahdollinen annosten ylitys ei siis tässä ole se ongelma, vaan se, että olet hakenut samaa troppia lyhyessä ajassa kahdelta eri lääkäriltä. Paska juttu, jos todella tarvitset noita lääkkeitä, koska kuten jo sanoin, niiden saaminen voi hankaloitua jatkossa vielä enemmän. Mitään sen pahempaa sanktiota tuosta siis ei pitäisi seurata.

Edit: Se Kela-kortin käyttämättä jättäminenkään ei siis nykyään hyödytä mitään, mikäli kyseessä ovat sähköiset reseptit. En tiedä, kuinka laajalle tuo e-respojen tietokanta vielä on levinnyt, eli tietävätkö ne kaikkien ihmisten kaikki respat esim. Tornion apteekissa, jos respat ovat Lahdessa kirjoitettuja, mutta tulevaisuudessa tuohon ainakin mennään. Mä asun itse pienellä paikkakunnalla, jossa kuitenkin on useampi kuin yksi apteekki ja mun e-respat ovat toki tiedossa kaikissa tämän kylän vähissä apteekeissa. Joskus olen hakenut lääkkeitä myös parin lähikunnan apteekeista, ihan siitä syystä, että olin liikenteessä ja sattuivat nyt olemaan lähempänä, ja kyllä niiltäkin mun e-respani löytyivät. Sitä en tosin ole kokeillut, toimisivatko ne vielä, jos jostain toiselta puolelta Suomea hakisin.

Kyllä se on tuo köyhien ystävä KELA joka ilmoittaa, kun rupesin syömään teemuja ja pameja niin poliisit pysätti aina ja usen ja puhalluksen jälkee ota lasit pois ja katsoivat pieniä pupilleja ja soittelivat jonnekkin. Tulivappa katsomaan aseiden säilytystä ja niiden tarpeellisuutta.

^ Siis täh?! Mulla on reseptillä useampaakin PKV-lääkettä, eikä Kela niistä sentään poliisille ole ilmoittanut, ainakaan mun tietääkseni, ja mut on sentään tuomittukin huumausainerikoksista. Enpä mä tosin nykyään hirveästi autollakaan ajele, ainoastaan jos on ns. pakkotilanne, mutta kyllä multa siis ajokortti löytyy, joten jos asiat noin menevät, niin eiköhän mustakin olisi sitten ilmoitettu, kun potentiaalinen autoilija kuitenkin olen.

Onko auto omissa nimissä, onko aselupia kottikärryllinen, onko panostajan paperit eli lupa ostaa räjähdysaineita, onko oltu raastuvassa epäiltynä pahoinpitelystä, onko naapurit valittaneet ammunnan äänistä. Nyt vertaat itseäsi muhun niin ehkä huomaat jotain eroja, kaikella ystävyydellä.

No ei kyllä varmasti KELA ilmoittele poliiseille kenenkään lääkityksistä. Nuo on hyvinkin tarkasti salassapidettäviä asioita. Ehkä korkeintaan tuomioistuimen päätöksellä poliisi saattais saada tuollasia tietoja.

Siis en mä pahastunut, ainoastaan ihmettelin, kun mun kohdalle ei tuollaista ole sattunut, mutta nyt ymmärrän paremmin. Ei ole auto omissa nimissä, ei ole aselupia, eikä muutakaan noista. Ainoastaan pahoinpitelytuomioita löytyy menneisyydestäni :frowning: .

Äh, NeuroKipu, musta tuntuu, että me käsitämme toisemme väärin vähän väliä, mutta eipä mulla mitään sua vastaan ole. Olemme eri mieltä monista asioista ja huonoja päiviä sattuu kaikille, mutta sellaista se elämä vain on. Mun puolestani ainakin voimme paiskata kättä virtuaalisesti ja olla kavereita täällä Päihdelinkissä, vaikka yhteentörmäyksiä tulisikin :slight_smile: .

Olen kysynyt lääkäriltäni asiaa ja kun puhuin aseista yms. sanoi että on vaikkua korvissa kun ei kuule mitä puhun ja siittä apteekkiin josta tunnen hyvin kaksi farmasittiä vai mitä ovat niin ei ehdottomasti. Mitä jää jäljelle, no KELA ja keltäs kysyt sieltä. Poliiseille sanoin et ottakaa monta ruumispussia mukaan jos haette mun viimeisen harrastuksen välineet. Mailma on paha ja koiralle kun sanon tuon nii lähes kolmesenttiset valkoiset kulma hampaat näkyy, sitten on pahempia sanoja ja vaikka kuolettavasti haavoittuneena puolustaa mua.

Keep on rocking in the free world :laughing: