Lääkärin vastaanotolle? 16v

Moro, oon 16v jätkä ja mun pitäs päästä “salaa” yleislääkärin vastaanotolle. Eka kysymys: Maksaako se käynti mitään jos on kela kortti :smiley: ? Toka kysymys: Jos maksaa niin paljon ja tuleeko siitä lasku postiin vai miten maksu hoidetaan? [Poistettu sääntöjenvastaista - Päihdelinkin toimitus]

Kannattaa ottaa mutsi mukaan ja tunnustaa tosiasiat sillekkin.
Moisess tapaukessa ehkä panacodia ja 5mg pameja saattaisi irrotakkin.

Mun elämä helpottu huomattavasti, kun lopetin ns. kaksoiselämän elämisen. Nyt kaikki siskokset, sukulaiset sun muut tietää, et oon korvaushoidossa ja asiat rullaa.

Mun mielestä olisi kyllä parempi keskittyä 16v siihen pimpslooraan ja koulukirjaan… :mrgreen:

ei kannata nyt ainakaan yksityiselle maksat vaan turhaan ootko kokeillu sirdaludeja tai norflexeja varmaan kokeillaan noita ennen ku mitää opiaatteja annetaan, ja lihas relaxantit sain sun ikäsenä ihan normilekurilta. nii ja noi ei oo viihde nappeja vaikkkakin lääkärit niin luulee ja väittää että nou hätä sen hörhö-huoltajas kanssa.

kivasti jengi riehuu sun iästä:D no joo ite olin aika sekakoukussa 14v mä en sano mitään. mut älä seuraa meidän jalanjälkiä, jos voit välttää…

^ Hih.

Nonniiin, tervetuloa vaan sekakäytäjien sumaan. Turha edes varoitella, ei se mene perille, ei mennyt itsellä, eikä frendeillä. Kohta olet bentsokoukussa ja siitä pikku loikkaus niin johan ollaan opiodissa, subbarissa.
Ei kannata tähän kelkkaan hypätä, tulee subbanat, oksikontit, morkulat ja polakka mukavasti elämää “helpottamaan”…

Lopeta kuin noin nuorikin olet vielä. Itsellä kuitenkin puolielämää kulunut hyymeiden parissa ja se EI TODELLAKAAN ole hienoa tai hohdokasta. No toki siihen asti, kun ensimmäiset viekkarit mopon, konttien ja subbarin jälkeen alkaa, katoaaa hienous. Subusta muutenkaan saa kuin parin viikon olot (ellei kovemmilla jarruttele) … Blaablaa, turha jauhaa, ei ihminen usko, ennenkuin toteaa, ettei olekaan TERÄSMIES!

Voivoi… Sääliksi ihan käy, itsehän käytin 16vuotiaana suonensisäisesti subua ja vauhti päivittäin (joo liikuin ehkä väärässä ja vanhemmassa seurassa). Enkä itse pidä sitä mitenkään hienona että nuoruuden ne parhaat vuodet meni täysin ohi enkä mitään niistä muista. Nyt onneks jo 2vuotta ollut täysin kuivilla piikistä, 4vuotta sitten lopetin päivittäis piikittämisen ja päihteistä en vieläkään ole eroon täysin päässyt…

Älä lähde valitsemallesi tielle, vaikka lähdet kuitenkin. Ei ne varoittelut ketään ole auttanut niinkuin Trubatuuri sanoikin.

edit. typo

Sulla on maanpäällinen helvetti edessä ja kuolet todennäköisesti nuorena kun nyt alat vetämään. Jos sulla on unelmia muusta kuin kamasta niin ne voit unohtaa. Jos oisin ite 20 vuotta nuorempi, eli 16v niin tekisin aika monta asiaa toisin, vaikka en ole edes kunnon nisti ollut ikinä. Oikeesti kannattaa miettiä elämää eteenpäin jos vaan yhtään voi.

no ei tota voi täysin allekirjottaa vaikka todennäköistä se onkin, ite ku join ekat kännit 16v tiesin et tää on mun juttu mut en oo rapa juoppo(toi juoma testi väittää ihan muuta) vaikkakin kuppi maistuu ihan huolella, en yleensä vedä yli 5 päivän putkia paitsi tänä vuonna juonu aika huolella(ja opiaatit on hyvä viinan korvike) ku tuli ero. niin ja voihan noita tarvita ihan oikeihin kipuihin(mitä itsekkin epäilen).

No ja kuka helvetti sitä 16-vuotiaana miettii että “hmmmm tarvii nyt miettii tätä elämää eteenpäin, että vielä 40-vuotiaanakin olis hyvä olla ja kivaa ja aurinko paistas”. Kyllä se elämä on siinä ja nyt ainakin ton ikäsenä, ja pitää ollakin, jos kokoajan vaan miettii tulevaa itseänsä jää pian se elämä elämättä ja eläkeikä koittaa.

Sitä en tarkota, että tarttis alkaa päihteiden kanssa pelaan, mutta tuskin niiden houkutus kenenkään päästä vähenee jollakin “ajattele tulevaisuuttas” -kommenteilla.

Niin ja sitten kun ne oikeat vaivat tulevat aikuisiässä, niin mitäs sitten teet kun mikään ei auta Elmeri, mieti vähän. itse olen kolmekymppinen ja käynyt melkein kaikki katkot läpi ja nyt menee 6mg rivatril, tenox 40mg ilta mirtatsapin 15mg ilta ja ketipinor 100mg ilta niin ja sitten vielä varana on 15mg opamoxit mitä otan harvoin ahdistukseen ja suboxoe 8mg pv. Ja kaikki alkoi hetken mielijohteesta käydä 18 vuotiaana yksityiseltä hakemaan pameja ja se kirjoitti 30kpl. 10mg diapamia ja siitä se kierre lähti. Eli neuvoksi, että älä tee samaa virhettä. Sori Verneri se sun nikki oli :sunglasses:

Itselläni on juuri 16v poitsu, olen hänen antanut maista 3 oolutta…jos nuppi täytyy saada sekaisin niin suosittelen alkoa. kauheaa lukea että oman poikani ikäinen kaveri menisi tuolle tielle. Mietipä tarkkaan haluutko jo tossa iässä hankkia riippuvuuksi. ite olen 44v miehentynkä joka on käyttänyt bentsoja 14v ja nyt olen lähdössä KAN-kotiin vierottautumaan. Olehan varovainen pieni mies…

no alkoholihan se onkin hyvä alottaa päihde mikä on omalla kohdallani ollani ollut ehkä se pahin, jos nuppi täytyy saada sekaisin suosittelen pilveä.

Alkoholissa on se hyvä puoli pilveen verrattuna, että sitä hankkiakseen ei tarvitse tutustua rikollisiin ihmisiin, jotka saattavat välittää muitakin aineita.

Vaikka onhan se vahva huume itsessään, ja alaikäiselle välittäminen on rikos. Silti, jos poliisi saa 16v ihmisen kiinni humalassa kaupungilta, ovat seuraukset lievempiä, kuin jos 16v ihminen jää kiinni gramma paskalätkää tai kukkaa taskussaan.

no tos darrassa on kyl pointti, taitaa melkein joka ketjussa lähteä aihe rönsyilemään :smiley:

Jos saisin elää uudelleen 16v , niin pysyisin kaukana kaikista päihteistä, niin monta mokaa, putkareissua, kortin hyllytystä, yhteiskuntapalvelua jäisi väliin, please älä alota vielä…

Mielestäni nuorille jotka ovat halukkaita kokeilla on syytä kertoa rehellisesti molemmat puolet eikä vaan sitä negatiivista tyyliin “jäät koukkuun, elämä menee läskiksi, rahat aina loppu” Me voidaan kertoa negatiivisistakin asioista niin että ne oikeasti jättävät jotain mieleen. Esim alkoholin kohdalla, jos kaiffari haluaa kokeilla niin kerrotaan mitä parhaimmillaan se tuo “hyvän, euforisen olon, itsevarmuuden, naisten naurattajan, parkettien partaveitsen :wink:” sekä myös kamalan olotilan, oksennuksen, päänsäryn, haisevan huoneen ja vaatteet jne jne… Ja sitten tiedustella mikä on sen asian takana miksi haluaa kokeilla. Mitä odotuksia nuorella on… Voi olla että saamme kölvin jättämään kokeilut kun asiasta jutellaan ja katsotaan kummatkin kolikon puolet.

Yleensähän kaveripiiri ja sieltä tuleva näkymätön painostus ajaa nuoret kokeilemaan. Tai ehkä se tytsy tai pojke jolle ei uskalleta puhua selvinpäin. Ja tämän ilmiön vanhemmat ovat välillisesti antaneet lapsilleen. Alkoholi tai muut päihteet tuottavat itsevarman olotilan. Se mielestäni on väärin. Tottahan se tekee niin mutta negativissävytteinen ajatustapa se on.