Lääkäri lomalla, resepti uusimatta, apua!

Kirjoitanpa tämän tännekin foorumille, koska täällä oli parempi palsta tälle ongelmalleni.

Moi! Katsoin tuossa, että mun mielialalääkereseptiä ei ole uusittu, lääkkeet loppu ja lääkäri lomalla. Mihin mä nyt soitan? Soitin jo yhdelle yksityiselle, mutta eivät uusi ilman lääkärin käyntiä. Ihan ymmärrettävää, mutta mitä mä teen? Paikalliseen arvauskeskukseen on turha mennä, sieltä ei reseptiä kirjoiteta. Onko lääkäreitä jotka uusivat ilman tapaamista, kyse on kuitenkin vain mielialalääkkeestä?

No ei kyllä varmaan kukaan lääkäri yleensä todellakaan uusi reseptiä potilasta tapaamatta, jos ei tunne potilasta. Miksi luulet etteivät muka paikallisessa arvauskeskuksessa sitä uusisi? Kun kyse on vaan masennuslääkkeestä ja olet pulassa, niin kyllä ne sen varmasti uusii jos varaat ajan vastaanotolle. Sinnehän pitää soitella heti aamusta ja sanot, että tarvitset lääkäriajan heti samalle päivälle, koska masennuslääkkeesi loppuu muuten seinään kun oma lääkärisi on lomalla.

Näitä tapauksia on varmasti paljon nyt kesäaikaan, kyllä ne sen uusii kun menet paikan päälle. Näkemättä sua eivät todennäköisesti sitä reseptiä uusikaan, kun sitä ei ole terkkarissa kirjoitettu, eivätkä näin ollen tiedä asiasta mitään.

Totta, eivät uusi sitä paikallisessa TK:ssa, vaikka näkisivät minut. En tiiä mitä tehdä, olo alkaa olla aika tukala. Tässä vähän pohjustusta tälle mun ongelmalle, kopsaan sen tuolta Saunan puolelta.

En voi soittaa paikalliseen terveyskeskukseen, koska mulla on edelleen se apteekkisopimus voimassa. Jos soitan sinne, niin tieto menee mun korvaushoitoon ja siellä ollaan sitä mieltä, että kyseisestä lääkettä ei minulle määrätä. Koko talven söin sitä ja onnistuin sen pitämään salassa (tosi naurettavaa) ja nyt kun se tuli niiden tietoon, niin he olivat lopettamassa sen lääkityksen. Nyt sitä vaan pitäis jatkaa kuitenkin. Yksityinen lääkäri on lomalla ja lääkkeet loppu. Joo, meidän apteekkisopparilla, en saa hakea mitään reseptillä määrättyjä lääkkeitä apteekista. Tilanne alkaa olla tosi ahdistava. Hyvät neuvot tarpeen!

No johan on perkeleellinen tilanne. Ei siis auta, vaikka menisit samalle yksityiselle lääkäriasemalle eri lääkärille? Siis nehän näkis, että varsinainen lääkärisi on lomalla joten uskon ihan yksityisen yleislääkärinkin sen kirjoittavan. Koska näkisivät myös, että sitä on sulle kirjoitettu.

Mutta se helvetin apteekkisopimus… Vaikka siis saisit reseptin, niin et saisi lääkkeitä mistään ulos, näinkö on? No johan on helvettiä. Nyt jos näin tosiaan on, niin mä en kyllä keksi yhtään mitään ulospääsytietä tilanteeseesi valitettavasti :frowning: .