Lääkäreistä apua?

…Oon kärsiny paniikki kohtauksista monia vuosia, paniikki ja ahdistus (tunnitsn eron hyvin) mutta kumpaakin pukkaa yhteensä noin 2-3 kertaa vuorokaudessa.

Vasta vuosi sitten otin ensikertaa yhteyttä lääkäriin, ja avuks tuli cipramex masennuksen hoitoon, opamox 15 ja seiskapuolikas imovane… no, imovane ei auttan nukahtamaan, sit moxin kanssa jo sai unta… mutta reseptit loppu, ja hakeuduin julkisen alan lääkärille hoitoon… nää päättti pudottaa kaikki edelliset, ja antaa lääkitykseks mirtazapin (masennukseen ja unettomuuteen) ja joku lääke, jota skitsofrenikoillakin käytetään (tosin suurina annoksina)… no, olo on ollu tasasempi, mutta kohtauksia tulee edelleen samalla mitalla, ja noi kohtauksiin tarkotetut lääkkeet ei auta, tekee vaan pään kipeeks ja laukasee migreeniä joskus. menin lääkärille valittamaan näistä, ei mitään, tilaa uus aika (jonka saan 3 viikon päästä) ja uusi samat reseptit… sama kun söis pieniä kiviä pihalta.

jostain sain käsiini pari opamoksia auttamaan seuraavat pari yätä, ja muutaman imovanen… mutta mikä on kun ei lääkäri tajua? ei edes mielenterveyshoitaja… ostaisin nappini vaikka kadulta, jos osaisin, ei noita kuitenkaan tossa lähi alepan nurkalla myydä…

Miten saan lääkärit tajuamaan että nyt on tosi kyseessä, ei tuu nukuttua kun max 2 tuntia yössä, enkä tahdo kuitenkaan osastolle, kotona on ymmärtäväinen ja auttavainen tyttöystävä, joka varmasti on tukena, mutta onko suomen terveydenhuolto sitä, että testaillaan lääkkeitä 6 kuukautta, siinä samalla menee työpaikka kun ei ole vireyttä tehdä mitään, ja loppujenlopuksi elämä alkaa kaatua niskaan.

nykyisin bentsoja kirjoitetaan nihkeästi reseptille. ne testailee suhun kaikkia paskalääkkeitä ja sitten ehkä määrää jotain bentsoa.
pk-seudun terveysasemilla ei enää edes kirjoiteta 10mg diapam reseptejä käsittääkseni? 5mg max…

Mulla oli sama eka kirjotti Doxalia (mummojen masennus/unilääke) ilmoitin että kyseinen lääke ei toimi mulla unettomuuteen. Sit se kirjotti 30mg Mirtsapiinia josta mulle tuli tosi harmaa olo, kaikki oli vaan yhtä harmaata ei mitään tunteita eikä jaksanu tehä mitään. Kerroin asiasta lääkärille että tää lääke ei sovi mulle. Nii lääkääri päätti että puolitetaan annos 15mg illalla, Meinasin siinä vaiheessa suuttua mutta otin reseptin vastaan enkä hakenut koskaan niitä. Laitettiin samalla puhelinaika seuraavnalle viikolle. Kerroin sit lääkärille että tää lääke ei sovi mulle ja on tosi tunteeton olo ja en ole oma itteni ja ei kiinnosta mikään kun syön tätä. No sit se vihdoinki määräs jotain mulle mikä toimii 7,5mg imovanea. Eilen kokeilin ekan kerran ja uni tuli hyvin.

Miksköhän imovane/stilnoct on suht helppo saada mut jo tenox epäilyttää lääkäriä? :astonished: Sanoisin meinaan että stilkkareista irtoo huomattavasti enemmän viihdettä ku tennareista :confused: Diapamiki on aika orpo viihteeseen imo, xanor ja dormicum hyviä mutta niistä on turha edes haaveilla useimmissa tapauksissa. Ellei oo saanu jalkaansa bentso-oven väliin ennen nykyistä lääkärien bentsovastasuustrendiä.

Vastaus alottajan kysymykseen: Mene yksityiselle lääkäriasemalle.
Sieltä saat apua. TKssa tuntuu nykysin kaikki menevän ihan härän bebaa.

^ Kyllä se oikee lääkäri kohdalle tulee kun vähän kiertelee… :wink:

Mitäs, jos meen yksityiselle, ja saan reseptit oikeisiin lääkkeisiin, miten reseptienuusiminen toimii tota kautta? eli siis, uusiiko ne niitä vai tä…

Uusii toki, mutta ottavat maksun siitä, oliskohan noin 13 euroa reseptiltä.

Voi olla, mutta lopulta se varmasti kannattaaa… Sillä kukapa sitä haluaisi elämäänsä pilata turhilla ja toimimattomilla lääkkeillä, en minä ainakaan :wink:

Makunsa kullakin, kyl mä ennemmin tennareilla yritän itseäni päihdyttää, koska en halua päätäni sekaisin niin kuin stilkkareista menee, vaan tähtään aina nuokkuihin. Tosin tennarit on niin mietoja et ellei ole vuotta ilman niin ei ne mitään sano, buustaa ehkä sitä kaikkea muuta pikkasen…

Meillä täälä hämeessä ei ainakaan aikanaan uusittu xanttuja tai stelloja näkemättä yksityisellä. Eli tk:ssa ne kyl pysty uusiin, mut yksityisellä se oli aina käytävä ja maksettava 50€ käynti. Panacodit sentään pysty uusiin, mut nekin vaan joka toinen kerta. Et sitä kolmee uusinta kertaa oli mahdoton saada käymättä vastaanotolla. Kallista lystiä.