Kysyttävää metadonihoidosta

Koitin haeskella ensin, mut en löytäny sopivaa tietoa. Eli tekeekö metadonihoito ihmisestä läskin idiootin loppuelämäkseen? Mielellään sellaisia vastauksia, joilla olisi jotain todellisuuspohjaa, eikä vaan mutua.

Vittu mikä kysymys! Vittu kyl ne metkupotilaatki iha ihmisiä on. Tunnen varmaan 5 metkupotilast, ja ihan hyvii tyyppei ne on… narisee vaa enemmän, ku noku porukat :smiley:
älä tuomitse…

Ma olen ainakin normaalipainoinen idiootti.

Tarvinnee hiukan selventää…
En tietenkään tarkottanu että metkuhoidossa olevat ei olis ihmisiä ja etteikö vois olla hyviä tyyppejä. Kysymys oli kieltämättä esitetty vähän kärjistettynä, mut pointti oli siis se, että lihottaako metadonihoito ja aiheuttaako jonkinlaista aivotoiminnan hidastumista. Pari tyyppiä olen tavannut ja heissä oli havaittavissa edellä mainittua, mutta en ole nähnyt heitä ennen hoidon aloittamista, joten en oikein voi verrata miten oli ennen ja jälkeen hoidon aloituksen.
Ja muutenkin, kahden ihmisen perusteella ei kannata kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä.

tekee. :stuck_out_tongue: metkupotilaan.

Tunnen kaksi ihmistä jotka ovat Metadoni hoidossa ja on ne ainakin lihavia.
En sit tosin tie, onko ne muuten vaan lihavia, mut näin.

Aika paljon tiedän porukkaa entisenä korvaushoitolaisena jotka oli siis metadoni-hoidos… Ja kyl se myrkky näyttäs turvottavan sakkia… Yks oli, joka lopetti omasta tahdostaan hoidon , joka oli normi-painonen. Eilen näin yhtä jäbää joka oli ennen aivan tikku-laiha. No nyt en oo nähny pariin vuoteen, oon vaan kuullu et se on metskuhoidos… TSIISUS, jätkä oli paisunu aivan muodottomaksi ja muutenki olemus oli aika karu… Tuijotti vaan yhteen paikkaan niinku ois joku hiton lobotomia-leikkaus tehty… :open_mouth:
Mut poikkeuksiakin löytynee…

Kaksi melko hyvää ystävää metkuhoidossa, toinen lihoi todella
lyhyessä ajassa yli 40kg, toisen painoon ei vaikuttanut millään lailla.
Aivan hoidon alussa molemmat tuntuivat olevan melko kuoseissa, mutta
nykyään eivät mielestäni vaikuta milläänlailla sekavilta.
kummallakin melko pitkä vetohistoria takana, ja tällä hetkellä käyvät
normaalisti duunissa ja elävät muutenkin siivosti.
eli melko positiivinen kuva on itsellle ko. hoidosta jäänyt…

Ei kai tossa hoidossa vikaa olekaan, kai.
Siis jos siihen sitoutuu ja pistää elämänsä kuosiin( :sunglasses: )
Mut sitte ku on näitä jotka käy vetään ilmaset dropit
ja ei oo aikomustakaan lopettaa aineitten käyttöä saatikka
tehä elämälleen jotaki…
Nuo kamus ovat hyviä esimerkkejä et on oikeasti myös
sellasii ihmisiä jotka hyötyy OIKEASTI tosta hoidosta :slight_smile:

Ainakin eräs tuntemani metiksellä ollut tyyppi oli äärimmäisen hyvä kroppainen :stuck_out_tongue: ja kaikinpuolin älykäskin ihminen. Joten ei voi sanoa pätevän kaikkiin.

Sanja :unamused:

Tohon lihomiseen sanoisin sen, etta metadonista tuntuu saavan paljon enemman vaikutusta irti, jos vain ahmii paljon rasvaista ruokaa. Se rasva on siina se avain. Itsella menee usein parin desin double cream purkki 50% rasvaa aamulla metiksen paalle. En ole silti lihonut, mutta se rasva siina antaa lisapotkua turhan miedolle aineelle rutkasti.

Toinen ongelma on se, etta Suomessa metadoniannokset ovat usein liian suuria, joten sedaatiota tulee usein kaiketi liiaksi, mika tulee muille ilmi potilaan “idiotistumisena”. Jos annos on kohdallaan, en usko, etta metadoni vaikuttaa ainakaan hidastavasti aivotoimintaan. Toisaalta, annos on hankala asettaa kohdalleen, etenkin jos annostelu on kerran paivassa, mika ei minulla toimi. Itse tarvitsen kolme annosta paivassa, eika sekaan tunnut riittavan, mutta jos otan kaiken kerralla, olen uninen idiootti puolet paivasta ja reflainen kusipaa illasta aamuun. Siksi otan 'donin kolmessa samankokoisessa annoksessa, aamulla paivalla ja illalla. Onneksi taalla ei tarvitse ravata minnekaan klinikalle hakemaan annosta, sen saa lahimmasta apteekista ja kotiin mukaan.

Huumeiden käyttö tekee ihmisestä idiootin koko loppuiäkseen.

Muutaman myös tunnen/tunsin. Niin kuin Sanja jo sanoi, eräs oli hyvävartaloinen ja ihan älykäskin kaveri. Piti kyllä kunnosta ja vartalosta huolta.
Tiedän myös erään naisen joka kyllä on päässyt lihomaan, mutta ei kuitenkaan ole mitenkään valtavan ison kokoinen. Myös ihan älykäs ihminen.
Molemmat ovat sanoneet samaa. Metiksen oton jälkeen, jonkin aikaa on pöhnänen olo, mutta olo tasoittuu ihan jo parissa tunnissa normaaliin. Molemmat kykenivät opiskelemaan ja elämään normaalia elämää. Molemmilla kyllä on/oli myös metiksen lisäksi vahvat lääkitykset, joilla on myös lihottava vaikutus.

heips!mä oon 30v kundi ja vedin 6vuotta hyvää herskaa(turussa) muijan kaa meni päiväs n.2000-5000mk herskaan,muija strippas päivät ja mä juoksin varkaissa yöt…metadoni anto mulle mahiksen elää taas-tosiasia on et 90%metku"hoitolaisista lihoo enkä sitä yhellekään naiselle suosittele(9vuoden metadoni ylläpitohoidon tuomalla kokemuksella),tosin ite lihoin metku hoidon ja vankeus tuomion yhdistelmällä 70kilosesta 130kilosex ja se on oikeestaan ekojen 5vuoden ongelma toilihoaminen nyt painan 90-95kg käyn salilla joten paino ei ooläskii vaan lihasta mutta näytän löysältä(mikä on hyvä jutska koska ihmiset aliarvioi mun kuntoa),mulla on nii voimakas seksi vietti että ei toi metku paljoa oo tahtii hidastusta (tuonu lähinnä normaalil tasol ja herkkyys(liika) on hävinny ja kumppani on paljon tyytyväisempi…:stuck_out_tongue:.
tosi asia on se että toi metadoni kerää nestettä joka hoituu diurexillä tai ihan anti saltilla…loppu lihoaminen on kuriin saatavissa liikunnan(aerobisen) ja ruokavalion päivityksellä(yksinkertasta matiikkaa laska kalorisi mies n.80kg ni 1500kcal päivässä max ni ilman liikuntaa lähtee 10pvässä 1kg rasvakudosta eli n.3-5kg painoa koska alux poistuu nestettä nii paljon ja 100okcal liikuntakulutuksen lisäyksellä homma nopeentuu 2-4päivällä/siis1kg rasvakudosta liikunnan tulisi olla fillarointii ja punttisalia pienillä painoilla pitkiä toistoja…kasviksia pääasiassa ja kanaa tms. muuta vähärasvaista kala tai liha tuotteita -raejuustoa jne.kandee hommaa ravintoopas(kirjastosta ) ja laskea kaikkien ruoka aineiden kalorit ja lopettaa syöminen klo19jälkeen kokonaan-siiderit lighteihin ja bisse pois,dietti kokista ja sillee…lycka till ja kandee pitää kiinni niistä jutuista tai se ei toimi…ja ei kannata syyttää metadonia koska sille voi tehä jotain niinko kaikelle lihavuudelle et loppujen lopux se on vaan matikkaa.

itseasiassa kyllä joo, tiedän 5 metkuhoitolaista, yksi on normaalipainoinen ja loput tosiaan ylipainoisia… heistä 3 tuntuvat käyvän vähän hitaalla, heistä kaksi on ollut jo useamman vuoden hoidossa. tai ei tuo hitaalla käyminen ehkä oo oikee ilmasu,mutta kuitenkin. ehkäpä joku tajus :open_mouth: se on jännä!

ja hemmetin mukavia, vaikka ei siitä nyt vissiin ollu kyse missään vaiheessa

edit: siis kaksi näistä kolmesta hitaasti syttyvästä on ollut useamman vuoden metkussa.