Kysymys

En löytäny vastaavaa aihetta täältä niin kirjoitan nyt tänne eli jos resepti katoaa ja lääkäri kirjoittaa uuden respan ja myöhemmin löytyy se kadonnut respa niin saako molemmilla respoilla eri apteekeista ja jos saa niin tuleeko tieto siitä respan kirjoittaneelle lääkärille?

Lunasta pois ja oo huoleti.

V-N

Lääkäristä entiedä, mutta ainakin kelaan menee ja saattavat syystä tai toisesta epäillä. tuskimpa kuitenkaan ihan yhden randomin kerran sitä epäile, asia eriksee jos näin tekisi kuukausittain ja ravaisi eri lekureilla.

PS: itellä muuten merkataan vihkoihin koska olen hakenut ja mitä, vaikka H merkintää tai mitään muutakaan ei ole, oli apteekki mikä hyvänsä. Tällä hetkellä menee merkattavista oxycontin kun joutu vaihtamaan oxycodone ratiopharmista kun tukusta ollut loppu yli 3kk eikä missään apteekissa ollut… mistä kävikin kiva pikku moka, ettei olekaan jakouraa… joten tästä rahojen puutteessa elellessä kun kelalla kestää 8-12viikkoa käsittelyssä! tullut kesän aikana pieni viive noihin, niin joudunkin syömään hetken aikaa tupla-annosta. varmaankin 1-2 viikkoa riippuen koska saan haettua miedommat contit mistä resepti jo huomenna ois valmiina mutttei maksajaa niille :confused: Pelottaa, että tolet nousee parissa viikossa ja ei riitäkään enään puolet pienempi annos kun tottuu suurempaan… Ois kiva saada myös rahat pois noista vahvemmista conteista 98kpl kun aina kirjottavat… myöskin löytyy vielä vanha 98kpl oxycodone respa kun sillä ei saanut vaihdettua contteja vaan tarvi uuden respan niihin. joten jos tukusta tulisi just nyt ja rahaa olisi, niin mulla ois 300kpl oksikodonia… tosin ne tarkkailee siellä apteekissa ja kelassa enkä käytä viihtymis tarkoitukseen lääkkeitä. sori, offia.

Niin, siis apteekki on tietoinen omasta oxycodone respastani mikä on, jäi itselle kun sillä ei saanut lunastettua tietenkääm saman vahvuisia oxycontteja, respassa lukee puolikas aamuin illoin, kun paketin avasin niin huomasin, ettei jakouraa ole jolloin soitin lääkärille takaisin ja hän sanoi, että syö kokonaisina, älä puolittele ja nyt huomenna menen hakemaan 10mg:n contin reseptin, tuonne kaappiin jää kummittelemaan [Poistettu hintatietoja -Päihdelinkin moderaattori] paketti turhaan, ellei sitten joskus puolen vuoden päästä annosta nosteta ylemmäs jos tarvetta, mieluusti olisin ottanut jo ekalla kerralla sen 10mg reseptin vaan kirjoittivatpa 20mg:n. Myöskään vanhaa oxycodonen reseptiä eivät pyytäneet palauttamaan. Kyllä tuollainen pistää sapettamaan kun viimeiset rahat menee lääkkeisiin, mitä ei kuitenkaan sitten voi hyödyntää, ja tuon 10mg:n on pian haettava = lainattava joltain rahaa, että näkevät apteekissa, että olen hakenut nuo 10mg:t enkä syö 20mg:itä enään. Tarkkana ne aina on olleet koska ja milloin mikäkin menee umpeen ja mihin asti riittää yms ja lyö puumerkit kirjaan apteekissa.

Aika pitkälti riippuu siitä, mitä ja miten lääke on respalle kirjoitettu. Itse olen oikeasti mestari hukkaamaan reseptejä, ja mun lekuri tietää kyllä sen. Ei ole tullut koskaan ongelmia.