Kysymys positiivisista muutoksista

Moi kaikki!

Olen pyörinyt satunnaisesti tuolla lopettajien puolella, ja sellaiseksi edelleen tähtään, mutta ajattelin tämän viestin sopivan yhtä hyvin tai jopa paremmin vähentäjiin. Eli: Minkälaisia uusia asioita (harrastuksia, arjen iloja yms.) olette löytäneet viinanjuonnin vähennyttyä / loputtua? Omalla kohdallani olen huomannut, että saan nykyään positiivisia fiiliksiä aika erilaisista asioista kuin pari vuotta sitten, kun alkoholi oli vielä tiiviimmin kuvassa mukana. Noin esimerkiksi:

Urheilemiseen suhtautuu nykyään ihan toisin, kun päätavoite ei enää olekaan polttaa viikonloppuna baarissa tankattuja kaloreita veren maku suussa. Siitä on tullut ihan erilainen elintapa.

Huomaan, että jotkut pienetkin jutut saattaa hymyilyttää tai naurattaa. Pari viikkoa sitten alkoi naurattaa klo 6.20 aamulla kahvia keitellessä. Aikaisemmin olen ollut sellainen ettei mulle ole kannattanut edes sanoa mitään ennen yhdeksää. Ehkä endorfiineja erittyy nykyään tasaisemmin? Tai ehkä sitä vaan on sen verran lempeämpi itseään kohtaan? Tai ehkä parempi unenlaatu pitää mielen pirteänä?

Kiinnostuksen kohteet on monipuolistuneet, kun energiaa, aikaa ja rahaa säästyy. Aloitin kutomisen, mikä on meikäläiseltä aika ennenkuulumatonta.

Mites muut? Mikä on ollut suurin tai paras muutos?

Minulla myös liikunta on alkanut tuottaa mielihyvää, eikä juuri tuota alkoholin tuomien kaloreiden polttoa väkisin…

Olen alkanut seuraamaan ruokavaliota (koko perheen) tarkemmin.

Leivon ajanvietteeksi enkä hyvitelläkseni lapsia tms.

En enään pakonomaisesti siivoa koska haluan peittää sen että on krapula enkä oikeasti jaksaisi tehdä mitään ja yritä todistella olevani super-ihminen juomisesta huolimatta.
nyt siivoan päivittäin, silloin kun huvittaa ja jaksan, en verenmaku suussa aamusta asti.

Ulkonäkö on paljon mielekkäämpi nyt 10kg kevyempänä…