Kysymys käyttäjille

Kertokaas kun en itse ymmärrä, eli mikä saa teidät varastelemaan ja rottailemaan?
Itse olin pahasti koukussa alkoholiin mutta en silti koskaan sortunut varastelemaan tai laittomuuksiin. Mikä siis siinä on että riippuvuus vie ihmisen niin alhaiseen tilaan ettei välitä mistään muusta kuin siitä pienestä pöllystä vaikka raajat ja aivot menis?

Ai, “meidät” KAIKKIKO? Omasta puolestani voin kertoa, etten ole koskaan varastanut tai muutenkaan pahemmin rottaillut, en edes silloin, kun huumeriippuvuuteni oli pahimmillaan, ja mulla on sentään kohtuullisen pitkä historia narkkina. En myöskään ole ainut narkkari/huumeiden käyttäjä, joka ei varastamista ja rottailua harrasta/ole harrastanut. Monet narkit kykenevät hoitamaan asiansa ja kaman käyttönsä siten, ettei heidän tarvitse moisiin touhuihin ryhtyä. Toki sitten on tämä rapanistiporukka, joka myy vaikka mummonsa, eikä välitä mistään yhteiskunnan ja yleisen moraalin sanelemista säännöistä ja joka edustaa asioista tietämättömille taviksille kaikkia huumeiden käyttäjiä, mutta sanoisin, että ovat suhteellisen pieni osa kaikista huumeiden käyttäjistä.

Vastaus tuohon kysymykseen, miksi tämä edellä mainittu porukka sitten varastelee ja rottailee, lienee yksinkertaisuudessaan siinä, että jos ja kun tuloina on esim. pelkkä toimeentulotuki, niin jostakinhan ne rahat huumeisiin on hankittava+toki sekin vaikuttaa, että mikäli elämässä on jo alunperin aivan paskat lähtökohdat ja elämänhallinta yleensäkin päin persettä, niin eipä siinä mitään menetettävääkään ole ja millään ei ole mitään väliä.

No, trollaustahan tämä aloitus tosin taisi olla tahi sitten jotakin projisointia :unamused: .

[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]

viewtopic.php?f=42&t=40386

Sellaista menoa sitten ketjun aloittajalla. 5 deliriumia koettu, teholle jouduttu, katkoilla ravattu, Tervalammet koluttu ja mitä kaikkea. Että se tällaisesta viisastelusta:

Tähän kysymykseen osaa Harhailija vastata ilmeisen hyvin itsekin :mrgreen: . Normaalit, ts. ei-addiktit ihmiset lopettavat dokaamisen jo kauan ennen ensimmäistäkään delikkaa tai katkoa.

No, projisointiahan tämän aloitus oli, kuten jo aiemmin uumoilinkin. Hyvä, jos se auttaa pitämään korkin kiinni, mutta yleensä se kyllä enteilee lähinnä retkahtamista ja toisekseen moinen ei ole kivaa muita ihmisiä kohtaan :unamused: . Mahtaako jo korkki ollakin jälleen iloisesti auki.

Eiköhän :laughing: Mitäpä jos Harhailija katsois peiliin ja lopetas priorisointinsa.