KYSYMYS KANTTOONALLE

Koska herra ei suostu muissa ketjuissa vastaamaan esittämääni kysymykseen niin perustan oman ketjun sitä varten ja toivon, etteivät muut tule sotkemaan, niin nähdään tuleeko mitään vastausta.

Dave :confused:

Esität kysymyksiä jotka selviää käymällä aa:ssa , ja tietenkin seuraamalla mitä siellä käyville
tapahtuu . Nyt riitaisena huutelet minua vastaamaan vaikka jos lukisit mitä olen tänne kirjoittanut
saisit vastauksen . Tuo sinun aa-uskosi sokeuttaa ja estää kuulemasta mitä ympärilläsi tapahtuu .

Menit juttujesi kanssa rapakon taate mistä löytyi tutkimus millä puollustat toimimatonta toimintaa.
Sitten lisää kysymystä tutkimuksesta jota ei voi tehä mutta joka asiana on kaikkien tiedossa , myös sinun
mutta uskomukses kanssa et halua sitä tuoda päivätajuntaan. Kun on niin mukava ajatella jossain aidan
toisella puolen vihertävää apilaista ruohotupasta . Sattumaraittiiden hurahtaminen uskoon kelpaa sinulle
, mutta elämän karuus on unelmahöttöiliöille liikaa eikä siitä saa puhua. Ja miksei saa ? siksi kun pelko
omasta juomisesta ylläpitää satuohjelmaa !

Käy Dave aa:sa , sieltä saat vastauksen mitä satuohjelma aiheuttaa :imp:

t… Kanthoona :sunglasses:

Olen kuullut AA-ylistyksen jossa suoraan sanottiin että “Jumala on Totisesti siellä” tyyppi oli käynyt AA:n syntysijoilla, uskoo vakaasti Taivaan Jumalan Valtaistuimen sijaitsevan siellä:)

Kanttoona hyvä.

Minä olen käynyt. Nykyisin varsin harvoin mutta mitään pahaa en ole havainnut. Varmaan jotain sellaistakin on koska mikään missä ihmisiä enempi on ei ole täydellistä.

Minä en ole mikään sokea fundamentalisti uskovainen vaan perustan asiat mitä olen nähnyt ja kuullut ja kokenut.
En minä saarnaa mitään isoa kirjaa tms. Luin kyllä mutta eipä se juuri minuun vaikutusta tehnyt.

Se mikä teki vaikutuksen oli palaverin lämmin henki ja se hyvä olo, joka lähtiessä on vaikka kuinka tuskaisena olisi mennyt.

Mielestäni vastauksesi osoittaa, että olet jostain perin katkeroitunut, eikä sinussa ole edes miestä kertomaan mistä, ja nyt vaan oman uskosi mukaan saarnaat. Mitään selkeitä perusteita tai näyttöjä ei sinulta löydy.

Ei se asia minua väheksymällä ja mieheyttäni mittarina pitäen miksikään muutu.

Asia selviää sinullekin jos käyt palaverissa ja lue palaverikirjasta käviöiden nimet ja ala kyselemään miten
heillä on mennyt . Näät paljon etunimiä et voit niistä tehdä tilaston kun niihin kerran haluat uskoa.

Alkoholismisairauden yhteydessä en usko mihinkään . Se mitä puhun aiheesta perustaa havaintoihin

No turha tästä on jankata kun ei mitään perusteluja tule eikä vastausta siihen mitä muka haittaa syntyy.

Kun tässä kirjoittelette, mietin yhtä tärkeää asiaa joka näissä vastakkainasetteluissa tahtoo tuppaan unohtua: Meitä on tässä jo kolme alkoholistia, jotka aikaisemmassa elämässä olemme tuhonneet itseämme sekä läheistemme elämää päihteillä. Nyt kun emme sitä tänään tee, eikö se ole aihe olla ennemmin kiitollinen kuin katkera.

Kanttonaa ei usko AA:n auttavan ketään muuten kuin sattumanvaraisesti. Minä olen elänyt seitsemän vuotta selvinpäin aina sattumalta käyden hakemassa vahvistusta raittiuteeni vertaisteni parista, eikä meillä kummallakaan ole sen raittiimpaa elämä tänään. Se että ystäväni Kanttonaa on katkera AA:lle, ei vähennä hänen raittiutensa arvoa, vaan ainoastaa toimii moottorina elää raittiina tavallaan.

Elää ja antaa elää. Sitäpä sitä.

Miksi sitten itse ramppasit vuosia palavereissa aikoinaan ? Menikö niin kauan kunnes havahduit että palavereissa juokseminen onkin täysin haaskattua aikaa ja AA on tehottomimmista tehottomin ? En pidä sinua vähä-älyisena vaan aivan normaalilla hoksottimilla varustettuna kanssakulkijana joten kummalta tuntuu tuollainen vuosien viive.

Olisi minulla esittää vaihtoehtoisia teorioita katkeruutesi tai “turhautumisesi” syyksi , paljon raadollisempia ja itsekeskeisimpiä vaikuttimia mutta en alennu spekuloimaan enkä panettelevien juorujen kantajaksi - tänäänkään.

Vaan toivotan sinulle hyvää uutta vuotta 2013 ja elä sovussa itsesi kanssa (muut hoituvat siinä sivussa jos hoituvat) :smiley:

Kanttoona 20 vuotta AA:ssa ja sitten tyyli muuttuukin sellaiseksi mitä esim. “Turauttavaa” ketjuissa on nähtävissä. Tässäpä sitä mysteeriä kerrakseen, joka ei ilmeisesti koskaan häneltä kyselemällä selviä. :smiley:
Ilmeisesti kaikesta huolimatta raittius on kuitenkin pysynyt?

Tämähän se on asian ydin juuri!

Päihderiippuvuudesta toipuminen ylipäätään on niin arvokas, ja suhteellisen harvinainenkin (joskaan ei mahdoton) asia, että siitä kannattaa olla kiitollinen, ja arvostaa kaikkia tapoja jotka toipumista edesauttavat.

Eri tukikeinojen ja ns. raitistumisapojen vastakkainasettelu ja kateellinen kyräily toisten tukikeinoja kohtaan on täysin absurdia ja… ainakin minusta… kyllä jopa tavattoman ärsyttävää.
Vaikka olenkin luonteeltani peruspositiivinen ja aina hyvään uskova höppänä, provosoidun aika helposti. :blush:
Ja silkkaa provokaatiotahan mm. ne Kanttoonan “kuperkaikka” ja ties mitkä “pökäle” jutut on. :slight_smile:
Kenties huomiohakuisuudessaan jopa jonkainen verhottu avunpyyntö.

Oli miten oli: oikein ihanaa alkanutta vuotta 2013 meille kaikille!

Tässäpä se asian ydin onkin.

En minä sen takia Kanttonan kanssa keskustele, että minua hänen mielipiteensä erityisesti vaivaisivat vaikka en erityisemmin tykkää täysin perustelemattomista väitteistä tai jostain pökäle-jutuista.

Minua huolestuttaa se, että jos hänen propagandansa takia joku jättää AA:n kokeilemisen väliin ja mahdollisesti siten menettää mahdollisuuden toipua. En väitä, että AA kaikille käy tai parantaa mutta omat kokemukseni, havaintoni muista ja kansainväliset tutkimukset kertovat, että AA-kokouksissa käyminen tuo helpotusta.

Mikä sitten huolestuttaa kutakin ?

Jos emmä karsi turhia juttuja pois ei uusia synny .
Ihminen on sillaa rakentunut et joku näyttää tietä ja muu porukka seuraa aikasa ja jos tie vie tuhoon
porukka kuolee pois , sillee se menee . Henkiin jäävät yrittää tästä erehdyksestä oppia niin etteivät löis
uudestaan " päätään karjalan mäntyyn " Uskontojen Uhrit tai vaikka sitten vuoden kristillinen kirja voi
valottaa jos suostuu näkemään mitä eri luulemukset ihmisten päissä aiheuttaa .

Aa - on nimettömyyteen vedoten taitavasti naamioitunut toimintansa haitoilta . Monisanaisuuden ja
kiertäen kaartaen sieltäsuntäältä lainatut lauserakenteet ei oikeati tarkoita mitään . Ne kumoaa toinen
toisensa suojaten kaikesta vastuusta sanojansa.

Dave jankuttaa siksi että hänen uskonsa on hataralla pohjalla . aa unelmahöttöilystä luopuminen ottaa
vissiin lujille . En ymmärrä miksi pitäis jatkaa ongelmaisten tuskaa usuttamalla heitä jo toimimattomuutensa
osoittaneisiin paikkoihin. Lähtökohtaisesti on väärin antaa lupauksia jotka ei käytännössä toimi kuin
sattuman suuruisella todennäköisyydellä , tai sitte pitää luvata vain niille joille se vois toimia.
Tätä valikointia jo tehdään hoitolaitoksiin meniöille . Tulokset on mitä on kuitenkin jotkin toimiat kantaa
vastuutaan seuraten hoitojensa haittoja myös. Eivät piiloudu " ei ollut juonut vielä tarpeeksi " turvalauseiden
taakse …

Mielenrauhaa ! t… Kanthoona :sunglasses:

Mielenrauhaa vaan itsellesi Kanttoona.

No sinähän se vasta jankkaatkin, vuodesta toiseen. Meinasin kirjoittaa, että omaa stooriasi mutta ethän sinä siitä kerro vaikka kysytään.

Minulla ihmeempää uskoa ole kunhan perustan juttuni sille mitä olen itse kokenut ja nähnyt ja mitä tieteellisistä tutkimuksista lukenut. Reilun pelin hengessä toivon, että sinä myös pystyt vastaavasti perustelemaan juttusi.

Sinulta ei selkeää vastausta saa edes siihen kysymykseeni, että mitä haittaa ryhmissä käymisestä mielestäsi on ja mikä oli se oma kokemuksesi, johon näkemyksesi perustat kun kuitenkin pitkään kävit ?

Dave ?
Jos valehteleminen ja ihmisten huijjaaminen ei aiheuttaisi haittoja nii miks ? sit ? se kuullostaa pahalta :
Miks " Harvoin olemme ohjelmaa noudattaneen epäonnistuvan " lause ei herätä sinua , siksikö ? ettet
halua nähdä kokonaisuutta vaan parittelet pilkkua , Tuossa sulle pariteltavaa , iske kiini , :laughing:

Miks haluat että minä alkaisin repimään auki arpeutuneita haavojani lause kerrallaan , siksikö että pääsisit
tarttumaan yksittäisiin sanoihin ja tyydyttämään sadistista puolta itsessäsi ? ( se puoli meillä kaikilla on )

Miks ? et näe vaivaa ja seuraa mitä ryhmissä tapahtuu . Sen sijaan varoitteluni väännät jankkamiseksi ,
pelkäätkö uskosi puolesta .

Otas huomioon se Seikka että olen nähnyt Sisältä miten apua hakeneille aa:ssa käy . Pienen paikkakunnan
perspektiivistä aukeaa näkymä aa-kenttään ja siihen todellisuuteen missä alkohlistien ongelmilla mellastaa
epämääräisiä seurakuntia omaa taivaspaikkaansa varmistelemassa . Omat pelot antaa " hyvän tarkoituksen "
pyhittämänä oikeuden hoidon nimissä tuhota ihmisen psyykettä seurauksista piittaamatta .

Heitä kuule Sinäkin Voltti ja ala kuperkeikkailemaan .

MielenRauhaa t… Kanthoona :sunglasses:

Onko se uskoa, että perustan näkemykseni siihen, että olen kokenut ryhmissä käymisen itselleni hyödylliseksi. Oloni on aina ryhmästä lähtien ollut huomattavan rentoutunut verrattuna oloon sinne mennessäni. Olen myös kuullut kuinka moni muu on kertonut ryhmissä käymisen olleen tekijä, joka on pelastunut heidät. Asun pk-seudulla pienessä kaupungissa, joten kyllä minä pystyn seuraamaan miten ryhmissä käyville ihmisille käy ja kuuluu. Aika hyvää useimmille.

Todettakoon vielä, että olen uskonnollisesti täysin pakana. En kuulu mihinkään kirkkokuntaan tms.

Olen kyllä lukenut AA-kirjallisuutta, johon ilmeisesti viittaat mutta en minä sieltä mitään yksittäisiä lauseita muista tai niistä piittaa. Joitain mielestäni hyviä asioita olen kannattanut kuten oman menneisyyden läpikäynti ja kirjaaminen ja minusta on hyvä jos on joku ihminen (AA:n tapauksessa) kummi, joka itse ymmärtää alkoholismin kauheuden ja on sen kokenut ja jonka kanssa voi asiasta puhua ja joka tukee. Minulle ryhmissä käyminen on se asia.

Ehkä sinun ja muitten psyykeä on sitten tuhottu. Vaikea minun on ymmärtää miten ryhmissä käyminen voi sitä tuhota niin kauan kun et siitä kerro. Voi olla, että olet jossain todella sairaassa ympäristössä ollut. Voihan sellaisiakin olla vaikken ikinä ole sellaisesta kuullut eikä täälläkään kukaan muu kuin sinä sellaisesta kerro.

:unamused:

Oikeestaan käyn vain sillointällöin enkä piittaa mistään kirjallisuuksista enkä ole niitä lukenu ku ihan pikkusen.

Lue Dave mitä kirjoitit ! Yritä ny ymmärtää mikä on kantasi .
Tuomonen täydellinen välinpitämättömyys joka kumpuaa vastuuttomuudestas on järkyttävää .

Tuo on kyllä taas ihan omaa kirjoitustasi ja juttuasi.

Nykyisin en käy kovin usein, koska en koe sitä erityisen tarpeelliseksi, aikaisemmin useammin tarvittaessa voin tihentää tahtia. Kirjoitin lukeneeni ja ihan kunnolla olen lukenut ja ottanut sieltä minkä olen hyväksi kokenut.

Mikä välinpitämättömyys ja mikä vastuuttomuus ? Kun esität tällaisia syytöksiä on syytä myös perustella ne kunnolla.

Huvittavaa muuten, että olet jotenkin närkästynyt suhtautumisestani AA:n kun jatkuvasti jankkaat kuinka huono juttu se on vaikket pystykkään perustelemaan.

Dave :frowning:

Vastuuttomuus ja välinpitämättömyys on sitä kun kerrot sairaalle tietäväsi hoidon vaikka sitä ei ole .
Asia on yksinkertainen kun vain katsot pääsi sisälle ja vähän viitsit seurata mitä ympärilläsi tapahtuu .
Alkoholismi on kantajalleen kuoleman vakava juttu , sitä ei saa turhilla hoitolupauksilla hämmentää .
Jos Sulla on hoito ni härrekyyd ota alkoholisti kainaloosi ja ala hoitamaan :imp:

Muutaman sattumaraittiin paisuttelema luulemususko lisättynä osaamattomuudella on aa .
Vailla mitään vastuuta haittavaikutuksista hääräilevä huru-ukkolandia on hela aa joka seurauksista
piittaamatta on vuosia hämärryttänyt tajuntaa käyttäen ihmiskunnan halua uskoa johonkin oikeamieliseen
kaikkivoipaiseen :confused:

Äh sun Kans :smiling_imp: t… Kanthoona :sunglasses:

Wikipedian kertoman mukaan AA toimii 160:ssa maassa ja sillä on n. 3 miljoonaa jäsentä. Minusta yllättävän vähän kuitenkin, joten määrään tuskin on arvioitu kaikkia tulokkaita ja menokkaita, vaan ainoastaan aktiivisesti ryhmissä raittiina pysyvät.

NA eli Nimettömät Narkomaanit puolestaan toimii Wikin mukaan 131 maassa ja jäsenmäärästä ei ole arviota, mutta vuonna 2010 järjestettiin maailmanlaajuisesti 58 000 NA-palaveria.

Onhan siinä Kanttoonan mainitsemaa “muutaman sattumaraittiin pyörittämää huru-ukkolandiaa kerrakseen”. :bulb:

Vielä kun joku kertoo Kanttoonalle, että kyseessä ei ole hoitopaikka vaan vertaistukeen perustuva toveriseura jossa jokainen käy hoitamassa vain itse itseään.

Dave :wink:

Eikö perusteluiksi riitä se kiistaton tosiseikka että vain häviävän pieni ( mutta äänekäs ) määrä apua
hakeneista kokee saavans sattuman lakeja noudattaen avun alkoholiongelmaansa aa:ssa !
Ihmisillä on hauskaa ja mukavaa ja heitä kohdellaan kivasti monenlaisissa eri paikoissa . Miten
sinä sen ajattelet ? onko kaikki kuvatunlaiset paikat sitten alkoholistiloita joissa sairautta hoidetaan .

Miten voit jankata hoidosta tai mistään ohjelmasta jota kokeilleista lähes kaikki juo tai vaipuu
suureen epätoivoon kieriskelemään kurjuudessaan kun kerran on niin opetettu …

Äh teirän uskovaisten kans :imp: t… Kanthoona :sunglasses:

Tärkeintä kaikessa lienee todeta se, että sinä kanttonaa elät esimerkillisesti raittiina ja onnellisena, ilman minkäänlaista katkeruutta saati mitään sattumaa.

Onnea valitsemallesi tielle, ystävä hyvä. Pidä tuo. :slight_smile: