Ajattelin herätellä hieman keskustelua tästä aiheesta kirjoittamalla omasta kokemuksesta ja kysyisin kuinka tyypillistä tämä on ja mitä minulla on mahdollisesti tulevaisuudessa odotettavissa…
Eli olen nyt siis lopettanut pikkuhiljaa (1-2vuotta sitten) kaikkien substanssien käytön (bentsot, holi, opparit, lyrtsit, tupakka, kahvi) paitsi kannabiksen. Tämän käyttö nyt askarruttaakin minua… Aikaisemmin polttelin satunnaisesti ja välillä oli pitempiä taukojakin. Nyt olen ihan tarkoituksellisesti lisännyt käyttöä jonkin verran ja olen huomannut muutaman seikan.
Aikasemmin en huomannut kannabiksella minkäänlaisia haittavaikutuksia. En havaitse niitä kuitenkaan tälläkään käyttömäärällä (useita kertoja viikossa). Aamuisin saattaa hiukan väsyttää mikäli on iltasella pajauttanut liikaa, mutta kun menee heti herätessä kuumaan suihkuun ja heti sieltä tullessa polttaa pienet sativaiset aamupaukut (siis ei joka aamu, vain jos on ollut tosi “hömelö/väsyny” olo aamusella).
Tämä n.0.2g määrä toimii hieman kuin iso espresso ja nostaa mielialan positiiviseks. Ei siis mitään sekavuutta, ei juurikaan muistikatkoksia (toisin kuin monissa indicoissa mulla) ja päivä alkaa mukavasti.
Vaikutus ei kestä kuin n.2tuntia, mutta jostain syystä se väsyny olo ei tule takaisin vaan muuttuu vain rauhalliseksi normaaliksi oloksi.
Vaihdoin juuri hetki sitten duunipaikkaa ja sattuu oleen työnantajana nyt itekkin aikamoinen pajapää, niin saa kuulemma olla pienissä aamulla jos ei vaikuta työn laatuun ja määrään. Tätä määrää ja laatua ei pysty feikkaamaan…
Joten olen polttanut myös joinakin duuniaamuina, ei ongelmia.
Kysymykseni kuuluukin, että missä ne ongelmat siintää? Ja en nyt siis puhu esim. mahdollisita juridisista ongelmista vaan niistä ongelmista joita usein kannabiksen säännölliseen käyttöön liitetään. Olen nyt siirtynyt 80% vaporisointiin joten keuhkohaitatkin ovat kurissa.
Ymmärrän kyllä, että kannabis vaikuttaa hyvin yksilöllisesti niin lyhyessä kuin pitkässäkin käytössä. Mutta aika usein kuitenkin puhutaan kannabiksen käyttäjien masentuneisuudesta, apattisuudesta, motivaatio ongelmista, ja välinpitämättömyydestä. Itse koen täysin päinvastoin. Koen kannabiksen korjanneen mielialaa, aktivoineen, nostaneen motivaatiota ylipäätään elämää kohtaan. N.10vuotta sitten poltin ensikerran eli kyseessä ei ole kuitenkaan mikään ensituttavuus.
Vai onko minusta tullut kannabisnisti joka ei vain oman riippuvuutensa alhosta kykene näkemään todellisuutta? Herättäkää minut jos olen pahasti kujalla :mrgreen: