Kysymys kannabiksen pitkäaikaisvaikutuksista..

Ajattelin herätellä hieman keskustelua tästä aiheesta kirjoittamalla omasta kokemuksesta ja kysyisin kuinka tyypillistä tämä on ja mitä minulla on mahdollisesti tulevaisuudessa odotettavissa…

Eli olen nyt siis lopettanut pikkuhiljaa (1-2vuotta sitten) kaikkien substanssien käytön (bentsot, holi, opparit, lyrtsit, tupakka, kahvi) paitsi kannabiksen. Tämän käyttö nyt askarruttaakin minua… Aikaisemmin polttelin satunnaisesti ja välillä oli pitempiä taukojakin. Nyt olen ihan tarkoituksellisesti lisännyt käyttöä jonkin verran ja olen huomannut muutaman seikan.

Aikasemmin en huomannut kannabiksella minkäänlaisia haittavaikutuksia. En havaitse niitä kuitenkaan tälläkään käyttömäärällä (useita kertoja viikossa). Aamuisin saattaa hiukan väsyttää mikäli on iltasella pajauttanut liikaa, mutta kun menee heti herätessä kuumaan suihkuun ja heti sieltä tullessa polttaa pienet sativaiset aamupaukut (siis ei joka aamu, vain jos on ollut tosi “hömelö/väsyny” olo aamusella).
Tämä n.0.2g määrä toimii hieman kuin iso espresso ja nostaa mielialan positiiviseks. Ei siis mitään sekavuutta, ei juurikaan muistikatkoksia (toisin kuin monissa indicoissa mulla) ja päivä alkaa mukavasti.
Vaikutus ei kestä kuin n.2tuntia, mutta jostain syystä se väsyny olo ei tule takaisin vaan muuttuu vain rauhalliseksi normaaliksi oloksi.

Vaihdoin juuri hetki sitten duunipaikkaa ja sattuu oleen työnantajana nyt itekkin aikamoinen pajapää, niin saa kuulemma olla pienissä aamulla jos ei vaikuta työn laatuun ja määrään. Tätä määrää ja laatua ei pysty feikkaamaan…
Joten olen polttanut myös joinakin duuniaamuina, ei ongelmia.

Kysymykseni kuuluukin, että missä ne ongelmat siintää? Ja en nyt siis puhu esim. mahdollisita juridisista ongelmista vaan niistä ongelmista joita usein kannabiksen säännölliseen käyttöön liitetään. Olen nyt siirtynyt 80% vaporisointiin joten keuhkohaitatkin ovat kurissa.

Ymmärrän kyllä, että kannabis vaikuttaa hyvin yksilöllisesti niin lyhyessä kuin pitkässäkin käytössä. Mutta aika usein kuitenkin puhutaan kannabiksen käyttäjien masentuneisuudesta, apattisuudesta, motivaatio ongelmista, ja välinpitämättömyydestä. Itse koen täysin päinvastoin. Koen kannabiksen korjanneen mielialaa, aktivoineen, nostaneen motivaatiota ylipäätään elämää kohtaan. N.10vuotta sitten poltin ensikerran eli kyseessä ei ole kuitenkaan mikään ensituttavuus.

Vai onko minusta tullut kannabisnisti joka ei vain oman riippuvuutensa alhosta kykene näkemään todellisuutta? Herättäkää minut jos olen pahasti kujalla :mrgreen:

^ SoiKannel, kun en tunne sua henkilökohtaisesti, enkä ole koskaan livenä nähnytkään, niin mun on vaikea sanoa, kuinka quutsilla ja taantunut sä siellä jossakin oikeasti olet, mutta sen verran fiksua ja selkeää tekstiä pystyt kyllä tuottamaan, ettet sä ainakaan vielä millään “kannabisnistin” tasolla ole. Noilta tuntemiltani kunnon 24/7-HC -pössyttelijöiltä ei tuollainen kirjoitus luontuisi alkuunkaan, kun tuskin pystyvät puhumaan tai kävelemään :unamused: . Hieman huolissani mä kuitenkin olen tuosta sun kannabiksen käytöstäsi, sillä mä olen ainakin havainnut, sun tekstiesi perusteella siis, että se olisi ollut lisääntymään päin sulla viime aikoina. No, näinhän sä itsekin juuri kerroit. Vielä sulla ei ehkä ole kyseisen yrtin kanssa suurempia ongelmia, mutta niitä voi tulla ja todennäköisesti tuleekin, ainakin jonkinasteisina, mikäli jatkat tuota samaa linjaa tai vielä lisäätkin käyttöäsi :confused: .

Joo, olet ilmeisesti niitä ihmisiä, joille kannabis sopii, ja joilla se toimii hyvin mielipidelääkkeenä, mutta kuten varmasti tiedät, niin kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa :wink: . Sulla ne haittavaikutukset eivät ehkä ilmene kovin nopeasti tai kovin pahoina. Musta tuntuu siltä, että sä olet aika pahastikin addiktoitunut nyt kannabikseen ja sen vuoksi lisäät tarkoituksella sen käyttöä :confused: . Ainahan ne substanssit, joihin on addiktoitunut, “normalisoivat” olon tai parantavat sitä, kun niitä saa jälleen elimistöönsä ja toleranssithan tunnetusti myös kasvavat.

Jos kerran olet sellainen ihminen, kuten suurin osa addikteista on, että addiktiota ei voi kokonaan poistaa, vaan sen kohde vain muuttuu, niin valitse toki se riippuvuus, josta sulle on vähiten haittaa ja joka sun kohdallasi kaiketi on se kannabis. Se viinan kanssa läträäminen nyt ei sopinut sulle alkuunkaan(Sopiiko se kenellekään :confused: ?) ja kunnon benzokoukku on asia, jota en todellakaan toivo kenellekään :frowning: . Hienoa, että pääsit niistä eroon :slight_smile: . Jos kannabis on sun keinosi pysyä niistä erossa vastakin, niin käytä ihmeessä sitä, mutta tarkkaile itseäsi ja yritä pitää sen käyttö edes kutakuinkin kohtuullisena, jottei susta tulisikaan sellaista “kannabisnistiä”, vaan ko. kasvin hyvät vaikutukset olisivat suuremmat, kuin huonot. Liika on aina liikaa, kannabiksessakin.

Sori mun mahdollisesti sekava sepustukseni. En ole mikään kannabisasiantuntija, kun en kyseisen substanssin vaikutuksesta juurikaan pidä. Lähinnä olen vain seurannut sivusta, mitä se voi pahimmillaan tehdä ihmiselle. Tässä oli vain mun mielipiteeni sun tilanteestasi ja sekin muodostettu vain näiden Plinkki-kirjoitusten pohjalta. En todellakaan moralisoi mitenkään, mutta itsepähän kysyit mielipiteitä :stuck_out_tongue: . Mä tiedän kyllä, että mun kannattaisi ensisijaisesti pitää huoli näistä omista lääkeriippuvuuksistani, ryyppäämisistäni, ikuisista oppariretkahduksistani ja ketjupolttamisestani :unamused: :blush: .

Mielestäni hyviä ajatuksia on tässä kyllä paljon. Olen aikalailla kaikesta samaa mieltä…

Koen juuri ongelmaksi tällä hetkellä sen, että en oikein tiedä millä tavalla minun tulisi tarkkailla itseäni. Tiedän kyllä mitä se ylipäätään tarkoittaa riippuvuuksien saralla ja muiden päihteiden kohdalla, mutta jotenkin tuntuu, että kannabis “käyttäytyy erilailla”.
Eli tarkoitan sitä, että en osaa oikeen spotata niitä riippuvuuden rakenteita ja kuinka se vaikuttaa psyykeeseeni juuri kannabiksen kohdalla.

Olen lisännyt käyttöäni jonkun verran ihan tietoisesti sen vuoksi, että olen kokenut sen hyödyttävän minua(luonnollisesti myös mielihyvän vuoksi :sunglasses: ). Nimenomaan mielialaan se näyttää vaikuttavan todella positiivisesti (myös silloin kun ei pajauta).
Muiden päihteiden kanssa tuli fyysisesti tai psyykkisesti paha olo jos tavaraa ei saanut jonkin ajanjakson sisään, mutta ilman pajaa on “liian helppo” olla, koska selvinpäin on myös hyvä olo. Ennen mulla oli aina sysipaska olo paitsi todella päihtyneenä. En siis tunne, että mitenkään “korjaisin” oloani (lukuunottamatta tuota aamuista sativaa fyysiseen ja psyykkiseen piristykseen) koska oloni muutoin on sangen hyvä ja seesteinen.

Eli siis mistä tiedän, ettei nämä perusteluni kannabiksen käytön lisäämisestä ole vain psyykkisen kannabisriippuvuuteni syy ja en itse havaitse kuinka vain yritän oikeuttaa itselleni käytön? :unamused:
Näitä asioita olen eri hoitomuodoissa käsitellyt muiden päihteiden saralla todella paljon ja jotenkin en jaksa uskoa, että olisin vain niin “unessa” tässä kannabis asiassa.

Ps. Nyt ei muuten saa hämääntyä siitä, että jos kerron pajan parantavan selkeästi mielialaa, niin se ei välttämättä tarkoita, että mielialani olisi huono alunperin. Koen selvinpäin olevani ihan tyytyväinen, ahdistumaton jne…
Koen pajan parantavan mielialaa sillä tavalla, että se saa kaiken tuntumaan enemmän merkitykselliseltä ja nimenomaan tämän vaikutuksen olen havainnut selvinpäin. Ei liity siis mihinkään hengelliseen tai uskonnolliseen fiilikseen vaan sellaseen fiilikseen, että “on tää elämä kuitenkin tosi siisti trippi ja kokemus kaikkine hyvine ja huonoine puolineen”

Noi jutut on yksilöllisiä, eli voi olla että masennusta tulee vielä jos paljon käytät. En usko että olisi olemassa ihmistä joka polttaa paljon eikä se näy missään. Ihminen ei vain itse aina näe omaa käyttäytymistään. Mä en ollut itse huomannut esim. sitä että olin täysin ilmeetön kun polttelin paljon. Ilmeet palasivat kun lopetin.

^^ Soikkeli hei, miten sun läheiset ihmisesi, siis muutkin, kuin se pajautteleva pomosi :smiley: , suhtautuvat suhun nyt, kun olet lisännyt kannabiksen käyttöäsi. En siis tarkoita mitään mahdollista huumeiden käytöstä moralisointia, vaan mitä he ajattelevat siitä, millainen sä olet heidän silmissään käytökseltäsi ja tunnetiloiltasi. Toki, jos he vertaavat siihen aiempaan HC-känniääliöön(Sori, jos tuo oli rumasti sanottu) tai ryynikitkuilijaan, niin he ovat varmasti vain ihan tyytyväisiä nykyiseen leppoisaan pajapäissään hihittelijään, mutta kysele silti heidän mielipiteitään. Ehkä olet sen jo tehnytkin.

Mä kun olen itse, omasta mielestäni, usein ryynipäissäni, siis silloin, kun olen ottanut huomattavasti enemmän, kuin lääkäri on määrännyt, todella leppoisa ja hauska tapaus ja oloni on ihan jees, mutta muilta ihmisiltä on tullut kyllä palautetta, että olen silloin mahdollisesti hyvinkin ärsyttävä ja arvaamatonkin :confused: .

Tämä aihe on ollut tällä hetkellä itseasiassa kumppanini kanssa tapetilla. Esitin hänelle kysymykseen–> Miten lisääntynyt kannabiksen käyttöni tällä hetkellä näkyy hänen silmissään. Miten olen käytökseltäni ja tunnetiloiltani muuttunut aikaisempaan?
Vastaus lyhyesti hänen omin sanoin–> “Olen tasapainoisempi, en ole niin paha tuuliviiri tunnetiloiltani kuin ennen, pystyn halutessani pitämään lupaukset (näin luonnollisesti toimin), koitan ottaa huomattavasti enemmän lapseeni yhteyttä ja olen aktiivisempi isä nimenomaan selvinpäin (tosin tässä suurin syy varmaan on se, ettei käytä muita päihteitä).
Negatiivisena puolena tuntuu kuin kuulemma tukeutuisin liiaksi kannabikseen ja ruokavalioni on alkanut hieman heittelehtimään. Eli välillä mässytellään hurjasti vaikkakin se on vähäisenpää kun toleranssit on korkeemmalla”.

Eli koen juuri tämänkin ongelmalliseksi kun edes se tärkein ja rakkain ihminen ei tästä valita vaan tavallaan sanoo rivien välistä et “se on ok ja kehitys on ollut positiivista”. Kaverit on suhtautunu ainoastaan positiivisesti ja olen kuulemma täysin eri mies kuin ennen, hyvällä tavalla. Muille sukulaisilleni en ole kertonut, syypäänä kannabiksen maine yhteiskunnassamme, sen luomat mieluvat ja jopa suoranainen propanganda.
Lisäksi voin mainita, että eukkoni ei käytä mitään päihteitä, ei edes kahvia, tupakkaa tai alkoholia. On mieleltään täysin terve ja niin sanotusti järkevä ihminen :smiley:

Eli eli, kai mie nyt sit vaan polttelen ja tarkkailen mitä tapahtuu. Jos alkaa ilmetä negatiivisia sivuvaikutuksia, niin varmasti tulen raportoimaan niistä…

Hmm… Mä en oikein saanut kiinni siitä, mitä tuossa tarkoitit :confused: . Tarkoititko sitä, että sua häiritsee ajatus siitä, että emäntäsi pitäisi susta enemmän, kun käytät kannabista, kuin jos olisit täysin päihteetön? Eli olet siis hänen mielestään kaikinpuolin mukavampi ihmisenä ja hänen miehenään, kun olet jonkin substanssin vaikutuksen alaisena, siis vaikket toki olisikaan kaiken aikaa aivan pilvessä, mutta se vaikuttaa suhun kuitenkin muulloinkin? Jos tarkoitit tuota, niin kyllä muakin häiritsisi, jos mieheni olisi sitä mieltä, että pitää musta enemmän, jos olen esim. buprenorfiinin vaikutuksen alainen, kuin jos olisin selvä, mutta voihan tuon tulkita niinkin, että jotkut ihmiset nyt vain tarvitsevat lääkityksensä, jotta heidän kanssaan pystyy edes kutakuinkin siedettävästi elämään, esim. jotain harhaista skitsofreenikkoa on varmasti pirun raskasta katsella siinä vierellään, mutta kun sillä on lääkitys kunnossa ja se on ns. oma itsensä, niin silloin elo sujuu ihan hienosti. Sulle se sopiva lääkitys sitten saattaa olla se kannabis, kohtuullisissa määrin toki :wink: :smiley: .

Meninköhän nyt tyystin hakoteille :confused: ?

En oikein osaa kuvailla miksi tunnen tästä asiasta tietynlaista ristiriitaa. Eniten tässä kait häiritsee se, että rehellisesti sanottuna en ole täysin varma onko niitä haittoja vielä millä tavalla luvassa? Kuinka kauan menee, että niitä alkaa ilmestyä jos niitä on ylipäätään ilmestyäkseen?
Tavallaan tilanne vaikuttaa jotenkin hieman liian hyvältä, en haluasi jossain vaiheessa havahtua, että “voi hitto se kannabis olikin paljon haitallisenpi pitkässäjuoksussa kuin oletin”. Olen tältäkin palstalta muutaman kerran lukenut, että kannabiksen pitäisi olla hieman turvallisenpi tavallaan esim. alkoholiin verrattuna myös juuri siittä syystä, että haittavaikutukset tulevat kannabiksessa nopeammin esiin, kun taas viina koukuttaa salakavalammin kunnes lopulta huomaa olevansa pahassa kusessa. Onko asia yleensä näin?

Mua ei itseasiassa häiritse lainkaan se, jos asia nyt vain sattuu olemaan sillä tavalla, että tarvitsen jonkun “lääkityksen”, että kykenen olemaan tyytyväinen/onnellinen koska se kuitenkin heijastuu luonnollisesti myös ympäristöön eikä se voi olla vain illuusiota mutta mua häiritsee se, että en jostain syystä kykene olemaan varma toiminko oikein vai väärin.

Ja kuten Luppus tuolla aijemmin totesikin, niin säännöllinen pajautus varmasti jättää jälkensä, mutta onko tämä jälki aina kuinka negatiivinen?

pitää breikkii ain välil2-6vkoa ni sitte se taas toimiiki kunnol sen seuraavat pari viikkoa. (sori en jaksanu lukea kun avauspostin ja pari muuta)… se on jokaisen omastapäästä kiinni kaikki loppujenlopuksi, onneksi et käytä esim. subua sillä siitä tulee oikeat vieroitusoireet.! itse olen aina ganja ystävä-ja puolestapuhuja …

Komppaan edellistä. ja ei näytä pitkäaikaisia vaikutuksia olevan… mitä nyt jotain positiivisiä.

Kohtuus kaikessa. Oon nyt polttanut kannabista n.4kk 24/7. Joskus kesällä aloitin jo aamupäivällä ja on päiviä kun poltan yhden siinävaiheessa päivää kun koulu/duuni on pulkassa ja makaan sohvalla jointin kanssa.

Viime talvena kun olin helvetin masentunut/hermostunut/ahdistunut/uneton niin kannabis toi sisältöä elämään. 1-2kk poltin päivittäin enkä kadu yhtään.

Toisaalta nyt tuntuu että jäi osa tämänvuotisesta kesästä elämättä kun olin liian savuissa ilman muita virikkeitä.

todella mielenkiintoinen aihe. Tossa tulee punnittua haittoja ja hyötyjä puolueettomasti. kannabis on ollut tuhansia vuosia pimennossa (mulle tulee kannabiksesta mieleen hampusta tehdyt laivanköydet).

Voisiko se olla myös lääke? Kovasti lääkeyhtiöt näyttää panostavan lääkkeen promoamista. Uusi lääke joka korvaa kaikki luonnollisesti ja luonnon oman kiertokulun aikaansaannoksen.

Mulla ainakin sativainen budi auttaa metyylifenidaattiia paremmin keskittymään. Toisaalta jos ei ymmärrä painaa jarrua niin pyristelen irti todellisuudesta jonkin saippuakuplan sisään joka aina uudestaan puhkeaa.

Täytyy lähteä kotiin kattomaan näkyykö siemenissä (10-kpl “Wonder woman”) elonmerkkejä. on ollut kohta 1vrk itämässä.

En oikein osaa kuvailla miksi tunnen tästä asiasta tietynlaista ristiriitaa. Eniten tässä kait häiritsee se, että rehellisesti sanottuna en ole täysin varma onko niitä haittoja vielä millä tavalla luvassa? Kuinka kauan menee, että niitä alkaa ilmestyä jos niitä on ylipäätään ilmestyäkseen?
Tavallaan tilanne vaikuttaa jotenkin hieman liian hyvältä, en haluasi jossain vaiheessa havahtua, että “voi hitto se kannabis olikin paljon haitallisenpi pitkässäjuoksussa kuin oletin”. Olen tältäkin palstalta muutaman kerran lukenut, että kannabiksen pitäisi olla hieman turvallisenpi tavallaan esim. alkoholiin verrattuna myös juuri siittä syystä, että haittavaikutukset tulevat kannabiksessa nopeammin esiin, kun taas viina koukuttaa salakavalammin kunnes lopulta huomaa olevansa pahassa kusessa. Onko asia yleensä näin?

Itse ns. “rappioalkoholistina” en tunnista tosta yhteyttä alkoholin ja kannanibiksen välillä. Join 12-vuotiaasta 27-vuotiaaksi (12-vuotiaana viikonloppuisin ja 16-vuotiaasta päivittäin.).

Poltan kohta savut ja ehkä toimii tai sitten ei. Jos yöllä tulee nukuttua niin en muista koko asiaa aamulla. Mulla on 8-bisseä ja jos aloitan niillä niin huomenna olen kuollut. olen tullut selvinä hetkinä miettineeksi mitä tapahtuu kun pääsen putkasta ulos. Siinä mennään tunteella ja mahdollisimman kivuttomasti. Niin ja perhettä tai sukulaisia ei mietitä. Asia voisi olla toinen jos olisi lapsia. Mä koen kannabiksen ja alkoholin (kroonisen alkoholismin) eron noin.

Jos olet masentunut ja poltat niin tulee haittoja jotka eivät ole pysyviä… Muuten menee ihan hyvin. Silloin kun elämässäsi menee joku vituilleen (vaikka joku kuolee) Niin noita haittoja tulee muutenkin. Se että joku saa paniikkihäiriön tai vastaavan ei liity muuhun kuin serotoniinin ja dopamiinin epä tasapainoon ja kannabis laukaisee tulevan jo hieman aikaisemmin kuin että se olisi lauennut kuukaudenpäästä “terveenä” junassa tai vastaavassa yleisessä paine tilassa… Tämä on oma mielipiteeni. Käyttöä takana vissiin kohta 20vuotta.

Niputetut tutkimukset kanjasta:http://www.tusky.fi/uutiset/50-professori-mitch-earleywine-uusista-psykoositutkimuksista

Ja vadetään samaan tää LSD tutkimuskin, koska kannabis on miedoin tunnettu psykedeeli.
sciencedaily.com/releases/20 … 185302.htm

Ja hullun kiinalaisen hoito kannabis huumeella… kannabisuutiset.com/2009/01/23/l … abiksella/

Mielenkiintoisia kommentteja…

Kokeilin nyt ihan ilman mitään varsinaista syytä olla taas muutaman päivän täysin ilman. Ei ongelmia, on ihan hyvä olo ja sellaista pakottavaa tarvetta pajauttaa ei ole (tähän tietysti joku random immeinen haluis sitten kyseinalaistaa, että miks ylipäätään ei voi olla täysin ilman mitään? Uskoisin, että olen kuitenkin yrittänyt sen aikaisemmissa viesteissäni perustella). Nimenomaan kokemillani hyödyillä.

Epäilen, että mun stressaaminen tästä asiasta johtuu siittä, että kaikista muista hiemankaan enemmän käyttämistäni päihteistä on tullut ongelmia (todella rajujakin) ennemmin tai myöhemmin. Kannabiksen mahdollisten haittavaikutusten tuleminen ja taas toisaalta se, että joillakin ihmisillä se tosiaan näyttäisi nimenomaan parantavan/korjaavan ongelmia tekee aiheesta niin kiistellyn, “vinoutuneen” ja totuutta on vaikea hahmottaa.

Tuntuu, että moni muodostaa mielipiteensä kannabiksesta sen perusteella miten se on juuri itseensä vaikuttanut, eikä kyetä näkemään, että ihmiset on erilaisia. Puhumattakaan siittä jos uskoo silkkoja valheita joita aiheen ympärille erityisesti meitin valtamediassa kehitellään.

Yleensä ekalla kokeilulla vedetään maximit kännipäissään… Tuntuuhan se vahvalta, kun on alkoa 2 promille päällä ja siihen överi pajarit… Ilman viinaakin jengi vetää ekoilla kerroilla aivan liikaa. Miltä alkon juominen teistä tuntuisi jos se aloitettaisiin 0,7 litraisella kossupullolla? Media on dissannut kannabista vaikka eduskunnassa arvottiin sen laillisuus kun äänet meni 50/50%. Miksi media ei ole maininnut tätä uutisissaan. Lääkkeitä tuosta saadaan niin moneen vaivaan, että lääkeyhtiöt pistää kampoihin, kun ovat itse sioittaneet miljardeja huonompaan vaihtoehtoon. Noita kunnon Kannabis lääkkeitä saadaan muutaman vuoden päästä moneen eri vaivaan kuhan ensin seulotaan vaikuttavat aineet erilleen ja sit hieman yhdistellään noita. Kannabiksella on useita satoja muitakin vaikuttavia aineita, kuin tuo thc ja cbd ja cbm vai oliko se cbn… Eli muuttuvia tekijöitä on pajauttelussa ihan vitusti eri lajikkeiden välillä.

Kuumotuksista pääsee eroon CBD lajikkeilla tilaa vaikka Roor i2 seeds 19.0thc ja cbd about 6.0-8.0 Tuota cbd:n määrää ei mainita roorin sivuilla Sain kuulla siitä, kun olin ostamassa 13.0cbd siemeniä jossa alle 5 thc. Cuppiin osallistunut italialainen siemen firma kehui roorin siemenet taivaisiin. Roorilla siis 4 lajiketta. Yksi indica, yksi sativa, yksi hybridi ja yksi lääke poltto.(kuulemma panostaneet vain laatuun) CBD toimii vähän samaan tyyliin kuin rauhoittava syötynä polttelun yhteydessä.

Jos kuumotuksia esiintyy roor i2:sesta niin voit ostaa lajikkeen jossa THC pienempi kuin tuo 19thc ja CBD taas suurempi. Tuo Roor i2 on tän hetkisten markkinoiden suurin (19thc) lääke budeista.

Itse en ole huomannut lääkearvojen ollessa alle 3.0 mitään lääkinnällistä apua… Itse sanoisin että vaikutukset alkavat siinä kun ylitetään 4-5.0 cbd:tä. vaikutus on helpommin havaittavissa mitä pienempi on THC suhteessa CBD:hen.

Itse pääsin suurimmista univaikeuksista eroon kannabiksella, lajikkeita nyt on turha alkaa luettelemaan, mutta kaikki kuitenkin indica / hybridejä. Yleensä suurimman thc omaavat, esim big bang, kalashnikova, the doctor, bubblegum (ihan ok, nopea tuottoinen ja vielä hyvän makuinenkin). Nyt on bout vuosi menty bout päivittäisellä polttelulla (huom vain iltaisin) mutta välillä illalla menee se 1-3 pitkää jointtia, nykyään sekoitussuhteen ollessa jo bout 70% kukkaa ja loput röökiä tai lehdistä saatua blendistä. Ainakaan mitään pitkäaikais vaikutuksia en ole huomannut, kesällä tais olla 2-3viikkoa taukoa, usein tauko on kestänyt yhden yön, hyvin harvoin sitäkään eli välillä menee koko kuukausi ennen iltasyömistä ja nukkumaanmenoa. Ainut tosin, että se tole on aivan järjetön, hullultahan se kuulostaa, että tekee gramman jointteja ja ylikin big bang:stä jne, mutta nykyään se on lievempää kuin ennen oli 0.15-0.2g annoksesta saatava kivunlievitys ja nukahtamaan auttaminen. Sativa lajikkeisiin en ole koskenut lainkaan. Positiivisena puolena ainut mikä vie kivun pois avohaavasta, tätä ei tee edes ottamalla 4-5päivän oxynormi annosta kerralla. Tai noh, negatiivista puolta en ole edes löytänyt, kun aamuisin ja päivsin en polttele niin ei haittaa askareita, tosin ehkä virkeämpi voisi olla päivisin jos ottaisi joskus koekäyttöön puhtaan sativa lajikkeen.
kuitenkaan tästä en näe hyötyä itselle, kun käytän 99%:sti lajikkeita mitkä omaavat merkinnän “medical” ja nämä ovat yleensä korkea thc pitoisia.

Mitä pitkäaikaisvaikutuksiin tulee niin jotkut saattavat olla herkkiä psykoosiin ja joillakin aiheuttaa ainakin psyykkistä riippuvuutta varsinkin kuukausia/vuosia/vuosikymmeniä polttaneille, ei satunnais käyttäjille.
yksi puoltuttava oliki psykokoosissa parisen kk, ei ollut tiennyt että suvussa taipumusta psykoosiin ja oli hiisaillut 2-3viikkoa aamusta iltaan… aika kujalla oli kun kävi katsomassa, mutta tämä tosin prosentti ellei promille tapaus, mutta kuitenkin mahdollista. Sanoipa hän kuitenkin, etteipä enään taida pössytellä kun vasta nyt kuuli suvun ja oman taipumuksen saada psykoosin ja se tuli hänelle erittäin rajuna.

Vaiko paha akuutti paniikkihäiriö? Toi psykoosi sanana on vähä vittumainen ku nii suhteellista mitkä oireet kukin kokee psykoottisiksi, säikyttää helposti ihmisiä, jotka sitten kun saa ekan paniikkikohtauksen(ne voi olla tosi kovia ja kestää jopa muutamia tunteja) luulee heti että on puhjennut skitsofrenia/psykoosi.

Noissa kovan tason paniikkikohtauksissa todellakin tuntee sekoavansa, pelkää että sekosi pysyvästi. Ja nuo psykoosi/skitsofrenia höpön löpöt vaan ruokkii sitä kuumotusta lisää. Jotkut ehkä tajuaa mitä meinaan. Oikeestihan lähinnä stimulantit aiheuttavat ihan oikeita psykooseja(aistiharhat ja todella kujaset ajatukset.)
Useimmat jotka väittää saaneensa kannabiksesta psykoosin, kärsi todellisuudesssa vain enemmän tai vähemmän pahasta akuutista paniikkihäiriöstä. Kokemus voi olla niin vahva että saa selvinpäinkin sitten tovin paniikkikohtauksia, mutta kun alkaa pääsemään ongelman juureen, onse mahdollista selvittää.

Itse kun hiisailin ei kauaa sen jälkeen kun olin saanut pääni psykoosiin teininä liian runsaalla amfen käytöllä, luulin suht pitkään että se hatsi silloin laukas mulla taas psykoosin. Mutta tutustuessaan käsitteisiin tarkemmin, tullut tulokseen että joo amfepsykoosin kyllä koin, mutta se hatsi vain toi pintaan vahvoja tunnemuistoja, post-traumaattista stressiä ja paniikkihäiriöitä aikoinaan.

Anteeksi, en siis selventänyt tarpeeksi tarkkaan, hän oli yli 3kk laitoshoidossa tämän 2-3 viikon hiisailun jälkeen ja ei, ei käyttänyt mitään muita lääkkeitä tai alkoa samalla, ja lääkkeillä tarkoitan myös huumausaineita. Vähän heikko tilanne oli, kun kuitenkin hänen lapsensa syntymään oli aikaa enää bout kuukausi kun hän sinne sitten loppujen lopuksi meni, missä tehtiin useat eri diagnoosit ja lääkkeet tuntuivat vaihtelevan melkein joka päivä, tai sitten annoksia välillä pienennettiin ja nostettiin. Verestä ja virtsatesteillä kun hän hoitolaitokseen meni niin ei löytynyt mitään muuta kuin thc:ta. pari ensimmäistä viikkoa hyvä kun jaksoi edes käydä syömässä ja muutenkin ihan täysin poissa tästä maailmasta välillä. ja todettakoon, että olin myös samaisessa laitoksessa eri syystä hänen kanssaan tupakaveri noin 3viikon ajan, joten aika läheltä näki mitä tapahtui ja hän myös erittäin vapaasti uskaltautui kertoa huolistaan, tuntemuksistaan, lääkityksistään jne minulle bout viikon samassa “tuvassa” olon jälkeen.
Myös jouduin 5 kertaa päivässä hänet aina herättämään syömään, kun oli aina nukkumassa, silti myöhästyi usein jopa niin pahasti ettei saanut edes sitten enään ruokaa, toki myös hoitajatkin kävivät usein herättelemässä. mikään ei tuntunut pysyvän muistissa hänen mielessään ja saattoi kysyäkin samaa asiaa tunnin aikana jopa kymmenen kertaa pahimmillaan, esim juuri koska seuraava ruokailu on, koska iltalääkkeiden jako on jne, vaikka ne eivät koskaan muuttuneet ja olivat aina samaan aikaan ja jopa huoneen taululla ajat ja myös muualla laitoksessa. Sääliksi oikein kävi, ennen tapahtunutta näin kun hänet kotiutettiin ja tuli bumerangina noin 3viikossa takaisin laitokseen aivan eri ihmisenä kuin lähtiessä (ekasta kerrasta en muista miksi oli, mutta ei ollut psykoosista tai ahdistuksesta jne johtuva hoitojakso, ei myöskään lääke/alko/huumausaineista)

Tuota noin… Mulla on sen verran kokemuksia sekä psykoosista, että paniikkihäiriöstä, että luulisin erottavani ne toisistaan :confused: . Mä olen siis joutunut psykoosiin, ihan sairaalahoitoa vaativaan sellaiseen, kannabiksen vuoksi, eikä siihen tarvittu edes mitään viikkojen hiisailua, vaikka toki tuolloin hiisasinkin enemmän, kuin “normaalisti”, eli siis mulle paljon. No, mä olen muutenkin psykoosiherkkä tapaus ja kannabis ei ole koskaan oikein sopinut mulle, vaikka olihan sen parissa joskus nuorempana väliin ihan hauskaakin. Mä en todellakaan väitä, että kannabis aiheuttaisi kaikille psykoosin, masennusta tms., mutta aivan yhtä perseestä on jonkun kannabiksen puolestapuhujan väittää, ettei se voisi aiheuttaa noita edellä mainittuja, jos se ei ole henkilölle itselleen niitä koskaan aiheuttanut :unamused: . Joillekin kannabis sopii paremmin ja joillain se toimii jopa hyvänä mielialalääkkeenä, mutta me ihmiset olemme niin kovin erilaisia :wink: . Joillekin(ADHD-ihmisille lähinnä) amfetamiinikin on se ns. normalisoija, vaikka monille sen käyttö aiheuttaa yksinomaan vakavia haittoja, joillekin jo hyvin nopeasti ja joillekin vasta pidempien putkien jälkeen.