Kysymys: Kannabiksen kasvattaminen lääkekäyttöön?

Olen lääkekannabiksen käyttäjä vuodesta 2011. Käytän Bedrocan nimistä kannabiskukintoa päivittäin 5gr/viikko. Kysymykseni koskee kannabiksen kasvattamista omaan käyttööni, koska lääkekannabis on tavattoman kallista eikä siitä saa kelakorvausta.

Käsittääkseni rikoslaki ei estä kannabiksen kasvattamista lääkinnälliseen tarkoitukseen. Pitääkö käsitykseni paikansa?

Rikoslaissa huumausainerikoksena rangaistaan, jos laittomasti kasvattaa hamppua käytettäväksi huumausaineena tai huumausaineen raaka-aineena. Lääkkeenä käytettäväksi kasvattaminen vastaa kasvattamista käytettäväksi huumausaineena ja kasvatus on laitonta, jos tällaiseen ei ole lupaa. Se, että on resepti johonkin lääkeaineeseen, ei tarkoita sitä, että tällöin olisi myös sallittua itse valmistaa lääkeaineen sisältäviä vaikuttavia aineita.

Hei,

Tarkennan ja korostan vielä, ettei kyseessä ole lääkeaineen vaan huumausaineen luvaton valmistus. Kannabista tuodaan maahan ja reseptit kirjoitetaan huumausaineelle.

Näin toisaalla EU:ssa
news.yahoo.com/german-court-allo … 05494.html

[u]/u]

“Olen lääkekannabiksen käyttäjä vuodesta 2011. Käytän Bedrocan nimistä kannabiskukintoa päivittäin 5gr/viikko. Kysymykseni koskee kannabiksen kasvattamista omaan käyttööni, koska lääkekannabis on tavattoman kallista eikä siitä saa kelakorvausta.
Käsittääkseni rikoslaki ei estä kannabiksen kasvattamista lääkinnälliseen tarkoitukseen. Pitääkö käsitykseni paikansa?”
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

ööö, ny tipahdin kelkasta. miten Ylläpito voi kirjoittaa tuommoista? oletettavasti käsitän ny tyhmänä jotain ihan väärin?