Kysymyksiä konkareille

Hei,
Olen painiskellut alkoholiongelman kanssa pitkään. Tiedän, että tilanne ei ole parantunut vaan koko ajan pahentunut. Siitäkin huolimatta, että olen yrittänyt työstää asiaa monin tavoin. Harkitsen AA-kerhoon menemistä. Jännittää monestakin syytä. Tiedtätte varmaan syyt. Mutta olen tullut siihen pisteeseen, että en näe enää itsessäni riittävästi voimia saada asiat kohdilleen. Onko kokemusta kenelläkään Helsingistä? Työssäkäyvälle naiselle hyvää AA-paikkaa paikkaa, jonne uskaltaisin mennä? Mihin varaudun eka kerralla? Naisille? Toinen vaihtoehtoni (siis tämä nykytilanteen lisäksi) on siis siis täysraittius. Kohtuuta ei ole.

googlen kautta löyty tömmöinen osoite www.aa.fi/ensi.html

Siellä oli myös noita aa:n auttavan puhelimen numeroita josta löysin itsellenikin tukihenkilön.

Täältäkin olen saanut hyvin apua.

.

Terve naiseen, Elina!

Helsingissä on tosi paljon AA-ryhmiä, ja on myös naisten ryhmiä; siis vain naisille. Kannattaa mennä naisten ryhmään toki jos se tuntuu helpommalta, mutta mielestäni myös tutustua ihan tavalliseen “sekaryhmään”.

Ekalla kerralla ei tarvitse valmistautua mihinkään sen kummemmin, paitsi että joku voi kysyä ootko ekaa kertaa ja saat ehkä ilmasen tulokkaan kansion, jossa infovihkosia yms. sälää. Ja ehkä jotkut antaa puhelinnumeronsa jos haluut tukihenkilöitä.

Sun ei tartte antaa mitään tietojasi kellekään, eikä kertoa kuin ehkä enintään etunimi / lempinimi. Puhua saa sen verran kuin puhututtaa, tai jos ei puhututa niin ei oo pakko. Voi vaan kuunnellakin. :slight_smile:

Ryhmäluettelo on tuola:
aakokoukset.net/haku.htm

S = suljettu ryhmä, vain alkoholisteille
A = avoryhmä, kaikille kiinnostuneille
N = naisten ryhmä

Pääkaupunkiseudulla olet etuoikeutettu, koska siellä on myös luentosarjat sairaudestamme.

Käytä ihmeessa hyväksesi; avominne.fi/avominewww/tekst … avi_id=237

Mainittakoon myös kunnallinen sosiaalipuolen tuki eli A-klinikka, jossa on mahdollista käydä säännöllisesti keskustelemassa “oman” päihdetyöntekijän kanssa, jos tuntuu että tällainen yksilöllinen keskustelutuki olisi itselle sopivampi vaihtoehto kuin AA:n vertaistuki ryhmässä. A-klinikan kautta pääsee myös tarvittaessa juomisen katkaisuun.

hel.fi/hki/sosv/fi/paihdetyo/a-klinikat

–kh

Kiitos kaikille vastaajille. Otan yhteyttä ja menen mukaan. Naisten ryhmä tuntuisi sopivammalta, ainakin alkuun. En tiedä, onko sillä loppupeleissä väliä.