Rankkaan ihanimmaksi lahjaksi erään jo edesmenneen, taiteellisesti todella lahjakkaan kaverin minulle maalaamat kaksi taulua. Toinen on potretti kissoistamme(Niistäkin jo 2/3 edesmenneitä) ja toinen sellainen abstraktimpi maalaus, jossa on aivan ihanat värit. Nämä ovat kunniapaikalla kotonamme.
Aivan ihana lahja on myös t-paita, johon liittyy seuraava stoori: Joskus vuosia sitten yksillä ulkomaan festareilla ihailin jossakin kojussa yhtä t-paitaa(Ei ollut bändipaita, vaan kissa-aiheinen sekin). Jätin sen sitten ostamatta, kun minulle iski taas jokin pitää säästää matkakassaa, jos vaikka tulee jokin tilanne -kohtaus. Kotiin palattuani harmittelin, kun se paita jäi ostamatta. Yritin etsiä sellaista netistä, mutta en löytänyt. Isäntä sitten teetti minulle sellaisen ja siitä tuli ihan just sen näköinenkin, kuin se kojun paita, ainakin minun muistini mukaan.
Tällaiset ajatuksella ja rakkaudella tehdyt henkilökohtaiset lahjathan niitä ihanimpia ovat
.
En omista kapselikeitintä, enkä ilmafriteeraushömpötintä. Meillä on hilkun vajaan vuoden vanha kiertoilmauuni, joka on ajanut asiansa oikein hyvin ja Moccamaster keittää aivan tarpeeksi hyvät kahvit. Vanhan ajan kahvipannukin löytyy, jos sillä haluaa leikkiä. Ei tässä huushollissa tuollaisiin tuhlata, kun mitenkään välttämättömiä eivät toistaiseksi ole olleet. Luin myös, että kahvi on terveellisintä suodatinkahvina. Kuulemma kapselikeittimillä ym. hifistelyvehkeillä kahviin jää se kaikki rasva, kun suodatinkahvissa rasva imeytyy enimmäkseen siihen suodatinpussiin. Siitä en kyllä tiedä, onko kahvin rasva se kansanterveydellisesti vaarallisin asia ensinkään.
Oman lemmikkini minäkin pelastaisin palavasta talosta. Minä en tosin inhoa lapsia, mutta olisihan se nyt aika omituista, jos joku vieras kersa merkitsisi minulle enemmän, kuin oma lemmikki. Silloin olisi ollut parempi jättää väliin koko lemmikin hankkiminen. Joo ja ihmisiä todellakin on liikaa ja eivätpä ne/me koskaan ole mitään hyvää saaneet aikaan.
Juomista en lopettaisi ainakaan loiventamalla, ellei se olosuhteiden pakosta ole aivan välttämätöntä. Se lipsahtaa helposti vain rännin jatkamiseksi. Jos on pelkoa oikeasti vaarallisista vieroitusoireista, niin hommaa benzot niihin pariksi päiväksi. Kaikki terveelliset ja/tai hyvin maistuvat syötävät ja juotavat(ALKOHOLITTOMAT), levot sun muut ovat tietysti tärkeitä, mutta lähinnä tässä herää ajatus, että eihän se katkaiseminen niinkään vaikea homma ole, vaan se, että ei kohta aloita tinaamista uudelleen entistä ehommin voimin.
Aikoinani lopetin seinään vuosia kestäneen opioidikuurin. Fyysiset viekkarit nyt eivät lopulta olleet vittumaista flunssaa pahempia(Toki alkoholin vieroitusoireet voivat olla ihan toisella tavalla vaaralliset, jos on pitkäkin putki takana) ja syy miksi lopettaminen onnistui sillä kertaa varsin iisisti ja ainakin tähän asti kestäen, oli se, että olin yksinkertaisesti lopen kyllästynyt niiden aineiden vaikutuksen alaisena olemiseen. Kyse ei siis ollut mistään ikävistä lieveilmiöistä, ulkoisesta paineesta tmv., vaan puhtaasti siitä, että kävi vituttamaan se krooninen, passivoiva pöhnä. Se tekee lopettamisesta helppoa, mutta kuinka pitkään sitä kukin joutuu odottamaan onkin toinen kysymys.
Huono yö takana ja mielikuvitus lomalla, joten laitan jatkoon Reepun ihanin lahja -kysymyksen.