Kyllästynyt

Joo siis olen 25 vuotias sälli ja alkoholi on ollut ongelmani jo 13 vuotiaasta asti ja olen totaalisen kyllästynyt siihen. Juomis tapani ovat olleet aina vääränlaiset ja olen aina jounut niin paljon kuin napa vetää ja sen johdosta tulee tottakai sitten sekoiltua, kaatuiltua ja hävitettyä tavaroitaan ja rahaa menee monia satoja euroja illassa. Viime aikoina juomis kertojen määrä on lisääntynyt ja viikosta tuleekin usein oltua 3-4 päivänä kännissä. Juomista olen myös yrittänyt lopettaa monia kertoja aiemminkin mutta tulokset ovat olleet aika laihoja ja pisin aika juomatta taitaa olla 6 viikkoa. AA-kerhoon menemistä olen nyttemmiin alkanut kanssa harkitsemaan jos sieltä saisi apuja ongelmaan.

Se kanssa pistää silmään tätä kirjoittaessa että on todella hankala kirjoittaa omia tuntojaan juomisesta ja ennen kaikkea sen lopettamisesta, kaipa se liittyy siihen ettei olevinaan koe itsellä olevan sen luokan ongelmaa (vaikka aivan hyvin tiedän ja oon tietänyt jo monta vuotta että on ongelma) että tarvitsisi kokonaan lopettaa dokaaminen, tuntuu tuo elämä kuitenkin aika tyhjältä ilman alkoholia jotenka koukussa taidetaan olla kun tuntuu että koko elämä lakkaa olemasta juomisen loputtua :astonished:

Niin olen siis kyllästynyt siihen että kaikki rahat menee juomiseen tai sen aiheuttamien vaurioiden paikkailuun ja onhan sitä kerennyt jo muutaman työpaikankin ja ajokortinkin kahteen otteeseen juoda. Krapulat ja morkkikset kanssa harmittaa.

No olet ainakin nyt hyvin aloittanut kun tänne kirjoitit ja nimenomaa lopettajien sivuille eikä vähentäjien puolelle.

Vähättelemättä sinänsä AA:ta, kannattaa ehkä ensin käydä A-klinikalla. Ihan siitä syystä, että A-klinikalta saa ammattilaisapua, AA:sta ei.

Joo täällä kans oltu retkahdukses joulukuusta lähtien, nyt on korkit suljettu ja asioita taas alettu ajattelemaan kuten pitääkin. Olin ennen joulua melkein vuoden raittiina ja sitten retkahdin, tuokin juominen oli ihan aluksi kerran kuussa/muutama lasi viiniä, mutta lopuksi oli kerran viikossa n.kaksi päivää eikä mitään muistikuvaa mitä eilen/aamulla on tapahtunut. Itse heräsin todellisuuteen, että nyt meni yli kun a-klinikan nainen soitti"Sunhan piti tulla tänään seuloihin, niinhän me eilen puhelimessa puhuimme", koko puhelua en muistanut ennkä siten seulojakaan, a-klinikan täti soitti ls ilmoituksen sossuille ja niin oli taas lastensuojelu huolissaan kahdesta pienestä lapsestani… eikä kyllä suotta, vaikkakin lasten elämä oli silleen mallillaan että niillä olio selväpäiset ja tutut hoitajat enkä ollut heidän aikanaan kovinkaan sekaisin, makasin vain krapulaani pois muutamana päivänä, mutta sekään ei ole normaalia joten hyvä että ne sossut tuli ja heräsin todellisuuteen, että nyt mentiin taas metsään ja pahasti. Ensimmäinen lapseni huostassa ollut jo kerran päihteiden takia…
Ensinnäkin se että alkoholistista voi tulla kohtuukäyttäjä(oon uskotellu itelleni niin monesti, kyllästymiseen asti)on iso VALE!
Ja sinne aa-ryhmään kannattaa mennä! kannattaa mennä myös klinikalle, mutta liputan silti vertaistuen puolesta! Itse ainakin tunnen olevani kuin kala kuivalla maalla kun ei pääse ryhmiin lastenhoidon puutteen vuoksi.

A-klinikkaa on tullut kokeiltua jo aikaisemmin pelaamisen kanssa ja olen todennut itselläni hyödyttömäksi ihan jo senkin takia kun käynti kerrat spykiatrilla tai hoitajalla ovat niin harvassa.

.

Yksi suurimmista askeleistahan on se jotta tajuaa oman tilanteensa ja ongelmansa,
nöyrtyä on pitänyt kun aikansa hoki ettei mitää ongelmaa miulla ole ja luulottelin pystyväni kohtuuteen,
mutta eihän se niin mennytkään…
Tarpeeksi pohjalla oltuani rupesin nousemaan ylös, omasta tahdostani, antabuksen ja a-klinikan tuella.
Retkahduksia on ollut muutamia mutta nyt 41.pv raittiina ja olotila suht hyvä,
juomisen tilalle on tullut liikunta ja kirjoittaminen, lähinnä mielialapäiväkirjaani kirijuuttelen ja perhana kuinka mielenkiintoista sitä on lukea näin jälkikäteen, jos jaksaa kirjoittaa tuntojaan niin suosittelen :slight_smile:

Woimia meille kaikille !

1 päivä juomatta ja toinenkin päivä jo kohta puolessa välissä!

Tänäänkin kyllä teki jo mieli lähteä juomaan kun odottelin bussia baarin edessä mutta onnistuin kuitenkin laistamaan houkutuksen, tuli aikasta hyvä fiilis tostakin jälkeenpäin :stuck_out_tongue:

Antabusta on tullut itsekkin syötyä pariin otteeseen mutta ei siitäkään ollut mitään hyötyä jos tosissaan teki mieli juoda niin join antabuksesta huolimatta kun ei tullut muita oireita kuin terve puna poskille :slight_smile: . Tänään olisi tarkoitus mennä käymään AA-kerhossakin, saa nähdä viihdynkö?

Jokainen raitis hetki on etiäpäin :slight_smile:
Mä en uskalla ees ajatella juomista antabuksen kanssa koska henki salpautuu,sydämen lyönnit tihenee varmaan lähelle 200xmin, koko kroppa menee ihan tulipunaiseksi ja tuntuu ett mä tukehdun ja kuolen :open_mouth:
Joten omalla kohdallani antabus toimii kunhan sen vaan muistan/haluan ottaa joka aamu.
Ootko kokeillu Reviaa? Kantsii varmaan käydä a-klinikalla niin siellä voivat kertoo muista vaihtoehdoista.
Ja kyllähän tässä on pitäny omia ajatusmallejaan pikkasen pistää remonttiin kun ei juo…

Tsemppiä!

Noissa ajatusmalleisse ainakin itsellä onkin eniten työtä ja muutettavaa. En usko että reviastakaan on oikein hyötyä itselleni, kun eikös revia auta juomaan kohtuudella ja vähennä alkoholista saamaa mielihyvää sekä auta tyytymään vähempään? Mun kun ei pitäisi juoda ollenkaan jo ihan terveydenkin takia kun on maksassa häikkää jo ennestäänkin jonkin verran, ei tosin alkoholista johdu tämä.