Heissan,
luin tekstejänne jonkin verran ja mm kaljapullon napsahduksen puistatus väreet tunnistan helposti. Josko saanen jakaa omaa tilannettani tähän…
Tulin sivustoille, koska mieheni kanssa -70 lukulaisia, yhdessä 7 vuotta, 2 lasta. Olemme sopineet että kun ollaan lasten kanssa kahdestaan ( eli toinen aikuinen reissussa), ei silloin oteta alkoa ollenkaan. Nyt takana viikonloppu, jolloin mies petti tuon lupauksen. Vähättelee asiaa ajatellen että joi vain 3 isoa kaljaa/ päivä ja esitti asian lähtiessään " Mitä jos ostaisin six packin", johon sanoin että eikö voi olla juomatta ollenkaan ja meillä on sopimus, josta sitten hermostui ja lähti. Oli kuitenkin kuluneella viikolla ottanut kahtena iltana ja takaviikkoina kolmena viikkona myös ihan muisti pois humalat. Ottaa alkoholia useita kertoja viikossa, mutta meillä otetaan vasta lasten mentyä nukkumaan. Otan itsekin, vaikken mielestäni niin humalahakuisesti.
Nyt olemme siis tilanteessa, että odotan nyt sitten mieheltä ehdotusta kuinka jatkossa toimitaan, hän on rikkonut lupauksen, vaikka väitti ettei ole, koska oli perjantaina minulle asiasta “keskustellut”. Sanoin että kuinka voin luottaa ettei lipsahda kännin puolelle, kun kuitenkin usein lipsahtaa ja en halua joutua miettimään reissusa ollessani että mikähän kunto siellä on. Saati aamu väsymykset yms mitä tuo aiheuttaa yms heijasteet suoraan lapsiin.
Muutoin mies käy töissä ja ja on turvallinen, luotettava, kaikinpuolin mallikas isäntä. Alkon kanssa vaan menee överiksi toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän. Eilen sanoin myös että minusta tuo kuulostaa alkoholiongelmalta, jollei n. kerran pari vuodessa pysty olemaan ottamatta mitään, kun on yksin lasten kanssa mökillä. Kielsi tietenkin kaiken, hänen mielestään ei ole kyse pystymisestä, mutten kyllä saanut vastausta että mistä sitten on kyse.
En halua myöskään olla perheemme alkoholi-kontrolleri.
Hän ei koskaan ehdota esim selvää kuukautta tai viikonloppua…se ehdotukset tulevat aina minun puoleltani.
Mielessä käynyt ettenkö voi jättää häntä yksin lasten kanssa, ts enkö voi koskaan lähteä minnekkään? Entä jos ehdotan että onko minun pyydettävä anoppi aina meille kun menen jonnekin ( anoppi joka ei viihdy yökylässä eli aika mahdoton ajatus, mutta saisin näin anopin mukaan “keskusteluun”).
Mies ei kuitenkaan juo ns. salaa.Vai tilaanko lapsen vahdin ja toimitan miehen muualle ryyppäämään, silloin sallisin ryyppäämisen taas.
Avioerokin kävi mielessä, mutta kuinka hän tapaisi lapsiaan…enhän silloinkaan voisi luottaa. Enkä haluaisi erota. Suhteemme on muuten kunnossa ja mies on hieno, vain alkoholi kummittelee suhteessamme.
Tuntuu umpikujalta. Itse olen alkoholisti perheen kasvatti, samoin miehen isä, joka edesmennyt viinaan. Molempien sukupuissa paljon muutakin ongelmakäyttöä, varmaan siksikin mull aon tuntosarvet niin herkät ja joskus jopa laittaa miettimään että onko liiankin, liioittelenko joskus, koska pelkään niin kovin että lapsemme joutuvat kokemaan saman minkä me molemmat jouduimme: pettymykset, tyhjät lupaukset, unettomat yöt, väsyneet koulupäivät, epävarmuus, häpeä, peittely…jne loputtomiin ikäviä tunteita joita ilman kuka tahansa haluaisi elää.
Jatkan nyt muiden tekstien lukemista