KUUSKYT: Onko täällä Lopettajissa raitistuvia alkoholisteja?

Menin ensin Vähentäjiin, mutta siellä ei juuri kukaan ole alkoholisti. Löytyykö meitä täältä?

Etsiskelen virtuaalista jutteluseuraa. Täällä on niin paljon kaikenlaista että on vaikea päästä kiinni, mutta uskon että pääsen jäljille pikkuhiljaa.

Kirjoitan sisäisestä keskustelustani osoitteessa kuuskyt.simplesite.com/

Sinne ei voi kommentoida, halusin asian olevan niin jotta päihdeterapeutilleni ei tulisi tunne, että pakko kommentoida - jos hän lukee.

Ajattelin että jos eksyt lukemaan, niin tänne voisi kommentoida, jos sille päälle sattuu.

Minä olen ainakin. Viisi kuukautta raittiuden tiellä.

Kiva kuulla. Itse koen että se, että sanon itseäni alkoholistiksi auttaa minua. En enää voi paeta, en teeskennellä. Olen alkoholisti ja mun pitää hoitaa homma niin että elämä paranee ja elämä pitenee.

Tunnustan olevani toinen alkoholisti täällä.
Sama ajatus kuin sinulla, sanoa itseään alkoholistiksi niin tietää missä menee. Kaikki eivät näytä tykkäävän tästä leimautumisesta, mutta omaa oloani se on auttanut muuttumaan.
Yleensä ihminen valehtelee itselleen eniten.

Olisi mieletöntä itseni pettämistä jos en toteaisi olevani alkoholisti. Itse asiassa tuurijuoppona jouduin sen sanomaan monesti ennen kun sen todella uskoin.

Minulle tuo aloittajan kysymys vaan oli jotenkin outo koska olen ajatellut, että lopettajissa on pääasiass alkoholisteja ja sitten tietysti niin viisaita, että lopettavat ennekuin tulee isompia ongelmia, siksi en heti reagoinut.

Aloittaja taisi jo poistua kun oli hiljaista. Välillä on. Sääli, aika lyhyt pinna.

Ei tuosta nyt vielä tarvitse poistumispäätöstä tehdä jos aloittaja ei ole kahteen päivään kirjoittanut. Mitenkäs sinun pinnasi, Dave, silloin aloittelit lopettamista?

Juulia

Hän avasi uuden ketjun, jonka otsikko oli: Oh shit.

ja teksti:

Täällä ei olekaan mitään eloa.

Kiitos ja hei.

Että siitä minä päättelin.

Niin enkä erityisesti muista olleeni erityisen hermostunut. Lopetin niin monta kertaa.

Ok, en huomannut sitä ketjua.
Sori.

Alkoholin käyttämisen radikaali väheneminen on aiheuttanut sekä onnellista oloa ongelmattomuudesta, mutta myös pelottavaa kykyä erakoitumiseen.

Tämä foorumi on paljon hiljaisempi kuin kuvittelin, ja ei ole tullut sellaista ahaa-elämystä, että täällä on vertaisia. Katsellaan.