Kuukausi selvinpäin!

Moro. Maanantaina tulee kuukausi selvinpäin oloa putkeen. Tipaton kesäkuu toisinsanoen.
Lopetusyrityksiä ja lupauksia ollut ties kuinka monia, mutta tää tuntuu toimivan. Ei ole kertaakaan edes tullut himoa ostaa alkoholijuomaa.
Aloin toukokuun viimeisellä viikonlopulla ajattelemaan asiaa, kun olin taas kerran yksin juomassa. Rupesin laskemaan paljonko juomiseen menee rahaa ja järkeilemään onko tässä mitään tolkkua. En tuntunut saavan enää mitään euforisia fiiliksiä alkoholista.
Laskin että kuussa saattaa säästää jopa 300 euroa kun jättää dokaamiset! Rupesin kelaamaan mitä kaikkea muuta hienoa silläkin rahalla saa. Se on aika paljon rahaa se.
Nyt on kohta se eka kuukausi takana ja seuraava tavoite on pysyä vain heinäkuukin selvinpäin. Olen kivikova juomattomuuden suhteen, se on ainut tapa pitää itsensä erossa alkoholista.

Jees! Minusta on hyvä edetä sopivan kokoisin tavoittein ja juuri itselle sopivia näkökulmia availlen. Sillä lailla niitä raittiita päiviä ja viikkoja, lopulta kuukausiakin, kertyy. Mutta kyllä siihenkin on hyvä jollain tasolla varautua, että mitäs sitten, kun niitä juomishimoja tulee? Ei maalailla piruja seinille, mutta kyllähän törpöttelyyn syvästi mielistyneille on tyypillistä se, että tunteiden perässä heilutaan herkästi, vaikkei järkeäkään ole ihmisen päähän aivan sattumalta asennettu. Tarkoitan, että kannattaa jollain lailla hyväksyä sekin, että tunteita tulee ja menee jatkossakin, joskus raittiutta kantaa hyvä fiilis ja noste, mutta aina ei niinkään voi olla. Ja silloin kysytään juuri sitä lujuutta!

Itseäni auttoi taannoin tiukimmissa kurveissa se, että olin sopinut itseni kanssa ikään kuin askelkuviot vaikealle hetkelle. Tulin mm. Plinkkiin ja höyrysin niin kauan kuin höyryttävää oli. Lisäksi ulkoilin/liikuin oikein kunnolla, söin reilusti, saunoin. Noin teen seuraavallakin kerralla, jos ja kun se paha paikka tulee.

Raitista kesää, alussahan tämä vielä on! :slight_smile:

Onnittelut, hieno alku sinulla, tuosta on todella hyvä jatkaa! Toivon että järkeily auttaa sinua pysymään erossa alkoholista. Itse olen koittanut sitä lisättynä terveydellisillä syillä mutta suurin kannustimeni taitaa tämä alkava vapauden tunne ( 3 kk jo takana) sekä mieheni kannustus. Usein tulee mieleen rankoissa tilanteissa että onneksi ei ole vielä krapula lisäksi tai hermostuneisuus kun vaan odottaa että koska pääsee sinne pullon ääreen.

Halusin vaan tulla kertomaan mitä psykiatri sanoi minulle noista juomishaluista joita tulee kuitenkin säännöllisesti. Hän vertasi sitä siihen että sen voisi ajatella samoin kun miellyttävän naisen/miehen näkeminen kadulla. Käykö heti kiinni ja koittaa viekoitella vai katseleeko kauempaa ja päätyy siihen ettei tee mitään vaan antaa tilanteen mennä ohi rauhassa. :laughing:

Onneksi olkoon kuukaudesta! Samanlainen janoinen sieni olet ollut nähtävästi ollut kuin itsekkin. Mulla noi kustannukset tuli tosin halvimman mukaan ja kännääminen tapahtui poikkeuksetta kotinurkissa. Oletko maksa-arvoja mittaillut? Sisuskalujen elpyminen ihan objektiivisina numeroina on sekin jotain mikä laittaa tsemppaamaan eteenpäin.

Moro.

Arkkitehti, joo paljon tuli juotua, mutta ei yleensä halvimman kautta, tuohon rahaan sisältyy sitten jo kalliimpi juominen baareissa missä tuli viikonloppusin notkuttua.

En ole mittaillut maksa-arvoja. Pitäisiköhän. :mrgreen:

Heinäkuu alkanut hyvin. Ei mitään erikoista ja taitaa tämäkin kuu mennä selvinpäin.

Hienoa! Tsemppiä sinulle!

Laitoin vahingossa toiselle tyypille tän maksa-arvojen yms. testaamisen kun sinä sitä kysyit. Kannattaa saada se lääkäri silleen tolaltaan kun kertoo juomisestaan, niin saa kattavat verikokeet, sydänfilmin ja ottavat verenpaineen myös. :wink:

Hienoa kuulla, että kuukausi ilman viinaa! Tsemppiä! :slight_smile: