Tervehdys kaikille.
Oma alkoholinkulutukseni on alkanut harmittamaan, mutta alkoholistina en ole myöntänyt ongelmaa koska olenhan aina suurinpiirtein päässyt hyvin töihin ja jaksanut kuntoilla useaan kertaan viikossa ja sitä rataa. Nyt olen kuitenkin alkanut murehtimaan terveydestäni, ennen kuin mitään kummempaa tapahtuu. Olen 28v mies. Eniten kyllä nyt vähentämisen kannalle ajaa se, että paino ei tunnu laskevan millään vaikka juoksen, käyn punttiksella ja fillaroin kuin hullu. Juoksu/fillarointivauhtikaan ei tunnu paranevan, tulokset vaan junnaa…
Lepoakin tulee krapulapäivinä… myöskään punttiksella käyminen ei tunnu menevän “perille” samalla tavalla kuin työkaverilla, joka aloitti vajaa vuosi sitten ja on mennyt itsestäni jo heittämällä ohitse ulkonäöllisesti. Itse pysyn aika tavallisen tallaajan näköisenä hiukan kaljamahaisena. Kuinkahan paljon kaljoitelu oikeasti häiritsee kunnon kohotusta? Kuntoilen sellaista 6-12h/vko, kaljaa menee 3-5 päivänä, pe+la sellaista 12-16 ja muina päivinä ehkä jotain 8-12 että pääsee vielä töihinkin… tässäkin yksi syy että ihan hirvittävät krapulat ovat harvinaisia joten ei se huominenkaan pelota, ainahan sitä viimeistään puolen päivän aikaan pääsee ylös. Paino pysyy kuitenkin aina samana, mietin vain paljonko sekin voisi laskea jos tuosta vähentäisi…
Vähentämistä haittaa myös se ettei minulla ole kovinkaan montaa kaveria. 2-4 sellaista joita voisi sanoa kaveriksi ja soittaa ehkä selvinkin päin että voisi tulla käymään. Mutta heitäkin tapaan lähes pääsääntöisesti kaljoittelun merkeissä, ja pelkäänkin että vieraannun heistä täysin jos lopetan juomisen. Ja että olisin sitten aivan yksin. Ta no onhan minulla tyttöystävä, mutta sittenhän olisi vähän kaikki munat yhdessä korissa… Näin aikuisiällä en oikein keksi mistä uusiakaan kavereita saisi, joiden kanssa voisi selvinkin päin jotain touhuta. Harrastukseni ovat kuitenkin niin yksilöjuttuja. Pelkään myös että minulle naurettaisiin jos lopettaisin kokonaan, vaikka tiedänkin näistä henkilöistä etteivät he sitä tekisi. Itse olen aina se joka kaljoittelua ehdottaa.
Keksin myös aina syitä miksi pitäisi juoda, esim. “viikonloppuna juoksen aamulla joten perjantaina ei voi juoda, juon siis keskiviikkona ennakkoon”. Kuitenkin perjantainakin sitten tulee juotua. Palkitsen myös itseäni kaljalla, hyvän ja pitkän fillarilenkin päällehän voi vetästä mäyriksen kun meni niin paljon kaloreja. Otan myös “asennuskaljaa” jos pitää suorittaa jokin asia, esim. kirjahyllyn kasaaminen jne. Joskus kyllä jää sitten homma puolitiehen kun niin “hyvillä fiiliksillä” tsättäilee netissä jne.
En oikein tiedä onko minusta ihan lopettamaankaan. Elättelen ehkä takaraivoissa jotain kohtuukäytön mahdollisuuksia… vaikka kuulin kyllä erään lääkärin sanovan että sellainen vähentely ei toimi koskaan, vaan pitäisi ottaa täysi stoppi. Ainakin alkuun vähäksi aikaa jos ei muuten. Joten ehkä pitäisi itsekin vain yrittää olla hetki kokonaan ilman ja hakea sitten uutta suuntaa…
Tulipas pitkä tarina, ehkä joku jaksaa lukea ja kommentoida jos on jotain sanottavaa
Kaipaisin ehkä eniten näkemystä tuosta kunnon/lihasten kasvamisesta kun lopettaa kaljoittelun, onko vaikutusta? Entäpä minkälaisia kokemuksia teillä on painon pudotuksen suhteen? Entäpä miten nopeasti tällainen ihme ärsytystila alkaa hävitä, tuli nyt heti kun ajattelin juomisen vähentämistä enkä tänään ostanut kaljaa. Kiitoksia jo ennakkoon jos joku vastaa