Tervehdys. Olen kirjoitellut tällä palstalla aikaisemmin enemmältikin, nyttemmin tuolla Lopettajien puolella, sillä olen tällainen moniongelmainen addikti, joka Minnesotapohjaisen kuntoutuksen kautta löysi päivä kerrallaan raittiin elämän kohta 8 vuotta sitten. Pelaamatonta elämää alkaa olemaan kasassa kohta 6,5 vuotta.
Minulle kuntoutus toi osaltaan tietoisuuden siitä, että kohtaamalla menneisyyteni, samalla oppien kohtaamaan ja käsittelemään nykyhetken elämääni, minun ei tänään tarvitse paeta elämää mihinkään haitalliseen riippuvuuteen.
Nyttemmin olen rakennellut elämääni toimien yrittäjänä ja lisäksi ollen mukana erilaisissa yhdistyksissä vapaaehtoisena mukana.
Virittelin mielessäni seuraavaa ja ajattelin kysyä kiinnostusta teiltä, joita tämä ongelma koskettaa, että mitä mieltä olisitte jos alkaisin järjestellä asioita, ottaen yhteyksiä eri tahoille josko löytyisi ulkopuolinen rahoittaja taho, jonka avustuksella pistettäisiin pystyyn peliongelmaisia auttava kuntoutuspaikka?
Moniko teistä vielä tänäänkin tästä orjuuttavasta ongelmasta kärsivä olisi valmis hakeutumaan esimerkiksi kuukauden mittaiselle kuntoutusjaksolle tällaiseen paikkaan, jossa saisi mahdollisuuden ottaa etäisyyttä ongelmaansa, samalla perehtyen taustalla oleviin mahdollisesti käsittelemättä oleviin asioihin ja jossa osana kuntoutusta tutustuttaisiin jo olemassa oleviin apukeinoihin pelaamattoman elämän mahdollistamiseksi.
Vaikka tätä asiaa alkaisin nyt urakalla touhuta, asian eteneminen ottaisi aikansa, mutta uskoisin tästä ajan myötä löytyvän toteutuessaan apua monelle näiden ongelmien kanssa painiville ihmisille ja heidän läheisilleen. Meidän perhettä tällainen kuntoutus on ainakin korvaamattomasti auttanut rakentamaan kokonaan uutta elämää ja sen vuoksi jo silkasta kiitollisuudesta toivoisi voivansa antaa osaltaan hyvän kiertää.