Moik.
Otsikon mukaisesti hakemassa apuja eri tahoilta, kun tämä VanhaÄiti ei enää meinaa jaksaa. Taustaa:
- aikuinen poika (keskimmäinen kolmesta), päihteiden käyttöä n. 10v
- käyttäminen vaihtui miltei suoraan alkosta huumeisiin
- muutti luokseni 18v, vuosi siitä löysi tyttöystävän → muuttivat yksiin
- näihin aikoihin alkoi kokeilut
- työpaikkoja tullut ja mennyt, kävi kurssin mutta ei työllistynyt
- käyttö lisääntyi huimaavaa vauhtia, aineet vaarallistuivat
- menetti usean vuokra-asunnon, alkoi bunkata luonani 2013
- nykyinen naisystävä käyttäjä ja ns. rotta - rikollista taustaa, jopa kaverien keskuudessa
- kahdesti vein pojan päivystykseen kun löytyi heikossa hapessa (varmuussyistä irroitin vessan ovenkahvat)
- lopulta vaihdoin paikkakuntaa, 1. syynä mahdollinen työllistyminen, hyvänä kakkosena irtiotto pojasta
- pojalle löytyi asunto, jossa asuvat ao. naisen kanssa, poika hakeutui katkaisuun
- katkaisuhoito yhtä jojottelua, vaadittu 1kk tyhjä seula harvoin onnistuu
- ollaan yhteydessä somen kautta, välillä useinkin, olen ns. kartalla
- pojalta operoitiin osa sormista, jotka alkoivat aineiden käytön vuoksi vaurioitua
- kävin nyt vkl luonaan, vein ruokaa - rahaa en antanut
- pummaa isältään rahaa, välillä minä maksan puhelinpaketin tms, rahaa en voi paljoa antaa, euron kerrallaan
Nykytilanne siis sellainen, että hän hakee päivittäin katkaisuklinikalta lääkkeensä. Diilaa, ostaa ja milloinkaan ei erilaisia muka-tarvitsemiaan lääkkeitä ole riittävästi. Käyttää yhä lakkaa, lääkkeistä en kaikkia tiedäkään, paitsi että kipulääkkeiden suhteen mikään ei riitä kun nostanut toleranssinsa kattoon.
Mikä melkein kauheinta: läheisiä ystäviä menee yksi per vuosi -tahdilla, juuri viikko sitten yksi. Muista tuttavapiirin kuolleista puhumattakaan. Keskustellaan aiheesta - hän suree ystäviään mutta siinä kaikki. Totta kai äitinä puhunut monta kertaa, miten hän voi olla seuraava. Miten kukaan ei oikeasti hallitse tilannetta vaikka niin luulee. ‘En mä enää käytä kuin silloin tällöin, kyllä mä osaan ja tiedän’.
Tänään selvittelin nykyisen paikkakuntani tukiverkoston saatavuutta. Menen käymään vertaistukiryhmässä, mutta mikäli on kuten aiemmalla paikkakunnalla käydessäni, niin masentavuus on pilviä hipovaa ja aiheuttaa itselle enemmän ahdistusta kuin helpotusta tyyliin ‘muillakin sama tilanne’. Jotain on kuitenkin tehtävä, sillä viime viikot ovat olleet sen verran rankkoja, että oma romahtaminen on jo tunnelin päässä. Aamulla ensimmäiseksi, illalla viimeiseksi mielessä ja miltei koko ajan siinä välillä. * * * HELP ME * * *