Olen 16 v poika en tiedä mikä on kun ei mikään kiinnosta ja ei jaksa tehdä mitään. Kaikki alkoi kun vanhemmat erosivat 2v sitten, mietin usein kuinka kivaa oli ennen kun isä oli kotona. Nykyään se isä sitten ryyppää joka päivä. Eron jälkeen aloin ryyppämään ja tekemään kaikkea tyhmää. Kun ysiltä pääsin aloin polttamaan pilveä ja ryyppäsin, eli nuppi sekasin vaan se tuntui hyvältä “pakenemis” keinolta todellisuudesta. Onneksi lopetin tuon idiootin pilven polton kiitos tyttöystäväni.
Ennen ajattelin paljon itsemurhaa ja ryvin itsesäälissä mutta olen niistäkin jo päässyt eroon.
Mutta silti on kokoajan olo että kaikki ei ole hyvin ja tuntuu vähäsen jännitykseltä. Pahintahan tässä on että mikään ei tahdo kiinnostaa ja ei jaksa tehdä mitään. Salilla olen alkanut käydä etten ihan hulluksi tulisi.
Onko kellään mitään vinkkejä miten tuosta olosta pääsisi eroon en jaksa enää…
Hienoa, että olet löytänyt tyttöystävän, joka on tuonut iloa sinulle.
Minulla heräsi kysymys, että minkälaiset välit sinulla on äitiisi tai oletko jossakin koulussa tällä hetkellä? Oletko äidillesi kertonut, miltä sinusta tuntuu? Jos puhuminen äidille ei tunnu hyvälle, niin esimerkiksi koulun terveydenhoitajalle tai kuraattorille voisi käydä juttelemassa kurjasta olostaan. Heillä on velvollisuus auttaa. Jos et ole tällä hetkellä koulussa, niin ihan terveyskeskukseen tai jonkun nuorisotyöntekijän juttusille. Ei tuollaisen olon kanssa kuulu jäädä yksin. Jos juttelemaan meno tuntuu vaikealta, niin voithan pyytää vaikka tyttöystävääsi mukaan tai äitiäsi, jos pystyt hänen kanssaan puhumaan.
En oikein osaa muuten neuvoa. Ammattilaiset ovat näissä asioissa viisaampia, mutta puhuminen on ihmeellinen asia. Se, että jakaa vaikeudet, siirtää sitä taakkaa pois omilta harteilta. Toki sekin, että tänne kirjoittaa, on ainakin minua auttanut.
Hei Random,
Tutustu Alataan Koloon. Se on teini-ikäisille alkoholistien lapsille tarkoitettu chatti-ryhmä. Osoite on helppimesta.fi/Kolo . Ryhmä kokoontuu torstaisin klo 19-21.