No niin ja huomenta!
Voin tässä näin lyhyesti kertoa meidän tarinan tämän juipin kanssa… Eli olin 17v ja aloimme kirjottelemaan, hän oli sillon vankilassa… En tiennyt huumemaailmasta yhtään mitään muuta kun mitä oli koulussa kerrottu…
Siinä sitten kirjoteltiin vajaa vuosi ja tavattiin lomilla… Olin aivan ihastunut, sillä kukaan muu ei ollut koskaan puhunut niin kauniita asioita minulle ja lupaillut kuuta taivaalta…
Vapaus koitti hänelle ja asuin yksin… yllättäen tämä mies alkoi asumaan kotonani… No, olihan se hienoo…
Minä siis elätin ja ihmettelin mihin hänen rahat meni, miksi yöllä ei nukuta ja miksi ruoka ei maistu… jne… Kunnes sitten jonain päivänä selvisi että kamaahan hän vetää vaikka miten ja kuinka…
Noo… ehkä se oli silloin jännittävää seurata hänen rinnallaan selväpäisenä niitä touhuja… Kunnes sitten alkoi… SIRKUS=/
Mihinkään en saanut mennä, ketään en saanut nähdä, vanhempani jotka yrittivät tuolloin auttaa saivat vain uhkauksia osakseen… Minä mukamas petin, kieroilin ja vaikka mitä… Todellisuus oli se että hän varmasti petti kamapäissään jne.
Poliisit kävivät ovellani kyselemässä jne.
Kunnes minulle riitti… Tai niin luulin… pelossa jatkoin suhdetta… turpiin tuli ja lujaa… Sitten oltiin menossa hoitoon kun tarpeeksi oltiin ryssitty asioita. Peruskaava siis=) 5pvä mulkku ja 2 aivan ihana! Ja niiden kahden päivän valossa taas jaksoin ja luuluin että kyllä se juippi muuttuu…
Ei muuttunut ja edelleen jatkoin suhdetta, kunnes isäni avulla pääsin miehestä eroon… NIIN AINAKIN LUULIN…
Juippi lähti luotani toisen naisen kanssa… veivät kaikki korttini, avaimeni, puhelimen, rahani jne. Onneksi suljin kaikki kortit ja suljin luottoni itseltänikin… Mutta silti tuli 5000e edestä laskua, joita en tietenkään joutunut maksamaan…
Lähestymiskiellon hain heti. Ja niin myös isäni.
Tilanne rauhottui kaiken uhkailun jälkeen… Ja hän lähti vankilaan…
Hoisin itseäni muutaman vuoden terapiassa suurimmalta osalta tämän takia…
Meni n.vuosi ja aloin saamaan kirjeitä, kuinka hän katuu ja haluaa jutella jne. Sitten tuli puhelua joskus perään , jossa hän kertoi katuvansa jne.
Aluksi en vastannut kirjeisiin, niitä vain tuli… Sitten ajattelin että helpommalla pääsee kun vastaan… Ja niin tein… Muutama kirje kirjotettiin ja tajusin lopettaa… Tätä rumbaa kesti 5 vuotta… Aina tasasin väliajoin sain häneltä kirjettä. välillä vastasin, välillä en. Soitin jopa vankilaan työntekijöille että en halua enää mitään postia sieltä jne. Ja sekään ei auttanut… Kirjeitä vaan tuli, tein mitä tahansa… Ja koko tuon viisi vuotta hän kertoi kuinka haluaa antaa minulle paremman elämän ja sitä sun tätä.
Kunnes hän sitten kertoi että hänellä alkaa hoitojakso sairaalassa ja nyt lopettaa tosissaan kaman vedon ja muut sekoilut…
Hän pyysi minua ottamaan yhteyttä häneen sairaalaan ja pohdin ja mietin että mitäs nyt… JA ajattelin että ihan sama, eroon en pääse kumminkaan ja sairaala on turvallinen paikka tavata.
Siinä sitten tapailtiin ja minut kiedottiin pikkusormen ympärille… Ja tässä sitä taas ollaan…
Tämä siis meidän tarina… Tässä välissä olen ihmetellyt yhden jos toisen NA miehen kanssa…
No… Mutta… tämä paikka ainakin tuntuu että täälä on samankokeneita ihmisiä, jotka jaksavat ymmärtää … ja ihmetellä… Hieman hävettää kertoa että kaiken tuon jälkeen olen ottanut hänet takaisin… Mietin että olenko ihan aikapommin kanssa ja odottelen päivää jolloin retkahtaa…
Onneksi hän ei vanhojen kavereidensa kanssa touhua ja yrittää kyllä kovin muuttaa itseään ja tapojaan. Sitä mieltä kyllä olen että toisen addiktin apu olisi hänelle parasta… ryhmiä tarkoittaen…
Ja että korvaushoito on nyt mitä on. .Onneksi hän saa terveyskeskuksessa joka päivä myös vajaan tunnin keskusteluapua, eli ei vaan hae pilleriä ja juokse hyvillä fiiliksillä ovesta ulos. Niitäkin on jotka sen tekee ja silloin toipumis motiivi on mikä on.
Itse olen myös sitä mieltä että koko korvaushoito voitaisiin heittää kankkulan kaivoon… Toisaalta onhan se todettu myös yhdeksi toimivammaksi hoitomuodoksi yhdistettynä terapiaan… Tosin ei täälä SUomessa=)
Eilinen ilta oli aivan ihana. meillä on monen tunnin kävelyretkiä, ja myös eilen kunnon lenkki tehtiin. Silloin hän pystyy avautumaan kunnolla ja peilaamaan ajatuksiaan minun kautta… Oli sitä oikeaa aitoa läheisyyttä ja aivan normaalia parisuhdetta… Toivottavasti sama jatkuu tänäänkin…’
HOH… On se niin kumma kun tietää että maailma on täynnä miehiä, niin miksi juuri hän…
Hyvinä päivinä olen maailman onnellisin ja kun huono hetki koittaa seison varpaillani ja mietin että mitäs nyt…
Onneksi ei ole vielä retkahtanut ja toivossahan on hyvä elää…
Päivä kerrallaan… Ja kyllä tässä syytä on punnita mitä elämältään haluaa… Mutta nyt on työt tuotu kotiin=)