Kuka on idolisi?

Thomas Edison, Adolf Hitler, Aleksander Karelin, Jim Morrison ja Leonardo Da Vinci.

Hitleriä en missään tapauksessa ihannoi. Adolf teki maailman suurimman ihmiskokeen psykologian saralla.

En palvo idoleita. Palvon kinkkuja. Shulgin on kuitenkin aika kova jäbä.

Minä kyllä ennemmin palvaisin kinkut.

Toi jaksaa huvittaa :laughing:

Monitulkintainen kommentti. Vaadin selityksen. Mikä huvittaa?

Kyllä oma mutsi kiilaa kirkkaasti kärkeen.

Pari muuta jos nopeasti mainitsisi, niion Terence Mc Kenna ja Hunter S. Thompson. R.I.P.

Se, että jaksat vuodesta toiseen tarttua jokaista pilkkua hihasta :laughing:
Päivän lehdessä oli muuten juttua, joku professori julkaisi/julkaisee tällä viikolla teoksen “Kielipoliisin käsikirja”, jossa on muutama sata sivua pilkkusääntöjä ja oikeinkirjoitusohjeita - jos tuntisin sinut, saisit lahjaksi :wink:

En minä niin tehnyt. Mistä minä tiedän mitä Kamahl niillä kinkuilla tekee? Voi hyvinkin palvoa niitä. Ja kinkulla voidaan ymmärtää tarkoitettavan myös jotain ihan muuta kuin ruokaa.

Ihanaa, tahtoo. :smiling_imp:

En minä itsekään osaa kaikkia sääntöjä. Pitää harjoitella.

“Voi hyvinkin palvoa niitä. Ja kinkulla voidaan ymmärtää tarkoitettavan myös jotain ihan muuta kuin ruokaa.”

Voin vain hymyillen yrittää arvailla, kuinka kauan sinulla kestää, kun luet aamulehden :laughing:

No nyt kun otit asian puheeksi, niin kyllä siellä vilisee kongruenssivirheitä ja muita vihulaisia siihen malliin, että täytyy välillä pysähtyä ja palata lauseen alkuun. Yleisestikin ottaen tomittajien kielellinen ilmaisu on huonoa ja epäselvää.

En nyt muista mitään oikein häiritsevää tilannetta, mutta Turun Sanomissa oli juuri hyvä esimerkki useamman kuin yhden tulkinnan mahdollistavasta lauseesta:

‘Turkulaiset oppineet käyttämään parkkitaloja’ (TS 9.5.2005, s. 3)

Tämän voi ymmärtää joko siten, että turkulaiset ovat oppineet käyttämään parkkitaloja tai sitten niin, että turkulaiset oppineet siirtyvät / ovat siirtymässä käyttämään parkkitaloja. :mrgreen:

…tana. :sunglasses:

Katsokaas tuulilasin nettilehteä, siellä vasta kirjoitusvirheitä vilisee :exclamation:

Kah, Syd.

Albert Hofmann(yhdellä f:llä),Albert Einstein,Stephen Hawking.

Pitäis varmaan idolisoida jotain fiksua professoria tai äiti Teresaa, mutta kyllä ne kaikki idolit taitaa tuolta musiikin puolelta löytyä. :astonished:

No tässä toimittaja olisi kyllä voinut valita sanansa paremmin:

“Saksalaishinuri antoi puolalaiselle hurjat kyydit moottoritiellä”. Tänään luin jostain… :blush:

ei ole idolia,koska on vaikeeta itsensä kanssa.
otin tos xanoria ja diapamia kunnolla,nyt on hyvä fiilis :smiley:

Krhm. :wink:

Jotkut toimittajat kirjoittaa tuollaisia ihan tahallaan, olen varma siitä! :smiling_imp:

Mutta se on sitä ihan ilman kirjoitusvirheitäkin. Ei puuttuva kirjain siellä täällä vielä maailmaa kaada.

Jimi Hendrix olis varmaan se. Väärä mies kuoli väärällä tavalla.