Kuinka paljon uskallan syödä bentsoja Panacodin kanssa?

Olen siis syönyt jo 10 vuoden ajan erittäin vaikean ahdituksen ja sosiaalisen fobian vuoksi rauhoittavia (tiedän tämän olevan pitkä aika ja en haluaisi nyt kenenkään takertuvan siihen, mieluiten olisin ilman lääkkeitä jos se vain olisi mahdollista). Nykyisin diapamia 25-30mg päivässä ja illalla nukahtamiseen Tenox 20mg.

Sairastan ilmeisesti pehmytkudossarkoomaa, johon ainakin kaikki oireet täsmäävät ja myös ultrassa reidessäni näkyi aina lonkasta polveen saakka lukuisia pehmytkudospatteja. Erikoistuva radiologi ei osannut sanoa niistä juuri mitään ja sama homma paikalle kutsutun vanhemman radiologin kanssa.

Silti tutkimukset aiotaan katkaista tähän (olen totaalisen väsynyt ja turhautunut julkisen puolen toimintaan) ja helpommaksi vaihtoehdoksi katsottiin vain määrätä Panacod 500/30 mg 1-2 tablettia 1-3 kertaa vuorokaudessa. Olen kärsinyt voimakkaista kivuista kohta 5kk, jonka aikana patteja on kasvanut koko ajan lisää. Kun kerran muuta hoitoa minulle ei tarjota ja tavalliset särkylääkkeet eivät auta, niin Panacodiin olisi pakko turvautua.

Arveluttaa vain se, kuinka paljon uskallan ottaa Panacodia yhdessä diapamien kanssa? Jos otan esim. päivässä 30mg diapamia, voinko ottaa sen lisäksi edes yhden panacodin ilman pelkoa hengityslamasta tms? Erikoistuva lääkäri ei osannut sanoa tähän oikein mitään, varoitti vain juurikin hengityslamariskistä. Farmaseutista ei ollut sen enempää apua.

Onko jollakin sattumoisin tietoa asiasta?

Hei!

Tervetuloa Dosettiin. Vastausta minulla ei ole kysymykseesi, ja kuulostaa perin omituiselta, että lääkärikään ei osannut sinua neuvoa :open_mouth:

Päihdelinkin neuvontapalvelussa työskentelee parikin proviisoria, ehkäpä heiltä löytyisi ammattilaisen näkemystä tilanteeseesi. Neuvontapalvelumme on nimetön ja maksuton, joten kannattaa yrittää. Neuvontapalvelu löytyy täältä (muista ottaa tunnusluku talteen vastauksen hakemista varten tai jätä sähköpostiosoitteesi automaattisia ilmoituksia varten): paihdelinkki.fi/fi/neuvonta/kys … tilaiselta

Tsemppiä tilanteeseesi! Toivottavasti saat täältä myös vertaistukea.

yt. Tiia / Plinkin tiimi

^^ Moi.

Ihan hyvin voit ottaa 30 mg Diapamia ja vaikka ihan täyden 6 tbl./vrk. annoksen Panacodia, etkä mitä todennäköisimmin kuole hengityslamaan. Tosi monilla ihmisillä on ihan lääkärin määräyksestä tuollaisia ja paljon tujumpiakin lääkityksiä, eivätkä suinkaan niihin alvariinsa kupsahtele. Totta kai alkuun kannattaa olla varovainen ja aloittaa pienellä annoksella Panacodia, koska tuo kombo voi aiheuttaa tokkuraisuutta, mikä lisää luonnollisestikin tapaturmariskiä. Benzoihin sulla jo toleranssia löytyykin, joten et ihan ekaa kertaa pappia kyydissä ole PKV-lääkkeiden kanssa.

Nuo varoitukset yhteisvaikutuksista ovat sellaisia varman päälle -varoituksia, koska kaikki on kuitenkin aina mahdollista ja ihmisten reagoiminen lääkkeisiin hyvin yksilöllistä, joten lääkefirmat haluavat varoituksilla pestä kätensä vastuusta, mikäli jotakin sattuisikin tapahtumaan. Täysin tottahan se on, että mainitsemillasi lääkkeillä on yhteisvaikutuksia, ts. vahvistavat toistensa vaikutusta, mutta ne hengityslamayliannostuksiin kuolijat ovat useimmiten niitä tapauksia, jotka ottavat tarkoituksella huomattavan suuria annoksia päihtymys- tai itsetuhotarkoituksessa. Sinulle määrätyt annokset menevät vielä ihan nätisti lääkinnällisissä rajoissa.

Enemmän, kuin lääkkeidesi yhteisvaikutuksista, olen huolissani tuosta muusta hoidostasi, eli paremminkin sen puutteesta. Kivun hoito on tärkeää kyllä, jos kipuja on, mutta eihän pehmytkudossarkooma mihinkään parane Panacodia syömällä. Sehän on syöpä, herranjumala sentään :open_mouth: . Kyllä tuohon nyt jotakin muutakin hoitoa pitää saada. Uskon, että olet väsynyt ja turhautunut, mutta jos jaksaisit vielä vaatia, hankkia jonkun muun lääkärin näkemyksen, ottaa yhteyttä terveydenhuoltoinstanssisi ylilääkäriin tai viimekädessä potilasasiamieheen.

Tsemppiä.