Kuinka paha on päihdeongelmasi?

Kuulepas Malibu!

Narkkareita on monen eri tasoisia. En nyt keksi mitään hyvää asteikkoa narkkauksen tasoille. Voisimme sopia vaikkapa jotain tälläistä:

1. asteen narkkari tappaa kitkuissaan vaikka äitinsä/kaverinsa saadakseen rahaa huumeisiin
  2. asteen narkki tekee päivittäin rikoksen saadakseen rahaa aineisiin
    6.-7. asteen narkki käyttää päivittäin LAITONTA piriä, herskaa tai Subua.
  3. asteen narkki on ainakin kunnon bentsokoukussa ja vetää HETI tilaisuuden tullen muitakin huumeita surutta.
  4. asteen narkki polttaa vähintään pari kertaa viikossa cannaa/harvoin 1-2 kk välein muita LAITTOMIA huumeita.
  5. asteen narkki ei ota mitään muita kuin yhden ja saman lääkärin määräämiä lääkkeitä mutta hänellä on tästä hieman huono ”omatunto”.

Tuon taulukon määritteleminen oli todella vaikeaa noin 10 min aikana.

Minä lasken, että olen 9-9½ asteen narkomaani.

Mihin narkomaaniluokkaan sinä, Malibu kuulut? Muutkin voi toki vastata ja lyhyt perustelu olisi paikallaan.

Jokeri

1. asteen narkki polttaa vähintään pari kertaa viikossa cannaa/harvoin 1-2 kk välein muita LAITTOMIA huumeita. Jotain tommosta tällä hetkellä

Nykyään olen tuolla ylhäällä taulukossa, mutta tästä puuttuu esimerkiksi omat lääkkeet iv jolla ei ilm. sinulle ole mitään merkitystä! Lisäksi ehkä kannattaa hankkia omat lääkkeet ja kunnon luotto jos pelkkä raha/tavara TÄNÄÄN on ainoa tapa saada aineita… Kuten kirjoitin, on aina ollut osittain hyvää tuuriakin että olen saanut hommattua kamaa ja silti pidettyä monesti elämän suht raiteillaan… Vuosia elin 2vkoa velaksi, koska pystyin niin tekemään… Jäi pari vuokraa maksamatta ja ne sain sovituksi…

Mä en todellakaan määrittelisi narkomaaneja noin… On ollut todella paljon frendejä ketkä ovat tarjonneet ilmaiseksi yösijaa vastaan, kenelle olen/ex ja mä tarjosimme ja tarjosivat takaisin kun ei ollut sekä olen käyttänyt sekaisin aineita juuri siksi, että en jäisi koukkuun yhteen aineeseen… Aina rahapäivänä mä huolehdin vuokrasta ja puhelimesta, lisäksi maksoimme KAIKKI piuhat rahapäivänä. Samoin ostimme ruokaa… Moni ei jaksanut välittää kun luottotiedot olivat jo menneet joten jos ihmisiä on paikalla lähes 24/7 (ihmisiä kenen aikana voi tarvittaessa nukkua), kyllä sitä kamaa löytää ilmaiseksi/piuhalle/panttia vastaan/myyntiin!

Lääkkeet ovat auttaneet asiaa paljon… Vaihtareita on helppo tehdä, välit katkeavat jos velkoja ei makseta joten vaikka vituttaa että menee puolet masseista velkaan, se on vain maksettava. Ennemmin olin syömättä! Tiedän jälkikäteen että eräs ryösti apteekin jotta saisi mun lääkkeitä vaihdettua, moni kävi yötöissä (osasta tiesin kyllä jo tuolloin), mutta rottien kanssa en pyöri!

Mielestäni jos käyttää laittomia aineita ja vaihtaa lääkkeitä/aineita ok:ttöön, on jo “yhtä paha rikollinen”… Itselläni on 1 lekuri, mutta en pode huonoa omaatuntoa syödessäni hänen määräämiä lääkkeitä; vaikka jos testit halutaan (ei kuulu omaan hoitoon), testataan vain THC ja opiaatit. Itse en ole kertaakaan huorannut kaman takia, en antanut kaman takia joten senkin vaihtoehdon voi laskea pois. Olen vain tuntenut paljon käyttäjiä, joita olen jeesannut ja he ovat jeesanneet mua… Aluksi massia paloi enemmän, mutta myöhemmin tuo luottamus (jota en pettänyt) kyllä huomattiin, on kysytty useampaa eri kamaa myyntiin, mutta koska tiedän että eivät luonani kauaa säilyisi; olen kieltäytynyt vahvemmista…

PL:n polttaja vs. kotikasvattaja, hyvin menestyvät diilerit ketkä tarjoavat heroiinista pilveen kaikkea ja tietävät että maksat päivälleen oikena päivänä ovat mukavia frendejä… Lisäksi kun vihaa vasikointia ja istuu vaikka 3vrk:tta ilman lääkkeitä; niin ei ongelmia! “Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan”. Olen antanut viimeiset ruokani vaikka seuraavat voi ostaa 2vkon päästä, punkata luonani, tuntenut ihmisiä ketkä hankkivat heikin kerralla ja kaikki velat maksetaan kamalla yms. niin suht helpolla olen päässyt… Olen tuolla asteikolla ollut ehkä tuo 6-7:n käyttäjä, välillä korvannut lääkkeillä/essoilla/savulla kovempia päihteitä koska en halunnut aineiden määrätä itseäni. Viekkareita ollut ilman että on tietoinen mistä aineesta ovat ja vermejä keitellyt yms. mutta lähinnä olen pärjännyt auttamalla käyttäjiä saamaan ainetta x käyttäjältä jolta sitä löytyy ja saanut bonarina tms. omat osuuteni. Osa frendeistä teki laitonta keikkaa, osa myi, osa huorasi mutta itselleni riitti että olin luotettava… Nykyään en todellakaan tuosta asteikosta itseäni löydä… Kh:don tarkoitus ei ole vetää lääkkeitä hihaan ja kaupunki on köyhä joten tartuin ainoaan tilaisuuteen 10v:n sisällä päästä kunnon hoitoon. Elän pitkälti ohjeiden mukaisesti, meillä saa THC näkyä mutta kuten sanoin en kuulu korvaukseen. En myy/vaihda omia lääkkeitäni… Jos poltan, hankin kotikasvattajilta ja ei ole numeroita piikittäjille…

Oma käsitys narkomaanista kyllä perustuu pitkälle esim. mitä kaikkea on valmis rännäämään sekä että puhutaan vain päihteistä… En jaksa sitä elämää kun tarkoitus on päästä elämässä eteenpäin, ei taaksepäin…

Huumeongelmasta toipumisen vaiheet… linkki

Muutosmalli sisältää muutosvaiheiden syklin. Muutosvaiheet ovat: esiharkinta-, harkinta-,
toiminta- ja vakiintumisvaihe.
Esiharkintavaiheessa asianomainen ei pidä päihteiden
käyttöään vielä ongelmana. Haitat nähdään ohimenevinä ja normaaliin päihteiden käyttöön
liittyvinä. Päihteiden käytön hyödyt ylittävät sen aiheuttamat haitat. Harkintavaiheessa
henkilö alkaa kokea päihteiden käyttönsä ambivalentisti. Hän pohtii ajoittain päihteiden
käyttöään ja sen roolia elämässään. Haitoista ja huolimatta päihteiden käyttö jatkuu
entisellään. (Rollnick et al. 1992, 25-37; Bundy 2004, 44.)
Toimintavaiheessa henkilö tekee erilaisia suunnitelmia ja toteuttaa niitä. Vaihtoehdot ovat
yleensä päihteiden käytön lopettaminen tai sen vähentäminen. Päätös muutoksen on alkanut
kypsyä toimenpiteiden tasolle. Vakiinnuttamis- ja ylläpitovaiheessa muutos on saatu
vakiinnutettua ja tätä on kestänyt jo jonkin aikaa. Tällöin muutos alkaa integroitua
luonnolliseksi osaksi henkilön elämää ja elämäntapaa. Hän kokee olevansa ’entinen
päihdeongelmainen’. Tähän vaiheeseen päätyminen kestää yleensä 12-18 kuukautta. (esim.
Astolfi & Evans 1997.)
Päihdeongelmasta toipumiseen kuuluvat olennaisena osana ajoittaiset retkahdukset, joita
sattuu lähes poikkeuksetta. Retkahdus voi sattua missä muutosvaiheessa tahansa ja se
merkitsee asianomaisen ’taantumista’ yhden tai useamman muutosvaiheen päähän jo
saavutetusta tilanteesta. Sieltä sitten alkaa uusi muutosyritys. Terapeutin tehtävä on tukea
asiakasta takaisin muutospolulle. Tärkeää on löytää sekä normaalissa muutossyklissä
mahdollisen retkahduksen jälkeen yksittäiselle asiakkaalle hänen kulloiseenkin
muutosvaiheeseensa parhaiten sopiva strategia. Kaikki muutostavoitteet, myös retkahdusten
jälkeen, lähtevät asiakkaasta itsestään, ei terapeutin vaatimuksesta. Kansainvälisessä
kirjallisuudessa puhutaan retkahdusten yhteydessä tilapäisistä (a lapse) ja pysyvistä (a
relapse) retkahduksista. (Rollnick et al. 1992, 25-37.)

Olen kokenut nuo vaiheet ja aiemmin retkahdukset olivat pysyviä… Nykyään pikemminkin näyttö siitä, että pidemmän aikaa olen yksinään joutunut miettimään kasautuvia ongelmia liian pitkään. Tätä kun tarpeeksi kauan sahasin edestakaisin (aiemmin kaikkien saatavilla olevien päihteiden kanssa, myöhemmin vain oppareiden tähden), niin kyllä sitä sai monta kertaa miettiä että miten voi olla näin tyhmä?!? Mä tiedän mitä pystyn tekemään, eri asia tahdonko tehdä niin. Ainoa onnistunut laitosreissu oli J-pää… Ehkä se sai kolmantena huumehoitona (niitä 3pv) lopulta pysymään siellä, koska olin jo päälle vuoden miettinyt että aika ei ole sopiva ja kuin ihmeen kaupalla tekosyyt loppuivat! En saa kuin paskan olon jos retkahdan lirpakkaan tms. Tiedän minne en palaa… Pilvenpoltto on aika harmitonta jos se ei laukaise vahvempien aineiden putkia… Itse katsoisin enemmän sitä iv-käyttöä, se on jopa meilläpäin kielletty; tosin eipä siitä rangaistakaan… Jos päihteestä ei saa enää mielihyvää niin mä en ala sitä turhaan vetämään, katson että on aika mennä eteenpäin…

Mä muutin omaa näkemystäni, olen ollut sen verran pitkään melko tasaisessa tilassa jossa ainoastaan liika masennus, ahdistus ja stressi ajavat ostamaan vermet tms. mutta senkin teen vain koska ei ole vielä “Muita keinoja”. Kaikki on kokeiltu ennen tuota… Muutoksiin nähden katson pärjänneeni todella hyvin… keskitän tarmoni pudottamiseen masis-kauden jälkeen… En myöskään vedä iv saadakseni oloja vaan vähemmän näkyvänä rinnastan sen viiltelyyn…

Asiakkaan muutoskyvyn tukeminen tarkoittaa hänen tukemista havainnoimaan tilannettaan
ja kartoittamaan muutosmahdollisuuksiaan itse. Tehdessään tilanteeseensa liittyviä
arviointeja työntekijän reflektoivien kysymysten tukemana asiakas samalla muodostaa
ongelmansa kontekstia ja selitysmallia. Terapeutin tehtävänä on nostaa esille asiakkaan
pohdinnoista jatkokäsittelyyn ristiriitoja ja vääristyneitä ajatusmalleja. Motivoivassa
haastattelussa lähdetään siitä, että asiakkaat pohjimmiltaan tietävät muutostarpeensa ja he
ovat myös motivoituneita muutokseen hetkellisistä takaiskuista huolimatta. He ovat
halukkaita tavoitteensa saavuttamiseksi yhteistyöhön terapeutin kanssa, kunhan tämä vain
antaa heille aikaa ja tilaa siihen. (emt., Astolfi & Evans 1997; Bundy 2004, 55. )

^Olen onnistunut tuossa, terapiatilanne ei vain ole paras mahdollinen vaikka osaan yhdistää kaikkien hoitajien (jopa ex-terapeutin) mukaan asioita syy-seuraus suhteiksi. En näe omaa käytöstäni tai tunne itseäni vielä tarpeeksi hyvin (etenkin kun on lähes kaikki mahdollinen paska käyty läpi alle vuoden sisällä ja suurimmaksi osaksi yksin), jotta osaisin useampaa kk:tta yksinäni käsitellä asiat ilman, että en lopulta vermejä ostaisi… Tosin jälleen pisin ennätys 9 vuoteen, +4kk ilman ja keskitän energian bubren pudottamiseen…

PS. Itselle tuo iv-käyttö on jo aika suuri este että kyseinen ihminen voi olla turhan läheinen… Mikäli lääkkeeni lopetettaisiin seinään, tod. näk. vain kärsisin… En vain jaksaisi enää tuota samaa rumbaa… Mun päätavoite on lopettaa korvaus ja saada terapia kuntoon, ei ole ollut vuosiin ongelmaa lopettaa polttamista, lääkkeitä en syö NIIN paljoa enempää ja tuokin on kausittaista ja HUUMEITA en käytä… 9,5 sun asteikolla? En mennyt korvaukseen piikittämään, tarkoitus oli jatkaa elämää ilman että tarvitsen käyttäjiä elämääni; tuolloin jäi putki päälle, valitettavasti :neutral_face: :smiling_imp: .

Tere!

Kiitos hyvästä vastauksesta. Meillä canna on ehdottomasti EI ja siitä seuraa yleensä 2 vko katkoreissu :confused: . Seulat minulla on ollut turhankin tasaisesti aina 2 vko välein enkä ole kärähtänyt koskaan mistään laittomasta :slight_smile: !!!

Jotenkin vihaan Suboxonen makua ja se maistuu jopa 4 tuntia sen ottamisen jälkeenkin :imp: . Tästä johtuu se, että otan sen turhan usein IV:nä (vannon, että tuo on ainoa syy IV käyttöön).

No, ei minulla muuta. Oman arvosanani 9,5 annan vain piikittämisestä. Jos käyttäisin jotain muuta kiellettyä huumetta/bentsoa, niin käry olisi varmasti käynnyt näiden vuosien aikana klinikalla.

Jokeri

^Mielestäni itse saan parhaimman, tasasimman vaikutuksen kun liuotan xonet. En mä itsekään makua (puhumattakaan miten se tuhoaa hampaita joten vettä päälle + purkkaa ja silti tuhoaa…) rakasta. Menee muutama vko, mutta kuin olo on normaali ja tasainen sen jälkeen.

Näin nuoremmin asiat aivan musta-valkoisesti, todettu epävakaa mm. Nyt kun terapia jälleen uudessa paikassa ja vasta 4krt nähty, niin uskaltaako puhua mitä tuo taas sai aikaan?? Mä en voi tajuta että meillä ei erotella ylläpito-potilaita, kuka tahansa saa pudottaa annostaa jos tahtoo… Pakko ei ole. Itselläni olisi ollut suunnitelmana vetää xonet nolliin tänä kesänä, mutta tuon siirron ja pompottelun jälkeen en ehkä ole siinä kunnossa ellen vedä loivennetusti itse nollille ja lekuri on lomalla… Meillä otetaan n. 2-4testit/v… Ei ole massia, todella nopeasti lomat (alle ½v niin sain annokseni 1krt/vko ja 2pv tuli samalla kertaa)… Enää en ole korvaushoidossa, ilm. siinä halvimmassa muodossa; haen lääkkeet ainoastaan… Kertoo paljon muusta porukasta (n.100), jos olen ollut alle 3v hoidossa, oikeasta annoksesta 2,5v ja pudottanut 2/3 niin kuulun top 10:iin vaikka toivon vain vuotta… Aiemmin oli 4-6 iv-putkea/v ja silti olin parhaimpia… Ei ollut oheiskäyttöä… .:unamused:

Sä olisit varmasti onnellinen jos olisit korvauksessa täällä, meillä jo nyt liian paljon potilaita… :unamused: Lisäksi suuri osa vetää piriä yms. muuta stuffia hihaan ja vaihtaa lääkkeitä + polttelee… :unamused: Mä tiedän vain 3 paikka jossa tämä on mahdollista… :frowning: Mikäli tahtoo eroon bubresta, mahdollisudet ovat heikot, frendit ovat korvauksessa eivätkö todellakaan käyttäydy sen mukaisesti… Olen sanonut, se on elämäntapa… Siinä osuivat korvauksella oikeaan että mä en halua sitä… Valitsin vanhat kaverit (5v elänyt heidän bubreilla vs. ryynejä) aiemmin, onnistunut katko J-päässä sekä aloitus 3krt*liian pieni annos… Välillä hain näiltä tyypeiltä kakkosen kun en kestänyt sitä kun lääkkeen vaikutus loppui klo 15… :open_mouth: :astonished: Lähemmäs 2kk:tta… Itse yritin nokittaa ainoastaan, vetivät mm. coctaileja hihaan nähteni ja kannustivat siihen… Lopullinen niitti oli kun sain kuulla että kun olisi lomat viikon välein, lainaisin omistani… Se on täällä tapana, voi bilettää ja myydä/vaihtaa sekä lainata muilta… Klinikka tiesi asiasta jos hain lisää bubrea ja lopulta lääkäri kirjoitti testit bubrepitoisuudelle joka näytti negatiivista, yli 1,5kk:tta aloituksesta… Olen kertonut kaiken aina (retkahdukset, iv yms), en ole saanut rankkua… Samoin harvemmin tarvitsivat testejä minulta. Kerran olin lääkenäytössä… Kun sain annoksen oikeaksi, en näitä ihmisiä nähnyt (kh). Meni 2vkoa… Suljin liittymän… He tiesivät että tuo polku oli mielestäni kuljettu joten minuun luotettiin…

Miten sulle kävisi jos testit vähenisi?? Olet välillä laittanut että vaikuttaa piri… Oletko varma ettei lähtisi käsistä? Mä tein siihen aineeseen eron jo muutama v ennen oppareiden lopetusta… Mä uskoin pystyväni voittamaan tämänkin tappelun, ei olisi ollut 1. kerta kun lopetan subun seinään… Meillä todennäköisyys päästä eroon on heikko… :frowning: Silti mä TULEN pudottamaan lääkkeen nolliin, vaikka yksin… Olen koko aikuisiän käyttänyt kamaa, aivan alussa vain dokasin tosin, ei kauaa mennyt kun vedin savuja töissä ja aamusta iltaan… Nuoruuden ahdistunut ja itsetuhoinen… Nyt haluan tietää kuka olen, koska se ei ollut lainkaan totta aiemmin… Ei se onnistu jos vedän lääkkeitä tai kamaa… Mä halusin paeta, en haluaisi enää… Meillä ei vain aina ole resurssejä käsitellä tällaisia, kahteen vkoon esimerkiksi… Meillä vain juoppokatko ja sinne menevät ne ketkä haluavat rauhoittua tai suku haluaa niin… Sinne ei joudu ellei ole vankilaan lähtö ja oikeus niin määrää… :open_mouth: On rasittavaa että moni haluaa muuttua. Yksin on vaikea pärjätä, oikeasti. Osa ollut kk:den jopa yli, yksinään kotona… Samaan porukkaan joutuvat… Olisihan sitä voinut jatkaa, ellei olisi ollut jo liian kyllästynyt pettymään itseensä… :neutral_face: En halunnut korvaukseen välttämättä… Täällä se on kamalaa kun KUKAAN ei pihalle lennä!!

Täys 10+ alko päälle. En ole ylpeä, en ole ylpeä ku homma on jatkuvaa.

En oikein tiedä, ne testit on minulle tosi hyvä tuki, mutta ei must asia tässä pelastautumissuunnitelmassa. Mulle 7 päivän lääkkeet kotiin on aika tärkeä asia. Silloin kun otin piriä (oisko ollut 2 vko sitten) se oli kuulemma todella hyvälaatuista. Mun annos oli todella pieni 0,1-0,2. Silti mun sydän alkoi hakkaamaan ihan hulluna ja oli pakko pummata 30 mg Diapamia, tai olisi tapahtunut jotain kamalaa…

Frendi “nisti” sanoi, että ei enää koskaan tarjoa mulle piriä, koska hän ei halua tappaa minua. Edellisen kerran otinkin piriä noin 4 vuotta sitten…

Ei onneksi jäänyt mitään kaipuutaa A:ta kohtaan.

Jokeri

No mulla on nyt kolmen lääkärin määräämiä lääkkeitä neljää. Niistä kolmee tartten oikeesti. Kukkaa en polta mutta kodeiini on joskus kivaa. Ja jos nyt joku tahtois oxynormia tarjota tai myydä niin ostaisin kokeeksi. Benekoukussa oon ja yritän siitä päästä irti. Tavoite ois että 2 lääkettä joista toista vain tarvittaessa.
ps.nuorena juoppona tein kerran apteekkimurron. Siitä on jo pian 20 vuotta aikaa. ja kyl mää kavereitten kans vaihtokauppaa käyn. Että oisihkohan luokkaa 9 pilleristi,yskänlääkkeenjuoja, aina lopettamassa oleva kohta nelikymppinen hörhö ja raitistunut alkkis. :laughing:

^Voin sanoa että et ole lähelläkään ihmistä kenen kanssa olin tekemisissä… Ei petokset tai apteekkimurrot riittäneet, myös ihmisiä lähtenyt… :unamused: En tiennyt asiasta…

ton taulukon kriteereillä on aika hankala arvioida koska puuttuu kohta: pilveä ja lyricaa päivittäin, alkoholia ja bentsoja lähes päivittäin ja muita huumehia ainakin kerran viikossa, tosin nyt ollu ilman myssyä muutaman päivän enkä oo kyllä dokaillukkaan ja viikkoon en oo muihinkaan koskenu. mut arvioisin et 8 ja 9 välillä paha arvioda ku ei täytä jus noita taulukon kriteereitä…

Wau! en näköjää oo ees narkkari tai no en vitus en oo. esim vedän pilvee kerran kuussa jos edes sillon, ni kaikki o iha vainiksis ku luulee et oon joku sivarikyttä ja muute kerran lähti pari tyyppii lätkii ku luuli tosissaan niin ku kyselin vähän pilvee :laughing: kukaa ei oo tunteniinkaan mua ku näen slvii essopäi tai piripäi ehkä tä on joku siunaus korkeemmalt voimalt!! toki ne jarrut maistuis mut about pual vuat ilman. jos joku tarkka haukka jaksaa kattoo koska oon viimeks vetäny jotain opiaqattii.

niii jooo ny mää oon aikas humalassa

Kai mä sitten olen 8. asteen narkki, siis tämän Jokerin luokituksen mukaan. En kyllä IHAN AINA tilaisuuden tullen vedä huumeita, enkä aina suinkaan surutta.

Kasin kastiin on ittensä pantava vaikka vain alko lipsuu yli ja hyvänä päivänä säästyneet napit/ryynit vai mitä ne on syödään pois. Vihossa on syömättömiä aika paljon ku vedän viivan ja sitte tulee plussa, kokeilin murskata teemuja ja imasta kuulakärki kynällä nokkaan, teho nousi hieman mutta ei mitään fiilistä. Liian kauan liotellu niitä et pääsee ylös niin sitä pitäis olla puolidesiä ja pupillit vaan pienenis, mulla oli kipulaastari viikon ja lääkkeet niin polvikipu väheni. Olen immuuni kun varpaan kynttä operoitiin ja tavis lääkäri saa antaa max kolme piikkiä ja sitten tuli spesialisti ja pisti ylemmäksi missä hermo kulkee ja sanoi et poika sua i operpoda epiduraali puudutuksella niin sanoin että kaksi lääkäriä ku yksi korjaa jaltimopullistuman niin toinen fiksaa polven ja sitä ei tehdä yksityisellä vaan jonoon kunnalliseen, kiva odottaa tehdäänkö operaatiot kuolleelle vai elinaikana. Ihmettelivät millä jälki kipu hoidetaan niin sanoi ettette pysty aiheuttamaan lisää kipua millään mutta jos leikkaatte palan pois niin purkissa ei särje.

6-7. aste :open_mouth:

No olen tuo 10.

8-9, paitsi en oo bentsokoukussa

Kysymys siis kuului, kuinka paha on päihdeongelmasi. Huoh. Huumeita käytän, kun muualta kuin apteekista laillisel reseptil ostetut lääkkeet ovat huumelain mukaan huumausaineita. Muita en käytä. Eilen 50x15mg nimeltä määrittelemätöntä bentsodiatsepiinia. Joo. Pahoja asoita on ollut tapahtumasillaan, ja erittäin paskamaisia (s.o.vaarallisia tilanteita on ollut). Suoraan muhun kohdistuvaa uhkaa tuskin enää, mut tiedä täsä enää kehen luottaa… :imp: . Välil olin niin peloissani, että mietin, että pitäisköhän vakavampaan varusteluun turvautua, kun mahis kyl on… :confused: . Tosin o n myös luotettavia ystäviä ja kavereita. Numeroilla en osaa arvioida päihdeongelman vakavuutta, mutta aika monta vuotta siitä on, kun olen ollut päivääkään ilman (tai no olin kaksi kertaa, ja siit tuli kouristukset ja iskut päähän ja sairaalatarkkailut). Moni tuol edel arvioi narkomania-astetta. No, mä olen lääkenarkki, ja tilanne on menny pahempaan, vaik jossain vaihees oli jonkinsortin hallintaakin… Huoh :frowning: . No, only way is up :mrgreen: .

Pahenemaan päin, just otettiin vaimonkanssa niin yhteen että saan olla ylpeä etten lyönyt. Vaimolla vähän viiniä päässä ja mieliala lääkkeet niin kaikki nitä jakso nostaa lensi, katotaan aamulla mutta tuhot melkoiset ja en laske mustelmiani ja haavoja. Sanoin et oli viimeinen kerta tai pannaan kämppä myyntiin, kaikki alkoi kahdeksasta keppanasta mitkä olin ostanut eli selvänä olisi oitäny seurata sen viininlipitystä. Huomenna vedän semmoset lärvit ettei vuosii ole ollu, istun läppärillä koska tämän huoneen suljen aseiden takia.

Tällä hetkellä varmasti toi 6.