Kuinka keksitte nimimerkkinne/tarina sen takana

Oma nimimerkki perustuu todelliseen Lasolin satunnaiskäyttöön 1999-2003. Alkuosa taas on peräisin oikeasta etunimestä. Nyt raittiina marraskuun alusta ja aina kun käyn ostamassa mehua - joka päivä ABC:lla en osta niitä varastoon etten kokonaan erakoituisi - käyn aina moikkaamassa Bernerin tuotteita siinä mehuhyllyn vieressä.

Olin kännipäissäni kova pörisemään eli puhetta tuli tuutin täydeltä. Halusin olla esillä ja olin omasta ja joidenkin muidenkin mielestä kova juttumies. Siitä kutsumanimekseni tuli paarma ja sitä nimimerkkiä olen käyttänyt pian neljä ja puoli vuotta eli siitä saakka kun palstalle eksyin. Nimimerkkiä ei ole tarvinnut muuttaa välillä, koska minulla ei ole sivupersoonia. :laughing:
Muutama kirjoittaja on matkan varrella ajatellut nimimerkkini johtuvan toisinaan varsin pisteliäistäkin kommenteistani. :sunglasses: Pisteliäisyys lienee eräs ominaisuuteni kannanotoissani, mutta nimimerkin syntyyn se ei liity.

Vinetto on alkoholijuoma jonka myynti on lopetettu niin katsoin voivani ottaa sen nimimerkikseni. Kaunis etiketti jossa 42 palloa siistissä asetelmassa.

En juonut kovin paljon tätä viiniä koska en pitänyt sen mausta vaikka asiantuntijat pitivät juomaa paljon mainetta arvokkaampana. Sorbusta join joskus mutta sen kanssa oli aina alitajuisena pelkona että jos sammun ulos niin tilhiparvi tulee ja nokkii silmäni päästä.

Olin aikoinani pankissa töissä ja sain järjestelmään salasanan joka oli Hekate. Jotenkin jäänyt muistiin… :unamused: :laughing:

Kantaravintolassani, eräässä sellaisessa oli karvalakkipuoli jossa rahvas istui. Sinne vajonneet oli mielestäni alkoholisteja.
Aika kauan pysyin poissa sieltä, mutta sinne päästyäni olinkin aamun ensimmäinen ja illan viimeinen, mutten vielä alkoholisti.

s

Join kannuttain alkoholia ja oma sukunimeni on niin vaikea, että otettiin paikallislehden toimittajalta “helppo” sukunimi.

Googlettakaa jos kiinnostaa. :laughing:

Ei harmainta aavistustakaan. Tuli vain jostain alitajunnasta.

Ei auttanut tämän luupään juomishistoriassa tuikut tai kynttilät,joita syttyi silloin tällöin ajatuksissa matkan varrella,että josko ois aika tarttua juomisongelmaan ja tehdäkin sille jotain ikuisen aikomisen sijasta. Tarvittiin isompi ajatus ja pohdinta; aiotko loppuikäsi istua vapaa-aikasi lähiökuppilassa ja varsinkin eläkeaikasi,joka häämöttää 7-10v päässä.

Tykkään basilikasta, kuin simo hillosta ja muutenkin se tuntui sopivan symboliselta; vihreä raikas yrtti uuden elämän merkiksi. Lipsahti tuohon sanaan k;n sijasta C eli kuten se latinaksi kirjoitetaan basilica. Hetkeä myöhemmin tajusin, kun nimeni oli jo käytössä, että tosiaan sillähän on kaksoismerkitys, se tarkoittaa myös kirkkoa. Sepäs olikin aika hassua, koska hengellinen ulottuvuus on ollut vahvasti läsnä omassa prosessissani. Uskoni vaan ei edelleenkään löydä sijaa kirkon seinien sisäpuolelta, kirkkoon paluun mahdollisuuttakin kun olen pohtinut. Kirkkoni on ja taitaa tulla olemaankin siellä yrttitarhassa taivasalla… :stuck_out_tongue:

Ukkometso on Pate Mustajärven biisi.
Ukkometso on metsän lintujen kuningas, oman tiensä kulkija.
Ukkometso ei ole eilisen teeren poika.

Kun lisäät pisteet ja viivat saat etunimeni.

:smiley: Hyvä oivallus!

Onpa jännä kysymys. Mietin aika pitkään omaani. En halunnut, että minut tunnistetaan. Valitsin lopulta konttikielellä oman nimeni. Joskus nuorena tuli naurettua tälle, eipä naurata enää, no ehkä joskus.

Hyvä foofighter! Alku oli ihan oikein! :laughing:

ä

.

No Riitta tietenkin?