Kuinka kauan tätä jaksaa?

Terve. Otsikko on paljon puhuva, sillä olen muistaakseni ensimmäisen kerran selaillut tätä sivustoa n. 10v sitten. Ongelma ei ole poistunut mihinkään, joten täällä taas muutaman vuoden tauon jälkeen. Suurin osa rahoista on, kas kummaa, pelattu tämän 10v aikana. Muutaman viime vuoden aikana olen saanut jotain yritystä elämääni, mutta samalla olen yrittänyt sabotoida yrityksiäni pelaamalla mm. vuokrarahat. Luulin jo tulleeni järkiin, kun lensin vuosi sitten asunnostani ulos, ja onnistuin saamaan uuden, jopa paremman asunnon, mutta talousongelmien iskiessä (tai tämähän on tietysti tekosyy pelaamiselle) yritin pelata itselleni varallisuutta. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että nyk. asunnosta on häätö edessä vuoden asumisen jälkeen. Eli vuokra maksamatta, sitä sitten on koitettu pelaamalla saada rästivuokria maksettua, mutta eihän siitä ole mitään tullut. Älyvapaata, ja niin elämää rajoittavaa toimintaa. Opiskelut vasemmalla kädellä samalla hoidettu, ja nyt alkaa mittani olemaan sen verran täysi, että kun nyk. hirttosilmukka on poistunut kaulaltani (lue: tässä kuussa, päivien kuluessa muuttopäivä, uudesta asunnosta ei tietoakaan) ja tilanteen jotenkin ratkettua, aion yrittää ammattiavulla lopettaa kokonaan pelaamisen. Olen vahvistunut muuten henkisesti ja lopettanut mm. pitkäkestoisen lääkkeiden syönnin 2v sitten, mutta tämä pelipiru on vaivannut edelleen. Eihän mulla ole ollut edes varaa käydä juuri missään, koska rahat pelattu lähes jatkuvasti. Aivan kamalaa elämää. Vielä kun olen muuten kunnossa niin äärimmäisen turhauttavaa. Nyt pitää vaan jotenkin löytää vielä kerran uusi asunto pään päälle ja sitten aloittaa uusi pelitön elämä. Mihinkään en voi mennä muiden nurkkiin, joten saa nähdä, vieläkö ihmeitä tapahtuu.

Pahoittelut sekavasta ja jäsentelemättömästä sepustuksesta, mutta nyt ei vain pysty olemaan kovin järjestelmällinen. Toivottavasti tämä kaaos loppuu pian. Syksyllä pitäisi kuitenkin jatkaa opiskeluja, ilman kattoa pään päällä se on aika hankalaa.

Nyt on kaiketi virallisesti viimeinen päivä, ennen kuin häätö olisi tarkoitus toimeenpanna. Yhdellä vuokralla voisin kai kuppailla tässä jonkun aikaa, mutta en saa sitä yhtä vuokraa mistään. Suossa siis ollaan. Ensi kuun puolella tulisi perintöä mutta se ei tässä nyt auta mitään. Vaikea jotenkin käsittää miten tähän päästiin ajautumaan taas. Todella vaikea myös toimia järkevästi, kun ei ole oikein mitään hyviä vaihtoehtoja näköpiirissä. Lähipäivät näyttää mihin tästä tie vie, ei kyllä hyvältä näytä. Tyhmyydestä sakotetaan ja kunnolla.

En ole tietenkään siivonnut saati edes aloittanut pakkaamaan kamojani, koska jotenkin olen viimeiseen päivään asti kuvitellut tästä selviäväni. Enää vaan ei ole edes sukua jäljellä, joka voisi nopeasti auttaa, kun uskaltaa pyytää apua. Ja avun hakeminen on nykyään aika hankalaa, koska tämänkaltaisiin ongelmiin suhtaudutaan todella halveksuen. Yritä siinä sitten. Toisaalta, itse kuoppa on kaivettu, joten mitäs sitä muita syyttelemään.

Otin viime hetkellä vasta yhteyttä sosiaalitoimeen, ja 2vko sain lisäaikaa hoitaa asunto. Aloitin jo pakkailun, jota myös jatkan, mutta ei ainakaan nyt ole vaaraa joutua heti ulos kämpästä. Aivan liian viime tippaan jäi, mutta tästä ei voi muuta kuin alkaa järjestellä asioita ja mennä eteenpäin. Syy miksi en ottanut aikaisemmin yhteyttä sossuun on kai se, että joskus sieltä on saanut asiallista kohtelua, joskus ei. Paikkakunnasta riippuu myös. Mutta kun kynnys oli vuosien tauon jälkeen ylitetty, kyllä siellä hyvällä asialla ollaan. Pelastivat tuhlaajapojan pahimmasta pälkähästä. Nyt on aika tarttua toimeen ja hoitaa asiat kuntoon, ei tän ikäisenä oikein jaksais enää näitä samoja sähläilyjä. Peli poikki-ryhmään olen hakenut ja jos siihen on paljon jonoa pitää varmasti hakea jotain kautta nopeammin apua.

Hei tyhjä kukkaro! Loistohomma että sait edes jotain toivoa tilanteeseesi. Rehellinen tilanteen tunnustaminen on iso ja tärkeä askel ja nyt taitaa olla ensimmäinen otettu. Nyt kannattaa ottaa kaikki apu vastaan ja etsiä sitä itsekin aktiivisesti! Rehellinen tilanteen kertominen kaikille läheisille voisi myös olla yksi vaihtoehto. Sieltä saattaa sittenkin löytyä joku joka Sinua myös auttaisi kunhan tietäisi tilanteesi ja ymmärtäisi että tarvitset apua?

Pelit Poikki ohjelmaan on tosiaan niin pitkät jonot että sitä odotellessa kerkiää pelata omaisuuden. Siksi pitää tehdä mitä voi jo sitä ennen. Kannattaa lukea täältä esim Tsemppittaren blogi miten hän on päässyt pelikierteestä eroon.
Itselläni oli myös todella paha pelikierre mistä pääsin eroon Valtin ja oman päätökseni avulla. Sain todella tuntea sen mitä on olla riippuvainen peleistä ja kävin todella pohjalla viime vuoden lopulla.
Tuohon sinun tilanteesi sinun on pidettävä pelaamttomuutta todella ykkös asiana, sinä lopulta teet päätöksen pelaatko vai et, sinun pitää miettiä mihin pelit ovat sinut vieneet ja haluatko jatkaa vai opitko vihaamaan pelejä niin kuin vihaisit muitakin esim ihmisiä mitkä haluavat sinulle pahaa ja yrittävät kaikin tavoin huijata sinua. Siitähän tässä on kysymys Pelit haluavat viedä sinulta kaiken, itsetuntosikin ja tulevaisuutesi ja paljon muuta.
Toivon sydämmeni pohjasta että lopetat kaikki rahapelit ja pidät päätöksestä kiinni, perintösi on jo menetetty ellet nyt vihdoin ole oppinut mitä peleistä seuraa.
Kirjoita tänne fiiliksistäsi me kaikki halutaan varmasti auttaa sinua päätöksessäsi.
Kaikki asiasi järjestyy vähitellen kun muistat mikä on nyt tärkeintä.

Kiitos viesteistänne! :slight_smile:

Asiat ovat kuin ovat järjestyneet, häätö on edelleen edessä, mutta uusi asunto on järjestynyt. Huomenna pakkailen ja ma on muuttopäivä. Olen kertonu monelle lopettamisestani, ja työstän asiaa edelleen mielessäni. Nyt aion lukea muiden kokemuksista enemmän, jotta päätökseni vahvistuu entisestään. Vaikka varmasti pienituloisena pärjään kun olen pelaamatta, niin minun on silti jotenkin vielä entistä vahvemmin taottava päähäni, etten osaa pelata voitollisesti edes nk. taitopelejä (joissa myös tuurilla on osansa aina). Olen nyt ollut pelaamatta noin viikon, en ole tarkkoja päivämääriä laskenut. Minusta se ei ole se tärkein asia, vaan se, että vahvistaa päätöstä, ettei missään olosuhteessa pelaa enää senttiäkään. Vanhojen ajatusmallien muuttaminen vie varmasti hetken aikaa, mutta varmasti on sen arvoista, kun tottuu pelaamattomuuten.