Ollako vai eikö olla… Jäädäkö vai eikö jäädä…Kas siinä pulma.
Monta viestiketjua olen lukenut ja huomannut, että en ole yksin ongelmieni kanssa.
Yhtenä hetkenä lähteminen tästä liitosta on ihan päivän selvää ja toisena ei. Vieläkö tästä voisi tulla jotain? Henkisesti olen välillä niin väsynyt, että hyvä kun arkirutiineista selviää. No niistä on vähän pakko selvitä lastenkin takia tai kaikki kaatuu päälle.
Nytkin pitäisi oikeasti opiskella, eikä kuluttaa aikaa turhaan, mutta onko tämä turhaa? Pakko on jotain selvitystä tehdä omassa päässäkin, että jaksaa eteenpäin tätä tasaisen kuluttavaa menoa.
Meillä on siis viisi lasta, joista vanhimmat on alakoulussa ja pienin 3v. Olemme kulkeneet yhteistä tietä jo yli toistakymmentä vuotta ja 10 niistä avioliitossa. Alusta alkaen miehellä on ollut "“kolmas pyörä” matkassa mukana, vaikka sen itsellenikin vasta kunnolla olen tunnustanut. Kuinka sitä voikin olla sokea ja hyväuskoinen? Alussa juominen oli erilaista, eikä jokapäiväistä. Nyt mennään 3-4 päivää (joskus harvoin vain 2x) viikossa tissutellen pitkän kaavan mukaan ja hyvä jos koppaan jää juominen kerrallaan, kun “parhaina” päivinä se tissuttelu jatkuu toisenkin vuorokauden iltaan asti.
Kaikki arki on ollut suurimmaksi osaksi koko ajan minun vastuullani ja niitä pikkuaskareitakaan ei mies enää viitsi tehdä, joita helposti voisi hoitaa, kun osaahan tuota itsekin. Joo, osaanhan minä vaihtaa lamput, kasata huonekalut ja niin monen muunkin, mutta miksi minun pitäisi, kun mieskin osaa…
Joskus aiemmin ajattelin mielessäni miehen näin tokaistessa, että osaanhan minä kohta olla ilman sinuakin ja nyt on entistä enemmän alkanut tuntua siltä. En jaksa enää holhota kuudetta lasta.
Asuntojakin haaveillen olen katsellut, koska jos ja kun ero tulee, niin minä tästä lähden lasten kanssa. En halua enää jatkaa tässä miehen kotipaikalla. En halua viedä häneltä kotia. En halua asua näin syrjässä kaikesta.
Milloin lähden se jää nähtäväksi, mutta näin ei voi jatkua kauan.
t:Väsynyt Sirpaleenako