Heppa kaikki.
Olen lopettanut kovan, aina humalahakuisen juomisen 2007. (lisänä mokailut, muistamattomuus, sammuminen, onnettomuusalttius) ja vieläpä hyvällä menestyksellä. Yhtään en ole lipsunut, oli oikeastaan maailman helpoin lopetus! Kerrasta poikki. Hyvä näin, MUTTA - Nyt on sitten tullut tilalle lääkkeet. Sairastan kovasti selkääni, jalkojani ym, On nivelreuma, ja niiden särkyjen kanssa ei pärjää kun suht. kovalla lääkityksellä, joka ei edes toimi. Olisi aiheellista muuttaa lääkitystä siten että pärjäisin normielämässä, mutta se taas tarkoittaa, et lääke pitäisi muuttaa astetta kovemmaksi, mitä en haluaisi, on vaan ehkä pakko kun näiden kipujen kanssa ei pärjää. Lääke olisi ehkä joku Ardinex tms??
Mulla on hyvä lääkärikontakti. (onneksi) joka ymmärtää kivun päälle, eli saamisessa ei varmasti tulisi ongelmaa, mutta toisaalta inhoan ajatusta et pitäis nostaa lääkkeeseen, joka koukuttaa yhtä lailla/pahemmin, kuin nyt menevät Tramal ja Panacod. Käytän noita kipuun, mutta myös hyvän fiiliksen saamiseen. Menee siis melko normiannoksilla per päivä, mut useimmiten lipsahtaa rajan yli. Saan tosiaankin hyvän ja pirteän olon kun otan niitä normimäärän yli. Tiedän hyvin, että tää on p*rseestä, mutta olen täysin koukussa noihin! On hieno olla, kun jaksaa, huvittaa tehdä ja toimia, sekä mieliala pysyy hyvänä.
Ilman/ pienellä annoksella näitä lääkkeitä olen saamaton, lepään paljon, ei huvita tehdä juurikaan mitään. Olen ärtyisä, pinna palaa herkästi enkä jaksa kuunnella toisten valituksia. Välillä kun lääkkeet loppuu pakosta, tulee jonkinlaisia vieroitusoireita, mutta niidenkin kanssa pärjään oikeastaan ihan hyvin. Ihmettelenkin ettei oireet ole niin pahoja, kun esim. täältä saa joskus lukea. Olisi helpompaa lopettaa jos tekisin “kuolemaa” joka kerta kun lääkkeet tekee välipään, koska sitä oloa ei taatusti haluaisi takaisin.
Olen tilanteessa; suo siellä, vetelä täällä. Mitä ihmettä teen? Uskon, ellei kipuja olisi, niin en myöskään tarttisi noita lääkityksiä, vaan heivaisin ne hornan tuuttiin! ja uskon ettei tekisi tiukkaakaan.
Niin - Kaikki käsikauppalääkkeet on sitten jo kokeiltu, eikä mitään apua kipuun, maha vaan menee sekaisin. Pyydänkö siis kuitenkin sitä vahvempaa lääkettä vai kidunko loppuikäni säryissä? Vammani on siis loppuelämäni kestävä, leikkaamaan ei tässä vaiheessa ainakaan vielä ruveta.
Tuli ehkä vähän sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa. Mitä siis mieltä mm. Ardinecsista? Tsemppiä kaikille lääkkeiden kanssa taisteleville! Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi vastailla.