Koskaan et muuttua saa - kuinka juuttua paikalleen!

[b]KOSKAAN ET MUUTTUA SAA - 11 STRATEGIAA JUUTTUA PAIKOILLEEN

• ÄLÄ KUUNTELE KETÄÄN.
  • KUUNTELE KAIKKIA.
  • LOPUTTOMASTI ANALYSOI, ÄLÄKÄ TEE MITÄÄN MUUTOSTA.
    -SYYTÄ MUITA KÄYTTÄYTYMISESTÄSI TAI ONGELMISTASI.
    -SYYTÄ ITSEÄSI JA TOISTUVASTI HALVENNA ITSEÄSI.
    -TEE SAMAA ASIAA, JOKA EI OLE TOIMINUT ENNENKÄÄN.
    -KESKITY SAMOIHIN ASIOIHIN, VAIKKA NE EIVÄT OLE AUTTANEET ENNENKÄÄN.
    -AJATTELE SAMOJA AJATUKSIA, VAIKKA NIISTÄ EI OLE OLLUT APUA ENNENKÄÄN.
    -MENE AINA SAMAAN EI-AUTTAVAAN YMPÄRISTÖÖN, MISSÄ OLET OLLUT ENNENKIN.
    -LIITY SAMOIHIN IHMISIIN, JOISTA EI OLE OLLUT APUA ENNENKÄÄN.
    -PANE ENEMMÄN PAINOA OIKEASSA OLEMISELLE KUIN MUUTOKSELLE.[/b]

Tässäpä hyvä keinot paikoilleen juuttumisen takaamiseksi. Menestyksellisesti käytän näitä kenoja jo vanhastaan. Hyvät neuvot löysin Juha Kemppisen kirjoituksesta.

Musta on ainakin viime aikoina tullut toi kolmas :unamused: Oon jotenkin tosi stressaantunut siitä kun mikään kokeilemani juttu ei oo pidemmän päälle toiminut, että kyseenalaistan kaiken ja jopa sen, että pidempien raittiusaikojen keinot olikin perseestä ja oma olo jotain valheellista hyvänolontunnetta. Siis kun silloin olin AIDOSTI tyytyväinen elämääni. Nyt oon sit alkanut hermoilla (…), että mitä pitäis tehdä ja muuttaa, tuloksena etten osaa tehdä oikein mitään (siis kun ennenkin muutokset on olleet toimimattomia, niin miks nyt pystyisin muka parempaan) tai sit pian varmaan saan jonkun hulluuskohtauksen ja oikeesti räjäytän tyyliin KAIKEN. Ja toi kelaaminen ja vatkaaminen vie ihan jatkuvasti energiaa plus syö melko hyvin henkistä hyvinvointia. Ei helvetti, ehkä tähän mun ongelmaan paras ratkaisu olis lobotomia/uus pää :unamused:

Ehkä voi aloittaa vain miettimällä, mitä oikeasti haluaa. Andy sanoi myös, että kannattaa varoa mitä haluaa, koska sen mitä haluaa kovasti, saattaa saada.

Aina kun tunnen juuttuneeni liian pitkäksi aikaa paikalleni, yritän alkaa opetella jotain uutta asiaa. Tai hakeudun opiskelemaan jotain lisää. Tai liityn johonkin uuteen yhdistykseen.

Joskus sitä saa kuulla muuttuneensa liikaakin. Kaveri marmatti, miksi en enää kuuntele punkkia vaan kuuntelen vain heviä ja poppia, ja miksi arvoni ovat ajan mittaan muuttuneet punamustasta niin sinivalkoisiksi.
Mun kavereilla on näin vakavia huolenaiheita minusta. :unamused: