KORVAUSHOITO

Minulla itselläni alkoi korvaushoito parisen viikkoa sitten… vihdoin… Onko tääl tyyppejä jotka on saanut elämästä otteen korvaushoidon avulla? Minulla on ainakin tarkoitus jättää douppaaminen ihan minimiin… Ehkä joskus vielä kokonaan pois… Uskon että tämä hoito auttaa minua tavoitteessa todella paljon…? Onko hyviä kokemuksia suboxone-hoidosta tai metadoni-hoidosta? Tuo jälkimmäinen on minulle melko vieras opiaatti ihme kyllä… Kertokaa ihmiset omia kokemuksia korvaushoidosta…

Täällä Kotikanavalla on lähinnä alkoholistien läheisiä, joten saisit nopeammin keskusteluseuraa ja tukea Kuivaushuoneesta. Tsemppiä!

joo vahingos tänne kirjotin :slight_smile:

Vittu on vähä hakuses viel et miten tää toimii… :open_mouth:

Mulla ainakin korvaushoito muuttanut elämän täysin! En oheiskäytä aineita (ehkä 3kk:den välein poltan savut tai kahdet mut klinikalla tietää), en liiku käyttäjien kanssa ja otan lääkkeet oikein.

Asiat jotka kannattaa muistaa ja todellakin sisäistää mikäli meinaa et kh auttaa on et pitää piikit pois ja ottaa lääkkeet oikein. Välttää käyttäjien seuraa, koska siinä pakostakin retkahtaa käyttämään. Sekä aikoo vaikeissakin tilanteissa toimia eri tavalla kun aiemmin!

Meillä on helvetin paska kh systeemin ja suurin osa vetääkin jotain muuta ainetta/aineita tai viinaa+lääkkeitä lisäks. Saa myös ganja näkyä ja on todella yleistä et lääkkeitä myydään. Mä oon täysin eristäytyny porukasta ja aion vastedes ollakin, koska ne ketkä on mun kans samaan aikaan hoidon alottanu (alle vuos), on jo täysin rappiolla! Eipä tuo meinaa ku ilmaset lääkkeet yhdeltä osin jos väärin hoidon käytät mut mikäli tahdot oikeasti saada elämäs muuttumaan ni sen eteen on tehtävä töitä! Mul kaikki sanoo ettei ois ikinä uskon kuin paljo ihminen voi ½v muuttua ja et oon edenny aivan helvetist mut oon tehny töitä sen eteen enkä vetäis ylimääräsiä enää lainkaan koska ei kiinnosta elämää tuhlata pään sekoittamiseen enää pätkääkään, mut meilläpäin on helvetin harvinaist et joku hoidon tosissaan ottaa!

Se hoito ei muuta sun elämää vaan se et sä ite muutat sun elämäs! Ainoa ero tuossa entiseen elämään on se, et nyt saat tarvittavan määrän lääkettä ollakses terveenä ilmaseks ja sulle jää aikaa hoitaa itses ja elämäs kuntoon! Suosittelen kuntouttavaa työtoimintaa tai muuta työtä ja kaveripiirin vaihtoa; muuten on helvetin vaikeeta jos olettaa hoidon muuttavan elämän… Tsemppiä!

joo kerrot kyl oikeeta asiaa tuos! oon nyt ollukki erossa entisestä poruskasta melkeen koko ajan ku oon hoidon aslottanu koska haluan nimen omaan välttää sitä että retkahdan… niinku sanoit jos pyörii käyttäpiireis nii tulee vedettyä ei sitä pysty vierestä kattommaan. ja tosi on että kaikki lähtee itestä vaika on hoidos niin pitää ite päättää että haluaa eroon aineista ja sitä kautta rakentaa uutta parempaa elämää… meil päin on kans porukkaa paljon hoidos mut suboxonet menee rännii eikä kielen alle… No olen päättäny sen että taistelen itteni irti doupista ja sitä en voi sanoa ettenkö ikinä enää ota koska valehtelisin… tsemppiä ja voimia sullekkin elämään!!!

niin vielä pari kysymystä sulle ootko suboxone vai metadoni hoidos?? paljon sul on annos? itellä 16mg mut vasta alottanu hoidon ja ainakin 18milliin nostettaan mut 20mg olis sopiva mielestäni…? se on kyl niin yksilö kohtanen asia…

Päälimmäinen ohje lienee on että älä turhia kiirehdi. Ota aivan rauhassa, ja tee aikanaan realistinen hoitosuunnitelma. Pysy erossa vetoporukoista. Kaikella kunnioituksella, he eivät ole hyvää seuraa jos oikeasti aiot lopettaa.
Kun olet saanut hoidon siihen vaiheeseen että pystyt keskittymään muuhunkin, mene hyvä ihminen kouluun tai kuntouttavaan työtoimintaan. Pitäydy hoitosuunnitelmassasi ja vältä oheiskäyttöä. Luottamus henkilökunnalta täytyy ansaita, ja kun sen saa, on esim. lomalääkkeistä sopiminen helpompaa. Olin itse mm. Espanjassa 3 viikkoa jokunen vuosi sitten ja sain lääkkeet ilman vääntöä.
Itse olen ollut about 5 vuotta suboxone-hoidossa ilman oheiskäyttöä, ja tänä aamuna heräsin ensimmäisen kerran normaali oloihin viikko sitten aloitetun katkon jälkeen. Joten kai se on sitten ohi??? Tosin vuosi vielä seuloja edessä. Vieroituksen aloitin 1mg:sta ilman bentsoja, särky-, verenpaine- ja nukahduslääkeillä, eikä niistä juuri apua ole ollut. Mutta olin yli puoli vuotta 1 millissä joten viikko näköjään riitti, ja voi hyvällä omatunnolla sanoa että olen ollut paljon kipeämpikin.
Toivottavasti jaksat hyvin ja päättäväisesti pitää kiinni omasta päätöksestäsi lopettaa. Omalla kohdalla se ainakin on kannattanut. Tsemppiä ja voimia.

Tervehdys!

Korvaushoito on mullistanut minunkin elämän. Ennen kuin olin korvaushoidossa minulta meni kuukaudessa Subutexiin [Poistettu hintakeskustelua -Päihdelinkin toimitus] Tuo rahasumma minulta meni yli kaksi vuotta ja sitä ennen lähes sama summa. Olen käyttänyt opiaatteja yli 8 vuotta. Nyt kun olen korvaushoidossa minulle jää kuukaudessa aika paljon rahaa käytettäväksi kaikkeen mukavaan.

Jätän tarkoituksella ottamatta korvaushoitolääkkeeni 2-3 vrk ajan ja sitten vedän 8 mg Subutex vedot ja olo on tosi omenainen. Vedän nykyään Subutexiä noin kerran viikossa ja ennen korvaushoitoa 1,5 nappia vrk! Loppuaikoina (viimeisen vuoden) Subutex ei toiminut minulla ollenkaan. Nyt saan lääkettä ilmaiseksi ja se on tosi hieno juttu. Minun on kuitenkin pidettävä kolmen vuorokauden paussi Suboxonen kanssa, ennen kuin saan hyvät olot Subutex vedoista. Jatkan edelleen huumeista nauttimista, mutta nyt se on hallittua ja ei vie törkeää summaa rahaa ja voin ottaa vedot juuri silloin kun halua, enkä ole riippuvainen diilereistä! Ei enään hankalaa säätämistä, vaan käyttöni on hallittua ja täysin omaehtoista. [Poistettu hehkutusta -Päihdelinkin toimitus] Ainoa huono asia korvaushoidossa on klinikan ottamat seulat, jotka rajoittavat ikävästi päihteilyä… :sunglasses:

VH

^Meil ei onneks testata ku pari kertaa vuodessa ni pystyy vetämää melkein mitä vain! :laughing: Mul nyt näkyy amfe ja benet muutenkii testeis joten multa testataan vain opparit ja ganja ja ganja saa näkyä pos. :smiley: :smiley: [Poistettu asiatonta -Päihdelinkin toimitus] :wink: . Kyl korvaushoito on aivan mahtava keksintö, nytkii mä oon ens kuus tähän aikaa Damis!!! :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Ajattelin sieniä vetää tietty, samoin sit kukkaa ku kattelee Gay Prideä :smiley: … Kyl mulle eilen tarjottiin tramboja, mut ei viittin niitä ottaa ku prkl nehän ei toimi bubren kans ja mä en jaksa olla ilman bubrea lainkaan; mä pudotan annoksen muutamaks päiväks minimii ni siit sit jää säästöön ja sillee… Sen sijaan otin Lyricoita, ku prkl vaikka ahistaa niin saatanast ni ei niitä mulle määrätä; niit ei meillä määrätä kenellekään korvaushoidossa olevalle! Sit tietty rivoja; kourallinen on tosi hyvä annostus; testeis ei näy (tosin ku testit on pari kertaa vuodes ja niistäkii pääsee luistaa ja vaik jäis kii ni ulos ei lennä!) ja vaik tunnustais ni silti ei karenssia saa! Nyt sit pirin voimin ylhäällä tähän aikaan ja [Poistettu hehkutusta -Päihdelinkin toimitus]

Näin tänään :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: Jepaaaa! :laughing:

[size=50]oli pakko antaa trollille safkaa, sorbe :wink: :slight_smile:[/size]

katoitko tuon pienen tekstin??? :slight_smile:

Edit…

Mulla alkoi korvaushoito 11/2008. Melkein heti alkoi elämänlaatu kohenemaan, ei enää tarvinnut juosta niiden millien perässä kaupungilla ja näpistellä pleikkarin tai x-boxin pelejä että saisi puolikkaan kasin. Epätoivoisin juttu oli ehkä se kun vaihdoin vuokrakämpän liesituulettimen kasimillseen texiin. Oh-oh-hoi. Eihän mun elämä vieläkään mitään ruusuilla tanssimista ole, mutta kylla tilanteeni on vanhaan verrattuna paratiisi. Niin, ja puoli vuotta sitten lopetin vielä lääkkeiden myynnin. Se oli aika ratkaiseva päätös. ei ole enää aikoihin tullut niitä “pystytkö poistamaan”-puheluita…

Yksi juttu ain on tässä suomen korvasuhoidossa. Ikärajan pitäisi olla 25v ja hoitoonpääsy seulan pitäisi olla paljon tiukempi kuin ennen.

Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni. Kertokaa ihmeessä jos parempia löytyy. Maailmassa ei ikinä ole tarpeeksi hyviä ajatuksia ja ideoita, eikö niin :smiley: