korvaushoito & kannabis?

Käsittääkseni korvaushoidossa ei saa polttaa kannabista. Eikös tää ole täysin älyvapaa sääntö? Miksi esim. viinaa saa vetää, muttei kannabista saa polttaa? Onko tässä mitään järkeä? No ei ole. Paska systeemi.

Onko missään mitään järkeä.?

Tässä viestissä ei ole järkeä.

Tarkotukseni oli tarkoittaa, että jos selvinpäinenkään ihminen ei saa pajautella finlandiassa ni miks
ihmeessä korvaushoitolainen saisi.? joku etuajo-oikeus?

viinaa saa juoda koska lakikirjassa sitä ei täysi-ikäisiltä kielletä mutta kannabis on olevinaan hUUme,
joten se on silloin nollatoleranssi ellei reseptiä omista.

Lähinnä sitä mietin, että seuloissa tarkistetaan kannabis muttei viinaa. Eli viinaa voi juoda joka päivä, niin ei lennä ulos korvaushoidosta, mut jos sattuu pajauttelemaan niin asia on vakavaa. Vaikka se laitonta onkin, niin säännöt korvaushoidoissa tekee silti “päihdeasiantuntijat”, eli voisivat katsoa läpi sormien tällaisen. Sehän saattaa jopa auttaa pysymään kuvilla kovista päihteistä. Kaksimoralismia. Viina ok.

On paikkakuntia jossa ganja saa näkyä testeissä; meillä esimerkiksi saa näkyä, mutta en voi kertoa missä päin Suomea. Meillä muutenkin testit otetaan ehkä 2krt/v. Tuo lähinnä vain haittaa korvaushoidon toimivuutta, arviolta 95% korvaushoidokeista käyttää joko alkoholia, amfea, essoja, happoja tai jotain muuta; tai kaikkea sekaisin lähes kokoajan. Osa vetää lääkkeitä järkyttävän määrän, koska suurin osa korvaushoito-potilaista saa useamman kakkosen santun/pv ja siihen tietty unilääkkeet (kumejakin määrätään) ja tietty monilla on useampi rauhoittava samaan aikaan esim. pamit ja santut. Mä en itse tuon takia korvauslaisten kanssa pyöri, koska lomia ei menetä piikityksen tai ganjan takia ja sitä auttamatta käytetään hyväksi!

Ite oon muutaman kerran retkahtanu piikittää muutamaks päiväks, viimeisin tosin yli kk sit ja aina kerton klinikal ja vermetkii sinne vieny; lomia ei tuosta menetä! Joulun ollut mul ja avokil tapana ostaa kukkaa, senkin olen kertonut ja lupa polttaa on annettu, ainoa neuvo joka on annettu on; et “älä ota päivittäiseks tavaks”. Jos THC on pos. ni siitä ei edes mainita. Vajaan vuoden korvauksessa ollut ja 3 testit antanu, mut aiemmin testit pysty vielä kiertämään niin, et ilmotti antavansa vasta ens viikol ja asia oli ok. Tälläkin hetkellä useampi tuttu sekakäyttö-kierteessä ja kädet piikitettyinä ja silti viikon lomat kotiin; JIPPII!!! :imp:

Ainoa keino pysyä ite kunnossa korvaushoidossa on pysyä erossa muista korvauslaisista ja alkuun kun kerrottiin “kaupungin säännöt”, eli pitäis lainata omia lääkkeitä niille, ketkä myyny/vaihtan liikaa omistaan, ni mietin et tuskin tahdon lomia koskaan 1krt/vko. Nyt oon saanu kerta viikos lääkkeet jo useamman kk:den ja ku oon vaa pysyny tiukkana, et mä en lainaa tai myy lääkkeitä, ni mut on jätetty rauhaan viimeinkin. Toisaalta jos kusisin asiani ni epäilen et olis turha pyytää apua muilta, koska en oo itekää auttan, mut ei oo mun tapaista ja ite tahdoin porukasta eroon. Must tuo on vain parempi et ei saa muut huumeet näkyä, mut lääkkeet se kaksinaismoralismia vasta onkin. Monet polttaa pilveä (ku saa näkyä), rännää kumeja ja vetää alkoa ja ryynejä päälle, ni saa pään sekasin ja kaikki on SALLITTUA! Uskomatonta mutta totta :imp:

Lähinnä mietin tota kannabis vs viina keskustelua.Ikinä en ole THC-tuotteista mennyt niin sekaisin kuin alkoholista,ja kaikki “nuoruusajan” rötöstelyt yms. on mennyt kyllä alkoholin vaikutuksen alaisuudessa.Kannabista ei ole ollut mukana muuta kuin krapuloissa,nukkumista ja kipua helpottamaan.On tämä Suomen lainsäädäntö kummallista :open_mouth:

^^ Näinhän se asia on.
Meilläpäin suhtaudutaan ganjaan k-hoidossa eri henkilöillä eri tavalla…siis joillain saa näkyy toisilla ei…
Tietysti haluttais että kaikki k-hoidokit ois ihan putseja.
Mutta kun nykyään on tullut näitä ns.matalankynnyksen korvaushoitoja niin siellähän (tietääkseni) saa
tapauskohtaisesti näkyä eri aineet (esim: thc ja bentsot) eikä siellä pyritä täys puhtauteen,
vaan vähentämään haittoja…rikollisuutta,tauteja ja muita paska juttuja.
itellä on “vaan” muutaman kerran puolentoista vuoden k-hoidon aikana näkyny ganja eikä siitä nyt mitään NIIN
kauheeta sanktioo oo tullut…voi olla et johtuu tietysti siitä että oon aina kertonu hoitajalleni jos oon poltellu.

Olen sun kanssa aivan samaa mieltä! Mua kertakaikkiaan vituttaa, kun en voi enää polttaa iki-ihanaa ganjaa! :smiling_imp: Siis oikeesti voi vittu sentään! Jätkä luki mun ajatukset! Tä on niiin kusipäistä touhuu, kun olla ja voi! Huhhuh sentään!!
Noh…
Sori purkautuminen, mut oikeesti tää v*tuttaa tää asia! Viinaa saa vetää joo ja siitä jopa saa RAPORTOIDA, eikä kotilääkkeet mee… mut altas pois ku menet koskemaan ganjapiruhuUuUUmeeseen!! :smiling_imp: Graaah!!

Ja palikka… et ilmeisesti ymmärtäny ihan mitä viestiketjun aloittaja tarkoitti!! :unamused: ( ei pahalla älä ota herneitä )

tiesin tasantarkkaan mitä ketjun aloituksessa tarkoitettiin mutta taka-ajatukseni oli sama
kun maguksella eli miksi jauhaa samasta asiasta vuosia.??