Korvaushoito ja Norspan

Miks ei korvaushoidossa voitais käyttää Bupre laastareita ongelmien ja hoidon toimimisen onnistumiseks?
Siis ku Xonesta menee kohta patentti umpee ni ois myos lääketehtaan kannalta hyvä kehittää korvaushoitoon tarkoitettu vahvempi Norspan Joka vaihdettais kerran, kaksi viikossa ja katottais aina se kohta mihin se laitetaan.

Niinpä. Mullakin vaihtuu koht teemut xoneen tai subuun, (jos hammaslekurin todistus menee läpi, niin subuun), niin ottasin about 1000 kertaa mieluummin jonkuu vahvan norspanin mieluumin ku jonkuu 12-16 mg nappeina, jos laastari antaa saman verran, kun napit huolellisesti imeskeltynä.

Tervehdys!

Sitä minäkin olen odottanut koska korvaushoitoon tulee high-tech laastari, joka luovuttaa elimistöön sopivan määrän buprenorfiinia ja sen väärinkäyttö olisi mahdotonta. Tämä onnistuisi helposti jo nykytekniikalla.

Esimerkiksi eri valmistajat ovat kehittäneet fentanyylilaastareihin todella nerokkaita tapoja juuri oikean fentanyyliannoksen luovuttamiseksi laastarista potilaan elimistöön.

Heillä on ollut vaikeita haasteita laastareita kehittäessään. Laastari ei saisi luovuttaa liikaa fentanyyliä ihon kosteuden noustessa tai lämpötilan muutosten seurauksena jne. Aineen siirtyminen potilaaseen perustuu moneen eri tekijään mm. mekaaniseen irtoamiseen, monimutkaiseen diffuusioon usean eri kalvon (paksuus mm. 20 µm) läpi.

Fentanyyli on osittain sidottu silikoniin (eli polysiloksaaniin)! Tiedätkö yhtään ainetta, johon silikoni liukenee?

Tietyn valmistajan fentanyylilaastarin voi huoletta leikata pieneksi silpuksi ja niellä!!! Se ei silti luovuta vatsahappoihinkaan liikaa fentanyyli (ok, tarkennan, että näin se luovuttaa vain 10 % sisältämästään fentanyylistä tunnissa!). Tosin toisen valmistajan laastariin samalla tempulla kuolisi hetkessä.

Luin kerran useamman tunnin noiden fentanyylilaastareiden patenttihakemuksia, kun mietin miten niitä voisi käyttää parhaiten väärin. Patenttihakemukset ovat tietysti julkisia.

Varmasti vastaavalla tekniikalla tuotettu viikon kestävä buprenorfiinilaastari maksaisi 200–300 €/kpl!! Tosin buprenorfiini annosteluvirhe ei ole yhtä fataalia kuin fentanyylin.

Johtopäätökseni on se, että fentanyylilaastarin sisältämän fentanyyli hyödyntäminen 100% on mahdotonta väärinkäytössä :frowning: .

Hitto, jos tämä viesti jostain syystä sensuroidaan, vaikka tässä ei ole muuta kuin asiaa.

Terveisin ystävänne
Arpa

Tervehdys Junkie!

Kerro ihmeessä meille, jos saat pelkällä hammaslääkärin todistuksella Subutex-korvaushoidon. Siinnä vaiheessa minä otan vasaran ja taltan ja sitten hakkaan leekoni palasiksi ja menen hammaslääkärille valittamaan, että happamat Suboxonet ovat tuhonneet minun leekoni :mrgreen: . Vaadin häneltä myös todistusta, että Suboxone ei kertakaikkiaan käy minulle, vaan ainoa oikea vaihtoehto on Subutex :smiley: . Meillä tosisaalta on klinikalla purki Fludent-nappeja ja niitä saa ottaa niin paljon kuin vain haluaa.

Arpa