Korvaushoidon kotiinvienti annokset

Elikäs takana 2v päivittäistä opioidien käyttöä, töitä takana saman verran ja vakituinen työ kyseessä. Kokeilin tässä lopettaa kylmiltään kesäloman aikana , muttei onnistu ellei tule lomaa kuukaus lisää, lomaa jälellä pari päivää vielä. Elikäs mikä seuraavaksi? Antaako lääkäri saikkua kuukauden jollain verukkeella (selkäkipu) tai sitten murran sormen jotta tulis lisäää lomaa, vituttais nimittäin ihan vain töiten takia aloittaa opioidein käyttö uudestaan. Korvaushoito on Suomessa kuulemani mukaan perseestä, joutuu jonottamaan, jne. Ei todellakaan ole mahdollisuutta mennä hakemaan annosta joka helvetin päivä vuoden ajan. Tarvitsen kotihoitolääkkeetä parin viikon sisään, iltavuoron aikana voin kyllä aamusin käydä hakemassa annoksen, mutta aamuvuorossa ei onnistu. Onko nyt näin että Suomessa ajetaan työssäkäyvät opioidiriippuvaiset kohti laittomia markkinoita?

Opioidien lisäksi ei ole muuta päihdekäyttöä (edes tupakkaa tai alkoholia).

Tulee kyllä tästä paskavaltiosta muutettua pois ennemmin tai myöhemmin, maahan jossa ei kiduteta opioidiriippuvaisia.

Samalla tästä paskafoorumista mentävä pois kun ihmiset ovat niin auttamishaluttomia. :imp:

Ihan esimerkkinä neuvoin miten lopettaa opioidit melko kivuttomasti kun muut taas vaati itsekidutusta (kylmä kalkkuna). [Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]

Moi,

kyllä minä sinuna menisin sinne klinikalle ja kysyisin juuri noilla sanoilla, miten työssäkäyvä voi riippuvuuttaan hoitaa.

Mun kokemukseni on, että kyllä se yhdistelmä onnistuu. Esim. mä opiskelen täyspäiväisesti yliopistossa, on luentoa arkisin klo 9:15 eteenpäin, mutta mä olen saanut ujutettua lääkkeenhaun siihen klo 08:30. Voit alkaa saamaan jo kuukaudenkin jälkeen niitä lomapäiviä, kun oikein mallikkaasti sen koohoon vedät. Ite menen 3 lomapäivällä per viikko, joka antaa sitten aikaa opiskelulle, kun ei tartte käydä kuin 4pv viikosta hakemassa lääkkeensä. Neljäs lomapäivä tulee aikanaan, mut mä nyt menin ryssiin tuossa kesällä pilven kanssa.

Kun toimitat vaan puhtaita seuloja ja ne tietää että teet duunia, kyllä se yleensä laitetaan toimimaan! Mene klinikalle ja kysy vaikka just niin kuin tässäkin kysyit!

No lopetin kokonaan, ei vaan houkuttele ajatus siitä jos joskus sattuisikin niin ettei lääkettä saa (muutoket laissa, koppiin/vankilatuomio, muutto ulkomaille, ulkomailla käynti, jne.) Oli muutamia kertoja kun ei tuota käyttämääni pääopiaattia, eikä korvaaviakaan saanut tai joutui odottelemaan, se oli sen verran tuskallista että ei kiitos enää. Toinen asia varmasti jos olisi käyttänyt jo yli 5 vuotta, niin varmasti harkitsisin loppuiän metadoniylläpitohoitoa, alkaa varmasti silloin olemaan sen verran tuskallista lopettaa, niin valitsisin ennemmin herskaöverit bentsoilla ja alkolla buustattuna kuin kylmiltään lopettamisen. Enpä nytkään loepttanut kylmiltään, sillä silloin olisin hankkinut fentanyylia, lyricoita ja bentsoja joilla olisin vienyt itseni lopullisesti rauhaan. Katotaan jos syöpä tulee, niin silloin voin kyllä vetää opiaatteja mielinmäärin.