Olen Gitte, juoppo, viinin lipittäjä, salajuoja ja unilääkkeiden väärinkäyttäjä. Olen mestari ylläpitämään kulisseja mutta nyt ne sortuvat enkä jaksa enää piilotella, näytellä, esittää. Olen elämäni Oscarin jo liene ansainnut. Olen 53 vuotias, juonut viimeiset 18 vuotta, välillä kuukauden pari juomatta, sitten ränni aueten voinut juoda joka päivä kuukauden pari. Lopettamisyrityksiä sata ja 101 retkahdusta. Jokaisen rehkahduksen jälkeen tilanne pahenee.
Minulla on elämänhallinta täysin hukassa. Jotta saan jonkinlaisen kuvan itsestäni tehden sen näin “ulkopuolisen” kautta itse kirjoittaen, saan ehkä itsekin käsityksen missä minä oikein menen.
Olen sairaanloisen itsekriittinen ulkonäköni suhteen. Johtuu liene siitä, että oma isäni haukkui minua lapsena rumaksi.
Olen sairaanloisen pedantti syömisestäni eli syömishäiriöinen, keikun vaarallisella rajalla aliravitun ja hoikan välillä.
Olen läheisriippuvainen ja tarraudun sairaalloisesti puolisooni, jota rakastan ja humalassa haukun. Ehkä isäni hylkäämänä 11 vuotiaana, jätti minuun alitajuntaisesti viestin, jos isäsi pystyy sinut Gitte hylkäämään, pystyy kuka tahansa. Siksi ylimiellytän miestäni, koska pelkään sisimmissään, että hän jättää minut.
Olen lääkkeiden väärinkäyttäjä ja huijaan lääkäreitä kirjoittamaan itselleni nukahtamislääkkeitä ja rauhoittavia. Olen juonut niiden kanssa itseni 2 kertaa ensiapuun mieheni pelästyessä yliannostusta.
Olen rattijuoppo. Ajanut lukuisia kertoja humalassa ja viimeisen kerran rauhoittavien ja lonkeron yhteiskäytöstä niin humalassa etten muista sitä oikein kunnolla. Siitä puhaltanut 1,8 ja kortti lähti samantien. Luojan kiitos, kenenkään päälle en ajanut.
Minulla on ulosottovelkaa useita kymmeniä tuhansia ja maksan niitä vielä 10 vuotta. Maksanut olen tähän asti 10 vuotta. Raha on ollut tiukassa mutta aina on läytynyt alkoholiin rahaa, aina.
Minulla on itsetuhoisia ajatuksia. Koen, etten ole minkään arvoinen oikeasti ja en jaksa elää enää tätä valheellista elämää.
Mietin päivätolkulla keinoja miten riistän hengen itseltäni, mutta olen pelkuri toteuttaakseni sen. Sitten menee taas viikkoja etten ajattele sitä.
Ymmärrän, että kaikki nämä asiat pahentuvat juomalla. Juomalla olen yrittänyt helpottaa tuskaani mutta tämä on dilemma. Poistaakseni tuskiani minä vain lisään niitä juomalla.
Olen kuitenkin niin tyhmän optimisti, että ajattelen että tarvitsen vain PÄÄTÖKSEN.
Päätöksen numero 1, lopettaa alkoholin ja rauhoittavat lääkkeet.
Muutama viikko selvin päin ja ilman lääkkeitä, kunnen viime keskiviikkona sain 20 tabletin reseptin. Tosiasiassa otan puolikkaan heti aamusta ja illalla ennen nukkumaan menoa 2, että saan unen. Näin ollen olen voinut yhdessä päivässä napsia nukahtamistabletteja 4 joka 5. Torstaista lauantaihin viiniä joka eskaloitui riidaksi mieheni kanssa lauantaina ja sunnuntai aamuna tein päätöksen lopettaa ja otin antabukseni. (varalla ollut jo vuosia, että pääsen alkuun). Sitten sunnuntaina rauhoittavia vaikka en olisi tarvinnut ja maanantai meni sumussa mutta mieheni ei huomannut. Olisi raivonnut jos olisin jäänyt kiinni. tänään minulla ei ole lääkkeitä ja seuraavan kerran saan vasta 23.12 mutta minä haluan eroon niistä ja eroon alkoholista.
Kaiken tämän takana on hyvin pukeutuva, itsestään ulkonäöllisesti sairaalloisesti huolehtiva, työssäkäyvä virkamiesnainen, jolla on vielä työ, virka, puoliso.
Olen täysin hukassa päätökseni kanssa. Tiedän, että olen tehnyt sen ja silti pelottaa pystynkö siihen. Päätös on vahva mutta onko sittenkään.
Gitte