Kop kop! Daalia astuu vähentäjistä lopettajien puolelle.

Hei vaan hei!

Kirjoittelin tarinaani harvakseltaan tuonne vähentäjiin, mutta huomasin eilen, että siellä herahtaa liian herkästi vesi kielelle, kun lueskelee muiden juomisia. Siirryn siis tänne. Koin oman pohjani kolme viikkoa sitten ja raittiutta sen verran takana. Olen alkoholisti, jolle se yksi on liikaa. Napsahtaa päässä ja haluaa lisää. Koko elämä suunniteltiin juomisen ehdoilla, se meni kaiken edelle. Olen pikkasen yli 40 nainen, yksi teini-ikäinen lapsi, käyn töissä. Mutta vapaa-aika tai tarkemmin kaikki illat kului oluen voimalla. Vähentäminen ei minulta onnistunut, koska se vahva riippuvuus oli koko ajan olemassa. Siitä haluan nyt ensiksi eroon ja toinen tavoite on, etten edes ajattele koko ainetta nimeltä alkoholi. Päivä kerrallaan. :sunglasses:

Täällä minun stoorini. viewtopic.php?f=3&t=39260

Daalia, tulin heti kurkkaamaan josko olisit jo ehtinyt postaamaan jotakin tänne Lopettajiin.
luin tuosta pohjakosketuksestasi ja lyhykäisesti sanoen minusta teet viisaasti kun päämääräsi on nyt kokonaan alkoholinkäytön lopettaminen vähentämispyrkimyksen sijaan.
toivotan Sulle valtavasti voimaa ja tsemppiä. onnistut kyllä, olet hyvällä tiellä. kaikkea, kaikkea parasta elämääsi!

Hei Daalia ja tervetuloa lämpimästi tänne puolelle! Olet jo mahtavassa alussa! 3 viikkoa on upea saavutus, ja sinua kantaa nyt tukeva maa jalkojen alla! Uuden alku.

Täällä taistellaan usein viinapirujen kanssa. Siihen tämä on oikein mainio palsta. Vähentäjissä ilmapiiri on alkoholimyönteisempi, joten tosiaan saattaa juomisajatus pälkähtää mieleen herkemmästi. Se yksikin ylläpitää riippuvuutta. Täälläkin voi keskustella kaikesta. Olen kokenut tämän palstan yhdeksi tekijäksi, miksi tällä kertaa raitistuminen onnistui. Yksin yrittäessäni se jäi aina ajatukseen että “nyt” voin juoda, “mitään ongelmaa ei ole.” Mutta jos lähtee yhdelle baariin ja palaa sieltä umpitunnelissa niin onhan se valtava riski naiselle eikä mielestäni tuollainen ratkeaminen aivan tervettä käytöstä ole. Siinä matkalla jo pelkästään on niin paljon riskejä ettei sitä oikein järkikään käsitä, millaiseen hulluuteen ja tekoihin alkoholi meidät laittaa. Tämä on oma kokemukseni siitä, kuinka tuhoisa tuo viaton ajatus yhdestä minulle itselleni on. Varmasti monelle muullekin. Ja syy, miksi en voi juoda sitä ensimmäistäkään. Luopumista päihdyttävästä tunteesta ja iltojen ilosta prosessoin päivä kerrallaan. Ja se toimii. Aivot oppii.

Aivan mahtava juttu Daalia, että olet havahtunut ongelmaasi, joka on jokaisella omannäköisensä ja päättänyt alkaa pitää huolta itsestäsi, ottamalla vastuun siitä miten vapaa-aikasi vietät. Alkoholinkäyttö on mahdollista lopettaa kokonaan. (Mullistava ajatus alkoholistille.) Tämmönen pieni itseironinen vitsi tähän loppuun. :laughing:

Kirjoittele tarinaasi. Rauhallista Pyhäinpäivää toivottelee Pieni-Lintu.

Tervetuloa, Daalia.

Tervetuloa lopettamaan! Hieno alku ja nyt vain päivä kerrallaan ihan tavallista elämää mutta ilman alkoholia :smiley: Sinulla on kaikki mahdollisuudet onnistua.

Tervetuloa tänne ja hyvän päätöksen olet tehnyt, onnittelut siitä!

Tervetuloa Daalia!

Oman pohjan löytäminen on alkoholistille suuri ja käänteen tekevä hetki. Raittius muuttuu luontevaksi ja elämä myönteisesti tavallisemmaksi ja kiitollisemmaksi.

Tänään et ole yksin

En kerennyt toisella puolella käydä sua tervehtimässä, mutta voinhan tehdä sen nytkin ja samalla onnitella päätöksestä! Ihan mahtava juttu, että otit tämän askeleen!
Isosti tsemppiä ja päivä kerrallaan <3

Moi, varmasti on oikea päätös! Hienoa! Ja sulla tosiaan on melkein kuukausi takana. Se on jo hyvä pätkä raittiutta.

Tervetuloa keskustelemaan tällekin puolelle.
Minusta tavoitteesi on hyvä ja täsmällinen.

Ehkä on vaikeaa elää siten ettei koskaan ajattelisi ainetta nimeltä alkoholi, mutta hyvin voi elää niin ettei sitä enää tarvitse ajatella omakohtaisena, juuri itseen vaikuttavana aineena.

Ja kun siihen pääsee, on ainakin yksi murhe elämässä vähemmän. Ja siihen pääsee, varsinkin jos tavoite on noin määritelty. sittenkin helpommalla kuin alkuvaiheen etäisyydenkasvattamisessa itse luulee ja pelkää.

Tervetuloa juttelemaan, Daalia!

Heih Daalia, mä tein aikoinaan ihan saman siirtymän, lähinnä siks että vähentelijöissä oli sillon paljon nykyistä hiljasempaa.

Mutta ei kaduta, tää on paljon helpompaa ja kevyempää, mähän olen itse asiassa raitistellu täsmälleen yhtä kauan, kuin olen lopettajiin kirjotellu :mrgreen:

Hieno ratkaisu Daalia! Toivottavasti ei haittaa vaikka me sieltä vähentäjistä käymme sinua täällä välillä “stalkkaamassa” :smiley: . Täällä emme tietenkään puhu juomisistamme vaan ainoastaan kannustamme sinua ja muitakin onnistumaan omassa valinnassaan.

Minua etenkin kiinnostaa kuulla milloin alkaa tuntumaan, että et enää ajattele alkoholia koko ajan. Uskon, että sen tiedon levittäminen voi kannustaa myös muitakin ihmisiä lopettamaan juomisen. Se ymmärrys, että jonain päivänä aina muuttuu yhtä merkityksettömäksi kuin vaikkapa mehu. Ei siitäkään kukaan koko ajan puhu tai sitä ajattele.

Tsemppiä uudelle upealle “uralle”!

Tervetuloa vaan.

Parempi olla ilman yhtäkään. Itselläni ei ole kohtuukäyttö sitkeästä yrityksestä huolimatta onnistunut.
Mäkin stalkkaan tuota vähentäjien puolta ja välillä ihmettelen, kuinka toiset voi.
He voi ja heille suotakoon. Itse tiedän oman voimiskykyni. Se riittää minulle.

Elämä ilman pisaraakaan alkoholia on tosi antoisaa, näin melkein ikänsä ryypänneen näkökulmasta.

En ole paras oppimaisteri, vasta pari kuukautta selvillä vesillä.
Rohkenen kuitenkin sanoa, että sinäkin pystyt, kuten monet muut tällä puolella olevat.

Moikka Daalia! Miten menee? Miten lopettaminen ja ensimmäiset päivät ovat sujuneet?

Raitistumisen lempeitä myötätuulia ja rohkeutta muutokseen lähettelen täältä!