Terve!
Olen 40v. mies, mun tarina on se tavallinen, iltaisin tissuttelua usean vuoden ajan (6V). annokset suurenee huomaamatta. Viimeiset 2 vuotta 8x0.5 karhua/ilta tai 6x0.5 ja 2x0.568. Töistä päästyäni tavoitteeni on hakea kaljat mahdollisiman nopeasti kiskalta tai kaupasta ja kumota ensimmäinen jo kotimatkalla. Kuluneen 2 vuoden aikana olen yrittänyt lopettaa juomisen useaan otteeseen, onnistuen aina n. 2vk tai 1kk kerrallaan, (pisin 47 päivää). Nyt tuntuu siltä, että tämä saa olla viimeinen lopetusyritys. Ei jaksa enään krapula aamuja, hukkaan heitettyjä iltoja ja viikonloppu päiviä ,itselle (ja muille) annettuja turhia lupauksia, tätä loputonta saamattomuutta, omaa pöhöttynyttä peilikuvaa ,rauhattomia öitä. vuodet valuu hukkaan, ärsyttää olla jonkun tai jonkin muun vietävissä.
Tästä päivästä lähtien olen joka päivä huomiseen asti ilman alkoholia.
Jo nyt pääni sanoo, että voisin vielä tänään ottaa kaljaa ja lopettaa vasta huomenna.
Onneksi mulla on vielä vähän antabusta jäljellä lääkekaapissa, otin juuri kaksi tablettia eli en juo tänään,
enkä ensi viikonloppuna.Pitäisi ottaa antabusta sitten joka päivä se yksi tabletti. Katsotaan kuinka pää kestää.
Tervehdys ja tsempit täältä.oma juomiseni ei ole tissuttelu luonteista.vaan voin olla helposti jokusen viikon juomatta.mut ai että sitten kun otan.sitte jätetää aivot kotiin ja touhussa ei ole järjen häivää.muisti pois ja viikon morkkis.järjetöntä touhua,joka saa jäädä nyt. Kirjottele fiiliksiä/kokemuksia niin on helpompi käsitellä ja tulkita oman mielen kiemuroita
Kuulostaa tutulta, samantyyppistä on ollut mullakin juominen, viikonloppuisin monesti enemmän. Nyt on itselläkin kova halu ja motivaatio pysyä raittiina, 11 päivää tällä hetkellä! Onnea!
koolaaja kirjoitti
Hei, tervetuloa mukaan!
Multa ei noin pitkät tauot olisi onnistuneet viimeisinä juomavuosina, jos olisin edes yrittänyt. Sitten kun tuli halu lopettaa, päätin hakea apua AA:sta ja olen sitä saanutkin päivän kerrallaan. On ollut hyvä olla pitkässä ketjussa aikaisemmin raitistuneita ja kiva on ollut tutustua uusiin raittiutta haluaviin.
Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
Kyllä se pää Antabusta ja raittiutta paremmin kestää kuin sitä mikä on edessä jos bissen määrät vaan kasvaa ja kasvaa. Mulla toimii Antabus hyvin ja tässä reilun parin viikon tipattomuuden jälkeen on kunto ja mieli kohtentuneet huomattavasti, lähes salakavalasti.
Oma panoksensa siihen on ollut tietty päivittäinen kuntosalilla käynti ja parin tunnin kävelylenkit. Pitää vaan töitten jälkeen keksiä elämään semmoista sisältöä joka vie täysin vastakkaiseen suuntaan mitä alkoholi. Liikunta on tietenkin hyvä vaihtoehto, muttei välttämättä ainoa konsti jolla hinataan itseä suosta yös.
Hyvä olisi kanssa sitten hankkia niitä Antabuksia jo ennakolta korkkaamaton puteli ettei mene sen viimeisen pillerin jälkeen pohdinnaksi, josko sitä jo voisi ottaa sen ensimmäisen kaljan kun ei noita antabuksiakaan ole enää jäljellä…