Konkreettinen kysmys bentsoista

Mulla olis tossa vielä vähän bentsoja jälellä, oon käyttänyt n. kuukauden verran sen verran rutkasti että nyt ois hyvä lopettaa, ettei tuu liian pahoja viekkareita. Ajttelin siin kylmiltään lopetella. Niin eli jos nyt syön viimeset rivat, vaikka 6mg, mikä ei oo mulle nyt kovin iso annos, niin paheneeko reflat vai tuleeko ne vaan myöhempää? Hmm jos noi tosta söis pois edestä niin ei ainakaan olis enää mistään mist ottais ja sit kärvistelis vähän aikaa noi viekkarit pois. Sillä jos otan vaan joka päivä yhen, niin sehän vaan pahentas sitä riippuvuutta, jos taas syön nyt kaikki, niin ei ainakaan pitenis noiden syöminen. xanoreit jätän jos joskus tulee ahdistuskohtauksia, en niist nyt viihdettä saa muutenkaan, mut pienet annokset kyl toimii ahdistukseen.

Minä kyllä sinuna söisin ne esim. 1.päivä 2mg, 2.päivä 1mg, 3.päivä 0,5mg, 4.päivä 0,5mg ja siitä eteenpäin joka päivä 0,25mg kunnes loppuvat. Kyllä tuo kuitenkin hieman voi lievittää niitä viekkarioireita. Enemmän se harmittaa, että tänään on kivaa kuudella milligrammalla, ja huomenna helvetillistä nollalla :wink:

Hmm laskin just monta rivaa on (kaikki 2mg), niin kuusi kappaletta jälellä. Ton aikataulun mukaan, laskis annosta sen 12pv. Eli kaksi 2mg rivaa menee neljään päivään, siitä eteenpäin yksi 2mg riittäis jo kahdeksaan päivään (2mg/0,25mg=8) ja jos vielä yhden säästäisin pitkittäisin sitä viel kahdeksalla päivällä (0,25mg pv). Eli yhteensä laskisin annosta 20pv. Eli mielestäni ihan pätevä suunnitelma.

Eli jäljelle jäisi vielä 2x 2mg rivatrilia, jotka olis järkevintä syödä nyt, koska 20pv tiputtaminen on mielestäni enemmän kuin tarpeeksi. Ja jos jätän noita nappeja enemmän maleksimaan, niin saatan niistä saada idean et söis kaikki kerrallaan.

Loogisin päätös = otan nyt nuo kaksi rivaa nyt ja loput jätän annoksen tiputtamiseen kunnes nolla häämöttää. Xanoreilla tuskin kannattaa laskea annosta, kun ovat niin lyhytvaikutteisia, mutten noita nyt muutenkaan käytä, edes viihteeseen, koska ei ne enää mulle viihdettä anna, mut 1mg poistaa ahdistuksen tehokkaasti. Eli noi säästän joskus tulevaisuutta varten, jos ahdistaa.

Oliskos Perfect Plan without pain and cry? :mrgreen:

Jäi epäselväks,kuinka pitkään oot rivoja syöny? Ite oon huomannu,että se raja pahoihin refloihin tulee n.3-4kk:n käytön jälkeen.Eli jos oot huomattavasti pitempään popsinu,vähentäisin asteittain.Omakohtaisen kokemuksen kautta oon huomannu,että refloja auttaa se,että kärvistelet tokan tai kolmannen päivä kokonaan ilman,ja sit jatka hiljasta(suunnitelmasi mukaan vähän liian nopeata…) pudotusta.Muistathan ,että rivoista tulee aika pahat viekkarit,aivan eri luokkaa ku pameista.Santut on oikeestaan ainoa joka koukuttaa pahemmin…

No onneksi ei oo tullut syötyä kuin kuukauden vaan kaikkia bentsoja sekaisin, pameja 5-20mg, xanttuja 1-6mg, rivoja 2-6mg kerralla, välillä sekoittaen välillä yksittäin, välillä pari päivää taukoa. ELi tuskin tulee pahoja refoloja. Kuitenkin tunsin kun koitin pitää kahta päivää taukoa kaikist bentsoist, ni iski samanlaiset xanorimaiset reflat kun söi joskus, eli kramppeja, kipua lihaksis, epätodellista olotilaa, ahdistusa ja hermostuneisuutta, mut toivottavasti nuo sit menee ohi kolmessa päivässä, etenkin kun syönyt noin vähän aikaa? Englantilaisella huumefoorumilla pelottelivat kouristuksilla, kuolemalla ja helvetillä, joten päätin tulla tänne ymmärtäväisempään porukkaan sekaan. Ei tää näytäkään niin pahalta, mitä annoin heidän kuvitella. Mä vedin muuten viimoset kaks rivaa pois, nyt on sopivasti sille annostuksenlaskemiselle niiä rivoja, ei enemää tai vähempää, tai no yks ylimääränen on.

Ihan kiva olo, ainakin jaksaa kirjoittaa. :mrgreen:

No kk on onneks lyhyt aika.Mut krampit ei oo leikin asia,jos tulee pahoja,nimimerkillä 2 vrk 2 eri sairaalaa 15 epilepsiakohtausta/vrk :cry: Takana oli vuosi ja kylmä kalkkuna :blush: Kannatta varata pami tai pari kohtausten varalle,jos tulee…

Mut sä olit syöny vuoden, kuukaudessa tuskin tulee kouristuksii :slight_smile: No on mul kaks xnaoria jälel ja niitä rivoja viel. Nyt meeen nokittaa seroja →

Ei varmaan tuu, mut ku me ei voida tietää, onko sul taipumusta kramppeihin vai ei ni ei kukaan voi suositella seinäänlopetusta. Teinhän mäkin xanttu lopetuksen seinään 1.5 vuoden käytön jälkeen, josta viinen vuosi oli HC-käyttöä (matalin päiväannos 10mg ja loppuvaiheen korkeimmat yli 50mg/vrk)) ja selvisin ihan ilman yhtäkään epileptistä kohtausta. Joku toinen ois voinu ehkä kuolla siihen lopetukseen, joten melko yksilöitä me ollaan tässäkin asiassa.

Mä olisin ainaki lasaretissa tai mullan alla ton tipin lopetuksen jälkeen.Sain sairaalassa tietää,että selkävikani takia olen todella herkästi taipuvainen kramppeihin,ja kiellettiin ankarasti jatkossa seinään lopettamiset :blush:

juu mulla tuli jo kauheat reflat ko ilta annos oli 20 mg tenoxia…ja ko pääs tenoxit loppumaan niin olin kolme päivää ilman…
en tiedä mulla on toi et koukahan turhan helposti…

Ei ne olleetk ummempia kuin pieniä kramppeja jalassa ja käsissä.Eipä rup haittaa, enemmän kiinnostaa se dissosiatiivinen olotila mikä tulee. Onneks menin syömään eilen klähes kaikki mun ryynit. Niin en ole enää mitään typeryyksiä tekemässä.

Huh sullahan oli kovat annokset, siis jos 50mg xanoreita päivässä? Mites semmoseen pisteesen meni

Pääsin siihen hienoon tilaan, minkä xantut aiheuttaa, kun niitä vetää tarpeeks eli ne alko aiheuttaan hirveitä paniikkikohtauksia ja ahdistusta ja hain apua kohtauksiin ottamalla aina vaan enemmän, kunnes annos oli niin korkeella, et muisti meni ainakin kaheks viikoks liki ihan kokonaan. Mitään muuta en muista, kun välähdyksiä ja yks kamalimmista on, ku annostelin sadan telan purkista kourallisen tabuja faijani edessä (saatto olla jopa puoli purkkia se kerta-annos) ja heitin suuhuni ne ja faija kysy, et tarviks sä ny ihan oikeesti noin paljon ja mä vastasin et joo. Eli menin jotenki annoksissa tajuamattani niin ylös, et olin tajuamattani aivan soosissa enkä todellakaan ymmärtäny enää kuin törkesti mä niit vedin. Näinkin voi siis käydä, vaikka niitä ei yrittäis viihteeseen vetää. Sitä vaan ei ihmismieli välttis kestä sitä pahinta mahdollista ahdistusta, joka on niin kovaa, et tuntuu kun vois räjähtää, et se tuskasuus poksahtais pois sisältä. Tästä syystä mä varottelen paljonki xantuista, ku ne tosiaan voi kääntyä itteensä vastaan todella rajuin seurauksin.

Aika ihmiskohtasta, mitä bentsoist tulee. Olin napsin jotain 30 mg diapamei vuoden, kun niit ei enää saanut. Vaihdoin 2 mg depot xanttuihin pariks viikoks… kun ne loppu jo kolmanten päivän en pysyn junanpenkil tärinän takii, kun menin yksityislekurilt ruinaa diapamei. Ei tarvinut edes pyytää. Kirjotti respan ennenkuin sain suunnilleen edes suutani auki.

Olen itse syönnyt bentsoja 7 vuotta. Annos pääasiassa 30 mg/vrk pameja ja 40 mg/vrk Tenoxia. Nyt olen ollut jo 5 vko ilman mitään bentsoja. Itse lopetin niiden käytön seinään.

Seulassani näkyi bentsot 2 vko:n ja edelleen vielä 4 vko:n kohdalla positiivisena, vaikka en ole mitään bentsoja syönyt!!!

Refloja ei ole tullut ollenkaan! Olen syönyt Zyprexaa ja arvailen, että voikohan se näkyä seulassa bentsona?

VH

Mitäköhän seulaa HUS käyttää? MercK Triage vai Status ds?

Noin, ei oo kovin paha mitä odotin, lauantai yönä söin viimesen rivan (2mg), ei jaksanut pudotella annosta kun piti ottaa krapulaan samana päivänä 1mg rivaa ja 1mg xanori. Perkels kaikki loppui.

Aika voimaton olo on kyllä, voi johtua kans siitä et syöny tässä seroquellia, kun ei saa muuten unta, ajatuksia ei pysty pitämään poissa, ku koittaa nukkua ni heti alkaa pää ajattelemaan :mrgreen:

Oon juonut tosin tässä kaljaa nyt, jotain 1-2l päivässä, kun muuten ei oikein pysty keskittymään mihinkään, niin makaa vaan ja vituttaa kun tekis mieli tehä jotain muttei jaksa eikä pysty keskittyy. Kaljan jätän sillon pois kun alkaa tuntumaan taas normaalilta, ainakin näillä näkymin vielä kaks päivää niin pitäs jo olla ok olo.