Kolmetoista ja puoli elämää

Tervetuloa vaan.

Putkanvartija 0132 :wink:

Hyvää huomenta Kapteeni Sinikarhu :smiley: ,

tervetuloa tänne Plinkkiin myös minun puolestani. Täällä kirjoittelusta on uskomaton apu, lisäksi se hyvä puoli, että voit olla täällä mihin aikaan hyvänsä, vaikka keskellä yötä jos uni ei tule :smiley: .

Tyyne

Tervetuloa minunkin puolesta!

Olet mielestäni kartoittanut pirulaisen olemuksen sangen perusteellisesti ja ymmärtänyt sen saatanallisen kierouden. Suloisesti se välillä supisee suostuttelujaan vaikka miten olisit kaikki valat vannonut vaimolle, lapsille, työntantajalle, työntekijöille, lääkärille, papille, psykiatrille, AA-tovereille, pankinjohtajalle ja ties kenelle.

Se on ottanut sinusta limaisen otteen imukupeillaan eikä se loinen helpolla irti päästä ja jotkut, kuten minä, kannamme sitä koteloituneena aina hautaan asti raittiinakin, jos mikäli sinne saakka raittiina ehtii.

Mutta imukuppi kerrallaan ja lonkero kerrallaan se prkele häädetään mieltä rassaamasta. Elämästäkin tulee paljon helpompaa mutta syytä on hankkia jotain muuta laskettavia juttuja tilalle. Suosittelen japanilaisia sudokuja, sillä niistä en itse ymmärrä yhtikäs mittään, mutta taannoinen miesystäväni suorastaan rakasti niitä.

Tervetuloa, Sinikarhu.

Että tuommoisia kavereita Sinulla.

Mitäpä minä Sinua neuvomaan, jos tunnet tarvitsevasi niitä niin se sitten on niin. Mutta, jos joskus tulet eri tavalla ajatelleeksi, niin kyllä niistä hengistä eroonkin pääsee. Ne ovat siitä kummallisia, että jos niihin ei usko, niin niitä ei sitten vaan ole.
Eikä se muuta miksikään sitä, että niihin uskoessa ne ainakin vaikuttavat äärimmäisen todellisilta.

Metsänreunan mies ei näetsen humoria ymmärrä muuta kuin omaansa, joka kohdistuu kaikenlaisen uskon pilkkaamiseen. Ei edes joulupukkiin saa enää uskoa.

Kaikki viinapirutkin on kielletty tällä palstalla. Niista ei saa kirjoittaa missään nimessä.

Minusta sinun kannattaisi lukea ainaski Metsien miehen ketjua ja Putkanvartijaa ja Tyräkkiä. He eivät ainakaan ole AA:n kautta raitistuneita, joten en nyt tule mainostaneeksi tätä omaa tapaani. Nämä tulivat mieleeni näin het kättelyssä kun ovat tuon vuoden rajapyykin raittiina ohittaneet äsköttäin, onhan tietysti paljon muitakin Julia ja Maaliskuu17 ja ja ja…

Metsänreunan gubbe ei usko edes hammaskeijuun, tylsä äijä, mut antaa se välillä hyviäkin ohjeita.

Jokos se sinikarhu on vaipunut talviuneen, niinkuin nallet tähän aikaan vuodesta tuppaa tekemään?

Vai oletko kenties riivattuna?

Vastaan nyt vain omasta puolestani, että en ole pitänyt yhteyksiä linkin ulkopuolella.

Jotkut ovat pitäneet ja jotkut ovat jopa tavanneet toisensa jossain.

Hienoa, että kaverisi ei ole useammin pistäytynyt esittämässä mielipidettään, että otetaanko nyt heti parit ölkkyset.

Mul on olt pähkinät hukassa jo vuosia.

Hyvii linkkei laitoit.

Kysymykseesi yhteydenpitoon plinkin ulkopuolella:
Minulla on pari-kolme fb-kaveria jotka alunperin ovat olleet plinkkikavereita. Yhteydenpitomme on ihan tavallista turinaa, ei niinkään alkoholiin liittyvää.
Yhteydenpito toisiin lienee persoonakohtaista, jos joku kiinnostaa sinua erityisesti, sinun on vain esitettävä hänelle pyyntösi ja keksittävä keino antaa yhteystietosi niin ettei ne leviä asiattomiin käsiin. kotkut ovat avanneet erillisen sähköpostin jonka ovat liittäneet allekirjoitukseensa. Mitään “virallista” foorumia ei tietääkseni ole.

Peukut selville päivillesi. Olet ollut vahvana kiusaajaasi vastaan.
Kiva kun autat orava-kaveriasi. Minä keskityn syöttämään lintuja, mutta kyllä siinä jyväkupilla pari kurreakin käy. Viime talvena rusakkokin kaverinsa kanssa kävi mupeltamassa hangelle tippuneet jyvät. :smiley:

Ksk

Hienosti kuvaat noita alun oloja. Tunnistin kyllä. Eikö olekin ihmeellistä kuinka on opettanut itsensä alkoholille, vaikka se saa aikaan noin paljon kaikenlaista? Minullakin käyttöä takana 15 vuotta. Riittävästi. Alusta saakka jo 15 vuotta sitten olen seilannut 3 kuukauden lopetussykleissä, mutta vuodenajan vaihtuminen on tuonut tarpeen juoda. Mistä lie johtuu. Halu pysyä muuttumattomana? Sitähän kulttuurissamme arvostetaan, vakautta? Alkoholilla olen tasannut elämään kuuluvia oloja ja tunteita. Siitä tuli sitten tapa…

Noh. Todennäköisesti sinnikkäät raittiusjaksot ovat pelastaneet minut ettei käyttö ole kuitenkaan vuosien varrella ollut yhtä hurjaa kuin viimeisen kahden-kolmen vuoden aikana ja silloinkin raittiusjaksot antoivat keholle aikaa toipua kovasta päivittäisestä juomisesta.

Sinikarhu, tuli mieleeni pohdinnoistasi, kun olet isä, että paras mitä voit lapsellesi antaa on raittiutesi. Tiedän tämän itse lapsena ja omista kokemuksistani lapsen maailmassa. Silloin lapsesi ei enää pelkää ja hän saa keskittyä omaan ainutlaatuiseen elämäänsä murehtimatta sinua. Tätä hän nimittäin voi tehdä, vaikket näe sitä päällepäin. Alkoholisti on aina virtahepo olohuoneessa.

Tervetuloa Sinikarhu kirjoittelemaan tuonne minunkin ketjuuni jos oikein pahat juomishimot iskevät. Täällä ollaan! Tsemppiä parhaaseen valintaan eli elämään ilman alkoa! Kun nyt olet päässyt raitistumisessa alkuun, pidä se linja! Tulevaisuudessa kasvusi raittiuteen on väistämätön kunhan vain pysyt päätöksessäsi.

Mahtavaa Sinikarhu, tervetuloa kylästelemään. :wink:

Odotan itsenäisyyspäivää lämmöllä nimittäin silloin on paitsi juhlapäivä, myös päivä, jolloin olen ollut 3,5 kuukautta raittiina ja se tuntuu niin hienolta, että siinä on kahden itsenäisyyden juhlimisen paikka eli myös minun, kun olen ensin saanut ja sitten saavuttanut itsenäisyyden valitsemalla kahdesta vaihtoehdosta alkottoman, enkä ole enää alkoholin ohjailema tahdoton sätkynukke.

Tsemppiä ja kirjoitellaan!

Tulin piipahtamaan vastavierailulle. Hurjan hyvin kirjoitat. Tulen jatkossakin seurailemaan kuulumisiasi. Samaa matkaa mennään. :smiley: :smiley: :smiley: Paras lista ikinä, taidan kopioida ja tulostaa. Ai että, ja kehystää. Loistava. Riemukasta ja raitista viikonloppua kaikille.