Heipä hei kaikki foorumilla.
Täällä yksi nuori aikuinen nainen, jonka elämässä alkoholi on ollut keskeisellä sijalla 16-vuotiaasta asti.
Kirjoitan tätä krapulassa, joka ei onneksi ole kauhean paha. Join vain yhden illan, eli eilisen. Aloitin tosin jo puolilta päivin, ja jatkoin myöhään yöhön. Tyypillistä minulle. Juon vähintään joka toinen viikonloppu, ja usein perjantaista sunnuntaihin asti. Siideriä, väkeviä, viiniä… mitä vaan. Istun baareissa ja kapakoissa, ajaudun huonoon seuraan ja törmäilen. Joskus istun kaverin luona juomassa, tai joskus sunnuntaisin yksin kotona. Joskus saan pidettyä raittiin viikonlopun, ja keskellä viikkoa juomisesta olen päässyt eroon. Sitäkin harrastin nuorempana.
Rahaa menee yhä paljon, ja krapuloista on tullut todella pahoja. Ikää minulle tulee ensi talvena mittariin 30 vuotta.
Kävin juttelemassa päihdeklinikalla, jonne onneksi oli helppo mennä. Sairaanhoitaja siellä sanoi, että voisin kokeilla Antabusta. Harkitsen sitä, mutta sen kanssa ei kuulemma voisi juoda lainkaan.
Suunnittelen, että vähentäisin vain. Joisin vähemmän silloin kuin juon, enkä useana päivänä peräkkäin. Voisin pitää tipattoman kuukauden, ja katsoa miten se onnistuu. Pisin aika juomatta alkoholia on viime vuosina ollut 12 päivää.
Olen mielestäni ihan kivan näköinen ja ulkonäköäni on kehuttu, tulen toimeen ihmisten kanssa. Juominen on kuitenkin alkanut näkyä naamasta, joka on minusta inhottavaa. Minulla ei ole vakituista miesystävää tällä hetkellä, mutta kaveripiirissä on paljon alkoholia käyttäviä miehiäkin. Täysin raittiita kavereita minulla ei ole, enkä tiedä mistä niitä löytäisin.
Isäni on alkoholisti, mutta minulla on häneen aika hyvät välit. Hän on joskus käynyt AA-kerhossa, ja ollut raittiina vuodenkin, mutta juopottelee nyt taas. Itse en ole AA -kerhoon vielä ajatellut mennä, mutta never say never. Onkohan niissä enimmäkseen vain vanhoja miehiä?
Tärkeää juuri nyt on, että tänään en juo alkoholia. Enkä varmaan huomennakaan. Ensi perjantai on kaukana, mutta tulee taas ennen kuin arvaakaan. Luulempa että perjantaina taas otetaan naisesta mittaa, vetääkö kaupan juomahylly puoleensa vai selviänkö selvillä vesillä.
Kiitos kun luit.