Kokemusten puu kertoo tositarinoita rahapeliongelmista

“Ei ole tylsyyttä, kun voi avata koneen ja astua pelimaahan. Siellä on kaikki: jännitys, raha, onnistuminen.”

Sininauhaliiton tieto- ja tukipiste Tiltti on koonnut rahapeliongelmansa selvittäneiden
kokemuksia tuoreelle nettisivustolle. Kokemusten puu kertoo peliongelmien syistä,
seurauksista ja ratkaisuista pelaajien itsensä kertomana.

Kokemusten puu löytyy netistä osoitteesta kokemuksiapeliongelmista.fi. Sivusto on
helposti käytettävissä myös mobiililaitteessa.

Tietoa pelaajalle, läheiselle ja ammattilaiselle

“Kaikki haaveet kiteytyi siihen, että huomenna kaikki muuttuu! Koko haavemaailma perustui
epämääräiseen könttiin rahaa, jonka voitan huomenna. Ikään kuin raha olisi ratkaissut sen, mitä olin itsestäni pelaamalla tuhonnut!”

Pelaajalle Kokemusten puu antaa mahdollisuuden peilata omia kokemuksia muiden kokemuksiin. Tarinoita lukemalla pelaaja ymmärtää, ettei ole ongelmansa kanssa yksin.

Nettisivusto tarjoaa uutta ajattelemisen aihetta myös ammattilaisille ja läheisille. Läheissuhteissa tuottaa ongelmia se, että ongelmapelaajan käytös muuttuu pelaamisen myötä. Usein peliongelmaan kytkeytyy myös muita ongelmia: velkaantumista, valehtelua, häpeää, salailua.

Ei asiantuntijajargonia, vaan kokemustietoa

Puu kertoo peliongelmista pelaajien omalla äänellä. Tarinat on kerätty peliongelmansa ratkaisseilta ihmisiltä tieto- ja tukipiste Tiltissä neljän vuoden aikana.

Kokemusten puu on syntynyt alun perin tukihenkilöiden koulutuksissa. Siitä on muovautunut työväline Tiltin työntekijöille ja kävijöille.

“Elämä on arvokas, halusin elää sitä omaan toimintaani tyytyväisenä. Olen nyt antanut itselleni anteeksi menneet. Pyrin elämään siten, että olen itse tyytyväinen valintoihini. En enää mittaa arvoani sillä miten muut minut näkevät.”

Sitaatit ovat otteita Kokemusten puusta.

Lisätiedot

Jenni Kämppi
Matalan kynnyksen tieto- ja tukipiste Tiltti
projektipäällikkö
puh. 050 5442 897
jenni.kamppi@sininauha.fi

Sanni Nuutinen
Matalan kynnyksen tieto- ja tukipiste Tiltti
projektityöntekijä
puh. 050 4521 089
sanni.nuutinen@sininauha.fi

Tiltin tukihenkilö Hannaan saat yhteyden Jenni Kämpin tai Sanni Nuutisen kautta.
kokemuksiapeliongelmista.fi
tiltti.fi
sininauhaliitto.fi