Kokemuksia/neuvoja tilanteeseeni kaipailisin

Moikka! Aloitan ensimmäiseksi anteeksi pyytämällä, sillä teksti voi olla ajoittain sekalaista.

Mutta kaipailisin henk.koht kokemuksia ja ehkäpä jopa “neuvojen”(ymmärrän että on tahoja jotka pystyvät auttaa paremmin, ja ne saa ja pitää ilmiantaa mihin ottaa yhteys!) kaltaisuuksia tilanteeseeni.

Olen siis velkaantunut ja en tiedä enään mitä tehdä. Takaraivossa kolkottaa kokoajan että kokeile vielä onneasi pelien suhteen, ehkä saat kuukauden lisäaikaa tai velkaa edes hieman pienemmäksi, mutta en aio! Pakko selvitä muulla tavalla.

Tilanne on siis se, että mulla on entuudestaan 13500euron yhdistelmä laina kovalla korolla (20%) jota maksan 300e takaisin kuussa vielä yli 7vuotta.
Olen työssäkäyvä, mutta nettona tienaan vain 1600e. Ennen pelaamista tein sivutyötä (voin tehdä vieläkin, mutta en ole tehnyt muutamaan kuukauteen näiden peli"voittojen" myötä) ja tällä sivutyöllä pystyn tienaamaan 0-500e kuussa lisää oman jaksamisen myötä.

Nyt olen viimeisen kuukauden aikana sössinyt pahemmin kuin ikinä, ja erinäisten kulutusluottojen takia jotka pelasin niin olen velkaantunut vielä lisää 10tonnin joissa eräpäivä on nyt heinäkuussa. + pelasin mun kesälomarahat.
Pelasin myös säästöni, yli 10tonnin sieltäkin. Eli tilini näyttää pyöreää nollaa.
Yritin saada omasta pankistani lainaa 25tonnia, eli yhdistäisin nämä kaikki velat + ne kesälomarahani, mutta he ei suostu lainaamaan kulutusluottojen yhdistelemiseksi yhtäkään penniä.
Yritin toista pankkia, ei suostu. Ei edes pienempään summaan jolla saisin uudet lainat pois (tavallaan hyvä koska ei olisi varaa maksaa kahdenlainan kuukauserää takaisin)

Takuusäätiöön olin yhteydessä, mutta 3kk hakemusten käsittelyaika mietityttää. Kannattaako jäädä odottelemaan, kun eräpäivät paukkuvat nyt tässä kuussa?
Ja mitä virkailija ei tiennyt, oli se että tämä 10tonnin lainan tein ihan kahdessa viikossa, mitä nyt netistä luettuani yhteen ehtoon sisältyy että laina ei saa olla nopeasti tehty…

Annanko mennä vain ulosottoon… mitä tässä kannattaisi tehdä? Takaajan voisin saada, mutta en tiedä mitä pankki takaajalta vaatii (esim. Äitini on työtön mutta varakas, kävisikö hän?). Yritän soitella ja ottaa yhteyttä, mutta tuntuu että palloa heitellään vaan muualle kokoajan, ja vastausten odotteluun kuluu aikaa. Ja tiedän ettö ihan oma mogani.

Äitini ja isäni (joilta jouduin pyytämään rahaa ruokaan ja kerroin tilanteeni) kuumottelevat kokoajan mitä aion tehdä, mutta kun en tiedä itsekään. Onko ulosotto niin huono homma? Kauanko menee aikaa että olen ulosotossa, voiko sitä nopeuttaa millään?

Anteeksi jos näitä asioita on jo käyty läpi täällä, mutta tuntuu että olen niin hukassa.

Jos kellään on jotain neuvoa tai vinkkiä niin tervetuloa! Pakko saada jokin asia tähän jota alan työstämään eteenpäin.

Ota tavoitteeksi tuo takuusäätiö. Jos saisit helposti nyt uuden lainan, niin jos pelit vielä jyllää taustalla niin luultavasti uusi velka olisi nurkan takia. Ainakin omasta kokemusta ja näitä on monia kertoja. Mene takuusäätiön jonoon, ole pelaamatta ja jos velkasi menee UO niin se ei estä sinua saamasta silti heidän lainaa. Saat lainan ajaksi kiellon ettet pysty velkaantumaan liikaa. Se on pelaajalle win-win tilanne. Itse olisi pitänyt menettää luottotiedot, nyt velka niin iso ettei sitä kannata sinne pistää tai en saa niitä koskaan pois. Sulla on vielä asiat muutettavissa. Tärkeintä on saada peleille stop. Asiat lähtevät siitä järjestymään, takuusäätiöstä on ennenkin uhkapelaajat saanut lainoja, mutta se vaatii sen myös että olet pelitön.

Hienoa että kirjoitit tänne ja se on askel oikeaan suuntaan.

Jos äitisi on varakas ja tietää tilanteesi (ei lainaa tipu), niin eikö hän voisi lainata sinulle tai ottaa velkasummalle lainan, jota lyhennät hänelle. Tässä tilanteessa on riski, että pelaaminen jatkuu, joten joudut käyttämään siihen enemmän resursseja. Tosin, ymmärrän jos sukulaiset eivät lainaa peliriippuvaiselle, koska riski sortumiselle on suuri. Mutta se miten itse ymmärrän varakkaan, niin maksaisin itse lapseni velat kerran, en toista kertaa.